תמר יסעור

הצצה ראשונה לקמפיין החדש של לאומי

תמר יסעור
במוצאי השבת הקרובה לאומי מעלה לאוויר קמפיין טלוויזיה חדש

במוצאי השבת הקרובה לאומי מעלה לאוויר קמפיין טלוויזיה חדש.
החלטתי להשתמש בערוץ הזה מפעם לפעם גם כדי לספק לכם הגולשים הצצה ראשונה לקמפיינים ולמהלכים שיווקיים שלנו, לפני שהם עולים לאוויר ונחשפים לקהל הרחב.

התחייבנו שלא להשתמש בבלוג הזה לצורכי פרסומת בוטה ולהקדיש אותו להבאת ערך ועניין ללקוחות. במקרה הזה, למרות שמדובר בפרסומת, אני מניחה שטורים מהסוג הזה יעניינו מאוד את הקולגות שלי מתחום הפרסום והשיווק – הן את אלה שעובדים עם קבוצת לאומי והן את המתחרים שלנו, ולכן אני מביאה כאן את הסחורה הטרייה, מה אכפת לכם להיות הראשונים שרואים את הסרטון ולומר לי מה דעתכם?

אז הנה לכם הממתק הראשון בסדרה שאני אביא כאן בבלוג: קמפיין, בכיכובו של השחקן המוכשר יפתח קליין, המתאר את סדר היום העמוס ואת טרדות היומיום של כל אחת ואחד מאיתנו, ואת האופן שבו שירותי “לאומי דיגיטל” יכולים לעזור בחיסכון של זמן – וגם כסף.

השקענו לא מעט בקמפיין הזה. הוא יעלה בטלוויזיה, בעיתונות, באינטרנט ובבתי הקולנוע, וכמובן, איך לא, באתרי האינטרנט הגדולים בישראל, החל ממוצאי שבת הקרובה.

התשדיר שתראו כאן משקף את המציאות של חיינו:

המירוץ האינסופי. אנחנו חיים את החיים בדרך, בתנועה, מנסים לנצל כל רגע פנוי כדי להספיק ה-כל. אנחנו מרגישים כל הזמן שאין לנו מספיק זמן ורצים ורצים, ממקום למקום – מהבית, לגן, לעבודה, לבית הספר, לחוג, חזרה הביתה, או לעבודה, שוב לחוג, והמעגל לא נגמר.

כדי להספיק הכול, אנחנו עושים דברים במקביל: מדברים בטלפון תוך כדי איסוף הילד מבית הספר או לחוג, מסמסים תוך כדי נהיגה (וזה אסור!), עובדים תוך כדי נסיעה ברכבת, וחיים את חיינו תוך כדי. מערבבים בין עולם העבודה לעולם הפרטי – ולחוצים הרבה יותר. לאחרונה קראתי למשל ש-70% מהאנשים בעולם המערבי מדווחים שהם חווים סימפטומים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים של לחץ. כן, גם אני, מודה באשמה.

אז בעולם כזה, אנחנו מחפשים כלים שיתנו פתרון מיידי, יורידו מהלחץ – כלים שישחררו אותנו מהמרוץ לרגע. תיהנו מהפרסומת.

תגובות הקוראים (39)

  1. אמרו ונועה

    אחלה מוזיקה בפרסומות של לאומי – כדאי גם לשלב מוזיקה רגועה …אחרי שנכנסים לאתר וגולשים בכיף… באתר או באייפון…
    נועה ואמרו

    הגב
  2. דורון חיות

    תמר שלום
    האם יש בכוונתכם לפתוח את מערכת ניהול הרעיונות במעבדת החדשנות לכלל האזרחים?

    הגב
    • תמר יסעור

      דורון שלום,
      אני שמחה לדעת שביקרת במעבדת החדשנות של לאומי ומקווה שהתנסית בשירותים המוצעים בה. לגבי שאלתך בדבר שיתוף קהל הגולשים, אכן בכוונתינו לחשוף את הרעיונות בפני כלל הציבור בהמשך הפעילות ונעדכן על כך בערוצים השונים.
      בברכה,
      תמר.

      הגב
  3. גל אקוקה

    איך ניתן ליצור עימך קשר טלפוני?

    הגב
    • כוכבה

      גל אקוקה – אדם צבעוני וצבוע נקודה.

      הגב
  4. תמר יסעור

    דנית שלום,

    הדרכים להעריך אם פרסומת משרתת את מטרתה או לא הם לא רק המדדים המתפרסמים בנושא זכירות ואהדה.

    בשלב זה, קצב המצטרפים החדשים ללאומי דיגיטל המונעים על ידי הקמפיין הנוכחי, (שהוא לא רק בטלוויזיה), עולה על ציפיותינו ואנו מייחסים חלק משמעותי מכך לאפקטיביות של הקמפיין.

    בברכה,

    תמר.

    הגב
  5. דנית

    עפ”י גלובס הפרסומת המדוברת מדורגת בתחתית הרשימה בקרב הצופים בכל האמור לפרסומת האהובה והפרסומת הזכירה (במקום הראשון דביר והבנק הקיקיוני שלו). היתכן ושגינו?

    הגב
  6. יעקוביאן

    היי תמר
    קיוויתי לקבל התייחסות לסוגיה שהעליתי של “עניי עירך קודמים……………”

    הגב
  7. חוה פורת

    אני לא חושבת שאני במקום הנכון אבל רציתי לכתוב לבלוג ולא מצאתי מקום אחר. אין מקום להכניס שאלה בעמוד הבית שלכם.
    רציתי לשאול למה אף אחד ממערך השיווק של הבנק לא מגיב על הפרסום והשיווק של בנק הפועלים הקורא לעצמו “הבנק הגדול ביותר” למרות שכבר שנים בנק לאומי הוא הגדול מבין הבנקים.

    הגב
    • תמר יסעור

      חוה שלום,

      אנו מודים לך על פנייתך והמקום בו בחרת הוא בהחלט מקום טוב להבעת דעותיך בענייני פרסום ושיווק.
      לגופו של עניין, אני חושבת שאין זה ראוי או הוגן שאביע את דעתי או עמדתי על קמפיינים וססמאות של מתחרים. אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לתמוך במותג “לאומי”, ואני מקווה שאת העבודה הזו אנו עושים על הצד הטוב ביותר.
      תמר.
      הגב
  8. אביבי שלום

    אין באתרכם כתובת דוא”ל כדי לשלוח אגרת לקצין הבטחון שלכם !
    אנא, הודיעונו כתובת דוא”ל לתכלית זו !!

    הגב
  9. מיטל

    הפרסןמת ממש חמודה אבל מה שאני הכי אהבתי בתור צופה זה איך שהשיר התלבש בידיוק על הפרסומת… יפה לכם…וחוץ מזה זה כל כך נכון המירוץ הזה של החיים כל פעם שאני צופה בחוץ או בתוך הבית אנשים תמיד אומרים “וולא החיים באמת מירוץ ולא מספיקים כלום …” בקיצור אני אהבתי ומפרגנת לכם בכיף…

    הגב
  10. שלמה הורביץ

    שאפו ענק ללאומי על היזמה.
    מכיון שהרעיון הוא להחצין את הבנק ופעולתיו, מן הראוי היה להבהיר לציבור הגולשים את מהלך העניינים מאחורי הבלוג – כלור עד כמה הוא מנוהל ע”י לאומי – שזה הרושם שהאתר נותן לגולש, ועד כמה הוא מנוהל ע”י אדם שוב וחברת ריפרש – שזה כנראה האמת..
    ההבדל הוא עקרוני וברור לגבי אמינות וסוג הייחס לנושאים בבלוג.

    נשמח אם תשתפו אותנו.

    הגב
    • תמר יסעור

      שלמה שלום,
      הרעיון העומד בבסיסו של האתר אינו “להחצין” את פעילות הבנק אלא לאפשר קיום דיאלוג עם הציבור בנושאים שונים.
      חברת ריפרש, ואדם שוב הוא אמנם הנציג הבולט שלה, אך יש לה אנשי קשר מקצועיים ביותר העובדים מולנו בשוטף, מסייעת בייעוץ ובתחזוקה טכנית של האתר.
      ההחלטות לגבי תכנים, טוקבקים, תשובות לטוקבקים ועוד מתקבלות על ידי הבנק.
      מקווה שהבהרתי,
      תמר.
      הגב
  11. אודי גורלניק

    לגב’ יסעור,
    שמחתי לקבל את תגובתך למכתב ששלחתי לגב’ גליה מאור בנושא צילומי הקמפיין החדש בבולגריה. בתגובתך למכתבי הפנית אותי אל הבלוג הזה שאת מנהלת ושמחתי על ההזדמנות שניתנה לי בפעם הראשונה לעשות ניתוח טכני מלא לסרטון ע”י עצירתו ופירוקו לשוטים.
    להלן מסקנותי המקצועיות.
    בסרטון זה יש 34 שוטים/קאטים (אם נחשב גם את הופעתו של השחקן לאחר האנימציה והכתוביות); סה”כ אורכו של הקטע המצולם (33 הקאטים הראשונים) קצת פחות מ- 40 שניות; כל אורך הסירטון כולל האנמיציה הוא 55 שניות. בכל קאט לא מופיעים יותר מ – 40 איש.

    כלומר אם ניקח SAFETY בזמן הצילומים, לא צריך יותר מ – 100 איש לכל הצילומים. לכך אני מוסיף את השוט עם התינוקות, לא צריך יותר מ – 15 ילדים בין הגילאים של שנתיים עד 4 , ילדות בטוטו לא צריך יותר מ-20 . ב
    קיצור לכל הצילומים לא היה צריך יותר מ – 140 ניצבים (כולל התינוקות והילדות).

    רוב השוטים היו מדיומים (יחסית לרחוב שבו הם צולמו), להוציא לונג שוט אחד בסרטון, שגם אם לא ניתן היה לצלם אותו בארץ אז בשקט היה ניתן לוותר עליו מבלי לפגוע בפרודשקן ווליו.

    המסקנה שלי כאיש מקצוע, אני אומר זאת באופן חד משמעי, ניתן היה לצלם זאת בלי בעיה בארץ!!! בלוקיישן ישראלי, והאמיני לי יש לי כאלה, הרבה!!!
    לגבי הניצבים, לא יותר משני אטובוסים של “אגד” למבוגרים ועוד אטובוס לילדים/ילדות וההורים המלווים. ויתר התגובה שלי במכתב שעושה ברגעים אלה את דרכו אלייך.

    ודרך אגב כשאתם או כל חברה אחרת מצלמים בחו”ל, לעולם הצילומים יהיו בפילם 35MM ולעולם לא יהיו הצילומים באיזה פורמאט וידאו ירוד אחר. כאשר הצילומים נעשים כאן בארץ תמיד הפתרון שניתן לך ע”י משרד ההפקות שמבצע את ההפקה הוא בפורמאטים של וידאו (HD או RED )\ שהם נכון להיום ירודים ב – LOOK שלהם מהפילם, וההסבר שהם נותנים לך ולמשרד הפירסום זה המחיר הגבוהה של הפילם, דבר שבצילומים בחו”ל כלל אינו שיקול ותמיד כאמור הצילומים בחו”ל יהיו בפילם.

    אז תרשי לי לנפץ אגדה אורבנית זו, ההבדל בין הצילומים בוידאו בפורמאטים המוזכרים להלן לבין צילום בפילם שהוא הטוב ביותר שיש הוא לא יותר מ – 10,000 שח’ כולל הציוד הפיתוח ועד חדר העריכה,והתוצאה, ממש חוץ לארץ!!!.

    בקיצור ולסיכום, ממש לא היה צורך לנסוע עד בולגריה הרחוקה כדי לצלם את הקמפיין הזה, ואת מאות אלפי הדולרים שהוצאתם בניכר יכולתם בשקט להוציא על אדמת ישראל ולגרום לי ולעוד עשרות משפחות שיכיריהם היו עובדים בהפקה זו קצת שקט בלילות.כי הרי ידוע לך שהחיים זה מירוץ, את בעצמך הודית באשמה, והחיים הם מירוץ משתי סיבות עיקריות, “חרדת הקיום הכלכלי” ו”חרדת המוות”.

    אם היית מחליטה להוציא את מאות אלפי הדולרים בארץ ולא בבולגריה אז אולי כאמור היית עוזרת לכמה עשרות משפחות להתמודד בקלות יותר עם אחת משתי החרדות המוזכרות להלן. וכאמור המשך התגובה במכתב שכתבתי לך ועושה את דרכו אלייך, ודרך אגב אם תרצי/תרצו עזרה מקצועית בהחלטות מהסוג הזה אני לרשותכם וזאת בתנאי שתצלמו בארץ בלבד ובפילם כמובן, לעולם לא אבקש יותר מזה.

    בברכה,

    אודי גורלניק.

    הגב
    • תמר יסעור

      אודי שלום,
      אני מודה לך על הסקירה המקיפה והממצה. כמובן ששיקולים דומים לאלו שהעלית נלקחו בחשבון. עם זאת אנו הגענו למסקנות שונות משלך, בין היתר בגלל מרכיבים אחרים שאינך לוקח בחשבון.
      אין באפשרותי להיכנס עימך לדיון מפורט על כל אחד מהסעיפים, אך ניכר שגם אם לא כל מכלול השיקולים מונחים לפניך, הינך מכיר את הנושא. מותר לנו לא להסכים.
      חשוב להדגיש כי בדומה לתחומים אחרים, בהם אנו נעזרים בחברות חיצוניות, גם בתחום זה אנו מלווים על ידי חברות מקצועיות, מהמובילות בתחומן. יחד עם זאת, אנו מבצעים ניתוחי כדאיות גם בעצמנו.
      בברכה,
      תמר.
      הגב
      • יעקוביאן

        תמר שלום
        אם הייתי צריך לסכם את עיקרי טיעוני המנוגדים לדעתך ותומכים בהתלהבות בדעתו של מר גורלניק הייתי מצטט את חז”ל
        “עניי עירך קודמים” .מה יש לנו לחפש בבולגריה שאין כאן?
        כל כך הרבה פרסומות שאנו חשופים אליהם כל רגע ודווקא משם תצמח ישועה או בשפת הבנקאים יהיה ערך מוסף יחודי,תמהתני
        אז מותר לנו לא להסכים אבל את את ההפרש בין צילום כאן ושם הייתי תורם לצרכים חברתיים (אני יודע אתם עושים זאת)
        שבת שלום תמר וזכרי שיש לנו ארץ נהדרת בכל המובנים.

        הגב
  12. עופר גולן

    שלום תמרי,

    פרסומת מבריקה בעלת קונספט ענק ובעל קילמוטרז’ לא מוגבל לדעתי. אל תפסיקו לחתור בכיוון הזה
    ותוכלו לקצור פירות מהקונספט הזה (והפלטפורמה השיווקית הזו) גם עוד 10 שנים. מי כמוני יודע.
    סחתיין.

    הגב
    • go

      קמפיין אנמי לחלוטין.פיור כוריאוגרפיה ומוזיקה של חוג בבי”ס לאמנויות.עם הצעת שוחד קטגה של לפטופ,
      בימקום לתפוש טרמפ על הפירסום של מזרחי ועל דביר השמנמן שעבר לטפחות.ולצאת עם כרזה :”עוד פוץ שעבר לטפחות ונידפק”כמובן אפילו עם צללית של הביריון.תפעילו את הדימיון עבדו לכיוון.בהצלחה

      הגב
  13. תמר יסעור

    תודה לכל המגיבים.
    כיף לחשוף את הקמפיין דווקא לכם, דווקא לקהילת הגולשים ברשת.

    התגובות שלכם מעודדות ומחזקות.

    בברכת חורף גשום,
    תמר.

    הגב
  14. איתי רפופורט

    הנאה צרופה. מסר חד. קמפיין שמניע לפעולה ותמר יסעור אחת שמנהיגה כאן מהלך מרתק.

    הגב
  15. ג'ואי

    ראיתי שוב את הפרסומת.
    it grows on you
    🙂

    הגב
  16. סיגלית סובל סביון

    הגישה המרעננת הזו – שיתוף (כולל של המתחרים) שמה אתכם במקום מאוד מכובד.
    הפרסומת טובה ויותר ממנה – הנוכחות של הבנק (דרכך ודרך עמיתיך) במדיה החברתית. מקווה שבקרוב תפתחו ערוצים נוספים – יוטיוב שלכם ולא של רפרש, לדוגמא.
    מעריכה מאוד את מקבלי ההחלטות בבנק על צעדים אלו.

    הגב
  17. ג'ואי

    קודם כל, אני מאוד מאוד אוהב את השימוש בבלוג להפצת מידע לפני…
    לגבי הסרטון…המסר עובר ברור…ה-call for action לא כל כך…
    ג’

    הגב
  18. Anat Nahari

    Tamar

    …Amazing commercial and very clear message

    After long time other companyies can learn from Leumi how to make commericals

    Good Luck and Shabat Shalom

    Anat Nahari

    הגב
  19. דני צ'כנובר

    תמר שלום
    כלקוח עסקי של לאומי , וכאחד מותיקי העוסקים בשיווק דיגיטלי בארץ ( כולל שנתיים כחלק ממשרד אינטראקטיב שעבד עם הבנק ) , אני מאחל לכם המון הצלחה במהלך האמיץ. התחושה טובה ונראה שאתם בכיוון הנכון וגם בידיים טובות ( אדם שוב ומקאן…) . בנק ישראלי שמרשה לעצמו באמת להיפתח , להקשיב ולהגיב באינטנסיביות שהפלטפורמה שהעליתם מאפשרת – הוא בנק שאני גאה להיות לקוח שלו. יודע שלא תמיד ניתן להיות זמין , אבל ככל שתצליחי לעשות את זה באמת בעצמך כמה שיותר – גם תהני מזה וגם הלקוחות ירגישו את האותנטיות שבמהלך.
    גם התעוזה שבחשיפת ההפקה המרשימה שלכם  בבלוג – חדשנית ומתבקשת.

    בהצלחה והתמידו במהלך ( לא בטוח שהתגובות יהיו תמיד חיוביות אבל לא להשבר…)
    דני צ’כנובר

    הגב
  20. דני

    תמר שלום רב

    אהבתי ! – השילוב של קצת הומור , מסר חזק שעטוף במיתוג של לאומי דיגיטל בהחלט יוצר בידול משאר הבנקים

    אני מקווה שאתם ערוכים ליום ההשקה של ה אייפון בישראל (את ההשקעה בממשק כבר ביצעתם לפי מה שקראתי)

    אני מאמין שהבנק הראשון שייצר את הקשר בין חשבון דיגיטלי לאייפון יוכל לנצל את יתרונות המיתוג של חברת אפל בהקשר התפיסתי של בנק דיגיטלי ומוצר פרמיום טכנולוגי – ללאומי יש תנאי פתיחה טובים ואני  מקווה שתנצלו אותם ?
    בהצלחה

    הגב
  21. גבי ברונשטיין

    יופי של קמפיין
    בהחלט משקף את זמינות המגוון הרחב של הערוצים הישירים בלאומי
    אהבתי גם את הליווי המוזיקלי.
    בהצלחה

    הגב
  22. זהר אוריין

    שבת שלום חזרה תמר .

    הגב
  23. דיקלה

    אי אפשר שלא להזדהות עם הלחץ…ובעיקר עם המשפט “חיים את חיינו תוך כדי”
    פרסומת מדהימה ואנושית שמדברת לכולם
     בהצלחה

    הגב
  24. איתי

    אהבתי את הסרט. מקסים

    הגב
  25. יניר אלתר

    קודם כל , ולפני הכל , בלוג מצוין . תחזיקו מאמד ותראו ברכה בעמלכם.
     בנוגע לפוסט לטעמי מדובר ומהלך נכון ונבון. אני אומר זאת  כלקוח לאומי ולא רק כאיש פרסום. זה יוצר אינטימיות וופניה אישית.
    הנוגע לפרסומת עצמה… עשויה מצוין אבל המסר עושה פה קצת אוברשוטינג.
    הסיבה העיקרית שגורמת לנו לרוץ ולרוץ היא לרוב כספית. מה לעשות שהנק הוא הפרצוף של הבעיה הזאת. האוברדרפט, המכנתא, החסכונות , האשראי. הכל.
    אז לבוא ולהגיד שהנגישות הדיגיטלית מאפשרת לנו להפסיק לרוץ זה משהו בין אטימות במקרה הטוב ללעג לרש במקרה הרע.
    לפעמים עדיף לא לדבר על חבל בביתו של התלוי…

    הגב
    • תמר יסעור

      יניר,
      אני מוכרחה לציין כי אינני מסכימה עימך.
      הבנק אינו הסיבה שגורמת לנו לרוץ ולרוץ ולרוץ, ולרדוף אחרי “אושר” שיהיה לנו אם רק נקנה X או Y.

      המשכנתא היא זו שמאפשרת לנו לרכוש ולגור בבית משלנו, בלעדיה לא היינו יכולים לשלם את תמורתו לזה שמכר לנו את הבית.
      משיכת היתר (האוברדראפט) וההלוואות שאנו לוקחים מהבנק מאפשרים לנו ליהנות היום ממוצרים או שירותים שאין לנו היום מספיק כסף לרכוש. אנחנו מחליטים איך לחיות, ולא הבנק.

      אנחנו בלאומי מנסים להביא משב רוח רענן לשירותי הבנקאות שאנחנו מספקים לציבור. לאומי דיגיטל בא לעודד ולסייע לך לצרוך בנקאות (שאתה צורך בכל מקרה) בנוחות, במחירים טובים יותר, ובזמן שנוח לך.

      בהמשך הקמפיין יוצג החשבון הדיגיטלי המאפשר ללקוחות ליהנות מחסכון כספי נוסף על זה המובנה בשימוש בערוצים הישירים, ולכן הקמפיין תורם ומסייע, ולא בבחינת חבל בביתו של התלוי.

      בעיקר אתה אחראי לאורח החיים שלך, לא הבנק.

      תמר.

      הגב
      • יניר אלתר

        הי תמר
        שימי לב למה שאמרתי. לא טענתי שהבנק הוא הבעיה. טענתי רק שהוא הפרצוף שלה. ולכן כשאני רודף אחרי רמת החיים שלי , אני נתקל בבנק שלי שוב ושוב.
        אבל אם כבר נכנסנו לפינה הזו , הבנק מעודד אותך לקחת אשראי גדול יותר והלואות גדולות יותר ( אלי מתקשרים כל חודשיים להציא לי להגדיל את מסגרת האשראי ולקחת הלוואת אקספרס.
        אני לא בא בטענות, זה תפקידו של הבנק, להרוויח כסף. כל מה שאני אומר שלא צריךלנסות לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה , או להחזיק בחבל בשתי קצותיו או כל משל אחר שפשוט טוען שאתה חיב לבחור צד.

        הגב
  26. שי

    כל הכבוד על היוזמה הדיגיטלית,
    אהבתי

    הגב
  27. רוני

    אהבתי את הקצב של הפרסומת ואווירת הכייף בה, למרות שהיא עוסקת בנושא מאוד כבד: מועקות היום יום שלנו. תודה על ההצצה.
    (:

    הגב
  28. זהר אוריין

    מתוחכם לעשות אאוטינג של הקמפיין טרום עליה לאוויר בATL דווקא באינטרנט ודווקא בעולם של המדיה החברתית.
    זה חכם ומעל הכל משדר את המסר של הקמפיין עצמו – נגישות, אינטרנט, שירות לקוחות וחווית לקוח.

    שאפו . אחלה קמפיין .

    הגב
    • תמר יסעור

      זוהר שלום,

      איזה כיף לקבל תגובה כזאת ועוד ממך.

      שבת שלום ותודה,
      תמר.

      הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?