תמר יסעור

מיליון סיבות טובות לטור

תמר יסעור
מבחינתי, היום הוא יום חג

מבחינתי, היום הוא יום חג. פרויקט “מליון סיבות טובות“, שיזמנו בשיתוף גוגל ישראל, ועלה זה עתה לאוויר ביוטיוב, קרוב במיוחד לליבי. קודם כל, נעים תמיד לעסוק בפרויקטים שכל מטרתם היא עשיית טוב.
הפרויקט הזה שייך ללא ספק לסוג הזה של פרויקטים, אין רבים כאלה, ונעים להיות מעורבת באחד שכן. חוץ מזה, כמי שאחראית על תחום האחריות התאגידית בבנק, וכמי שכבר כתבה כאן לא אחת על טעמי הקהל המשתנים בעולם הדיגיטלי, זה כיף להרים פרויקט שמשלב בין שני הדברים הללו בצורה כמעט מתבקשת.

עקרונות האחריות התאגידית, שאומצו על ידנו לפני מספר שנים, מאגדים ומסדירים את כל הפעילות החברתית, הקהילתית, החינוכית והסביבתית שלאומי מקיים לכדי משנה סדורה, שאף שלובה באסטרטגיה העסקית שלנו.

אם אצטרך לתמצת את מהות התפיסה הזאת, אומר כי הליבה שלה היא קיום דיאלוג בין הארגון ובין מחזיקי העניין שלו: עובדים, בעלי מניות, לקוחות וקהילה, מתוך פתיחות שקיפות ונגישות רבים ככל הניתן.

העולם הדיגיטלי של היום מעניק לדיאלוג הזה פלטפורמה, שלא יכולנו לדמיין נוחה ממנה. הרשתות החברתיות מזמינות קיום דיאלוג בלתי אמצעי עם כל מי שרק חפץ לקיים אותו, ואנחנו שמחים על כך ומשתדלים ללמוד לעומק את האפשרויות שהן פורשות בפנינו.

הטוויטר, עמוד הפייסבוק והבלוג העמיקו והעצימו את השיח שלנו עם הציבור, והם מאפשרים לנו לקיים הלכה למעשה את עקרונות הפתיחות, השקיפות והנגישות בקלות רבה יותר ובאפקטיביות גבוהה.

אז מה זה בעצם פרויקט “מליון סיבות טובות”?

לאומי משקיע הרבה בתחומי הקהילה השונים. רק בחמש השנים האחרונות תרם הבנק למעלה ממאה מיליון שקלים למוסדות ולמיזמים, בתחומי חינוך, תרבות, חברה ובריאות.

כמו כל ארגון עסקי אחר שתורם לקהילה, הקריטריונים כמה לתרום ולמי לתרום הם די קבועים, מוסדרים ומוגדרים. יחד עם זאת, אנו מבינים שבנוסף לעמותות ולארגונים אליהם אנחנו כבר חשופים, קיימות עוד מאות עמותות שפועלות ומסייעות למגוון עצום של צרכים, מטרות ואוכלוסיות.

לפיכך, כחלק מאותה מגמה של הגברת הפתיחות, השקיפות והנגישות, החלטנו לאפשר לציבור לספר לנו מה חשוב בעיניו. לאפשר לו להחליט איתנו לאן יילכו חלק מכספי התרומות שלנו ואלו מטרות ברוכות ייהנו ממנו השנה.

הפרויקט מזמן שני דיאלוגים עם הציבור: באחד, חברי עמותות קטנות שלעיתים מוכרות פחות וזוכות לפחות תמיכה מאשר אלה הגדולות והמוכרות, יוכלו לזכות אצלנו בחשיפה בלתי אמצעית. בשני, גולשים – גם כאלה שאינם פעילים בעמותה – יוכלו להעניק את קולם לעמותה שהם מזדהים עם מטרותיה וגם לעשות שימוש ברשתות החברתיות כדי לשכנע את חבריהם להשתתף ולהשפיע.

כך יוכלו הגולשים להיות שותפים אמיתיים לדיאלוג ולהשפיע לאיזה עמותות יתרום לאומי מליון שקלים.

מהמהלך הזה נצא כולנו, לאומי, הגולשים והעמותות, נשכרים, ואלה בהחלט “מיליון סיבות טובות” לשמוח.

הליבה האינטרנטית של הפרויקט מתקיימת ביוטיוב, פלטפורמת שיתוף הוידאו הגדולה בעולם. בתוך הערוץ הממותג שהקמנו, יכולים הארגונים והעמותות להעלות סרטונים, המציגים את פעילותם ומזמינים את הגולשים להצביע עבורם.

הפרויקט גם משלב, לראשונה בישראל, את ערוץ התחרויות של יוטיוב, שמאפשר לגולשים להצביע ישירות מתוך הערוץ.

בינתיים הנה הסרטון שהכנו שמסביר את מטרות הפרויקט:

פרטים נוספים על הפרויקט, כולל התקנון ומידע כיצד ניתן להשתתף ולהצביע – הכל נמצא כאן.

בהצלחה לכולם!

תגובות הקוראים (28)

  1. דני

     אפשר להגיד גם מילה טובה.
    מזל טוב לתמר יסעור על בחירתה לאשת השיווק של חודש דצמבר.

  2. דני

    אולי תפתיעו את כולם ותחלקו פרס ראשון מיליון ש”ח ו 100 אלף ש”ח לארבעת המקומות הבאים ?  הסכום לא מהותי עבור הבנק ולתקציב התרומות שלו . מנגד, גם פרס ניחומים כזה לעמותות המדהימות במקומות הללו יעשה את ההבדל וישאיר טעם טוב ללקוחות ולגולשים

  3. פרויקט של צביעות

    שלום רב לכל העמותות המישתתפות
    ארגוני מאפיה בעולם נוהגים לתרום לקהילה
    הריני להפנות אתכם שוב להתנהלותו העבריינית של בנק לאומי
    תקתקו ביוטיוב
    קרן נויבך בנק לאומי
    או
    סדר היום בנק ישראל
    ותגיעו לשידור מיום 27.10.2010 ולתגובתי אליו שהיא עדיין חלקית ובבניה
    גם המישפחות הניפגעות מבנק לאומי ושהמימסד מתנכר להן כמישפחתי מבקשות את חסותכם ולא זוכות לו
    אל תשחקו לידיו הצבועות של בנק לאומי
    אל תתנו לבנק לאומי לשחד אתכם בכסף כי אז לא תוכלו לבקר את התנהגותו המאמללת מישפחות
    אנא הפיצו מיכתב זה בין ידידיכם ומכריכם
    מישפחות ניפגעי הבנק זקוקות לעזרתכם

  4. דלית ב.

    תמר שלום,
    אני כותבת לך בהנחה שאת המרכזת את התכנית המבורכת הזו, ומקבלת ההחלטות לגביה.
    היום נודע לי שלמרות ‘פאשלה’ של חברת ריפרש שבו הסרט שלנו לא עלה בזמן, הינכם מסרבים להעלות את סרט העמותה. לא אפרט פה, רק אומר שמזה שלושה חודשים אנו מתאמצים ליצור סרט בדרך-לא-דרך, עם מתנדבים נהדרים שהקדישו לילות שלמים לעזור לנו, והכל – כדי להשתתף בתחרות ובסיכוי לזכות. עבורנו הזכייה, אין פירושה חמאה. עבורנו הזכייה היא הלחם וכל שקל פירושו עוד יציאה של ‘רכב התעסוקה’ שלנו  לפריפריה, למצוא לעוד עולה עבודה מתאימה.
    אפתח צוהר קטן ליום העבודה שלנו: כתיבת והפקת הסרט, ובו-בזמן הבטחת מתן שירות כרגיל לעולים, פירושו שעות רבות ולילות ארוכים מעבר לשעות העבודה. וכל זה – כדי שבנק לאומי יסכימו להעלות את הסרט שלנו. שאגב, עלה בזמן, אך בגלל תקלה, לא אושר.
    ברור לי שמדובר בעבודה נוספת גם לכם. אך מטרת הקמפיין שלכם הוא להרחיב את המודעות לבנק ולפועלו בקהילה, נכון? אם כן, האינטרס של כל הצדדים הוא להקל את תהליך קליטת הסרטים, ולא להציב בעיות.
    אבקש בכל לשון של בקשה לשקול מחדש את החלטתכם, ולאפשר גם לנו להשתתף.
    אשמח לשתף אותך בכל מידע, להגיע אישית ולהסביר יותר – מה שצריך.
    בברכה, דלית

    • מערכת הבלוג

      דלית שלום,

      בהמשך לשיחה הטלפונית שנוהלה עמך, לצערנו הגשת המסמכים נעשתה באיחור, ולפיכך לא יכולנו לאשר את השתתפותכם.

  5. נתנאל

    שלום.
    כרגע מתוך 20 המקומות הראשונים יש 5 עמותות למען בעלי חיים, אחת מהן במקום השני.
    אני לא נגד בעלי חיים, אבל נראה לי מעוות לתת כסף לחיות כשיש כ”כ אנשים רעבים/חולים/מוכים/נכים וכו’ שאין מי שידאג להם.
    סדר העדיפויות לא ברור לי.

    • מערכת הבלוג

      נתנאל שלום,

      ההצבעה בפרויקט “מיליון סיבות טובות” נעשית על ידי הגולשים, והם אלה שבוחרים מהן המטרות הראויות ביותר.

      אנו מזמינים אותך להצביע – ניתן להצביע ליותר מעמותה אחת – ולקחת חלק פעיל בפרויקט, על מנת שתוכל לסייע לקדם את המטרות החשובות בעיניך.

    • ..

      מעוות?! בן אדם חולה שכמותך מעוות לתת לך במה יא פסיכופת.
      בעלי חיים לא חשובים כמו בני אדם?! לבעלי חיים יש מי שידאג?לא!!!
      תאמין לי שווה יותר לתת כסף להם מאשר לך או לעמותות של ההומאים והלסביות!
      למה הם צריכים 200,000 שקל? יש להם בית? כן.. אוכל? כן.. חיים? כן! לא לכל בעלי החיים יש.
      טוב מאוד שש 5 עמותות ראשונות של בעלי חיים!
      אידיוט.

  6. יהונתן קלינגר | מיליון סיבות טובות להתרחק מבנק לאומי ‏ :: Intellect or Insanity‏

    […] מאת אלפי חברים: בנק לאומי החליט לעשות מעשה חברתי ולתרום מיליון ש"ח לעמותות אשר יתחרו אחת מול השניה על מ…. מיליון ש"ח, להזכירכם, מהווים פחות מחמש מאיות האחוז […]

  7. יאיר

    סליחה על הביטוי, אבל פשוט דוחה!!!
    האם ניתן להשוות את פעילות העמותות ל-‘כוכב נולד’ או ל-‘רוקדים עם כובכבים’?
    האם פעילות העמתות נבחנת על פי יכולתן לגייס “לחצנים”?
    נדמה לי שבנק לאומי מצא דרך מאד מיוחדת “להשפיל” את העמותות ולא לרומם אותם. הייתי מצפה שבנק לאומי, בבואו לתת תרומה, יקבע קריטריונים ברורים של טיב העמותה, המטרה שלמה היא פועלת, השקיפות בה היא פועלת או כל קריטריון דומה. אבל לא, מי העמותה ה”פופולארית” ביותר או בעלת יכולת אירגונית” מאד מיוחדת – בדוק כמו משתתפי “כוכב נולד”!
    אני חש בוז לארגון שכזה!

  8. גיא יוחנן

    תמר שלום,

    אין כמו חג האורים, כדי להאיר את הנושא מזווית קצת שונה:

    דעתי האישית היא שעדיף שלא לשתף פעולה עם יוזמות מהסוג הזה. זה קמפיין שיווקי לכל דבר, אשר בעלות נמוכה יחסית, משיג לבנק חשיפה עצומה, שיפור תדמיתי, ואף חוסך מהבנק ביקורת ציבורית. כיצד תוכל עמותה חברתית לבקר את הבנק אם היא נטלה חלק בפרוייקט?
    רק לשם ההשוואה: בתחילת השנה שינה הבנק את הלוגו שלו מ”בנק לאומי” ל”לאומי”. ע”פ הפירסומים השמטת המילה “בנק” עלתה כ 12 מליון ש”ח…

    את ודאי מכירה היטב את ביצועי הבנק ב 2009:

    הרווח הנקי הסתכם ב2009 ב-2.014 מיליארד שקל, תשואה של 10.2% על ההון העצמי, עלות שכר הבכירים בסך 35.75 מיליון שקל.
    ה”תרומה” של בנק לאומי לעמותות היא לפיכך כחצי פרומיל מרווחיו ב 2009, וכ 3% מעלות שכר הבכירים באותה שנה. העלות האמיתית נמוכה עוד יותר שכן התרומה מוכרת כהוצאה לצורך חישוב מס חברות.

    אם בנק לאומי באמת רוצה לתרום לקהילה הוא יכול לנסות מהלכים אחרים. למשל: לא לנסות למכור מוצרים פיננסיים למי שאין לו צורך בהם. לא פעם שמעתי את פקיד הבנק אומר: “אתם ביתרת זכות, אבל למה שלא תקחו הלוואה? הריביות עכשיו אטרקטיביות מאוד.” אפשרות נוספת היא לא לחייב לווים מסוכנים (במקרים רבים מדובר במשפחות במצוקה קשה) בריביות נשך שמגיעות לעיתים ל 15%. גם קיצוץ בשכר הבכירים יתרום לחברה בריאה יותר.
    אשמח לחלוק איתך רעיונות נוספים לתרומה אמיתית לקהילה.

    חנוכה שמח,

    גיא

    • מערכת הבלוג

      גיא שלום,

      אנחנו מבקשים להביא את העובדות המדוייקות בהתייחס לדברים שרשמת:

      המעבר מ”בנק לאומי” ל”לאומי” בוצע בתחילת שנות ה-2000 כחלק ממיתוג מחדש של הקבוצה, יחד עם לוגו חדש.

      כאנקדוטה בלבד, המעבר מ”בנק לאומי” ל”לאומי” בשילוב הלוגו החדש חסך כסף רב אשר שולם כאגרות שילוט.

      בשנת 2009 תרמה קבוצת לאומי והעניקה חסויות בהיקף של כ – 26.5 מיליון שקלים, ובמצטבר בחמש השנים האחרונות, (ללא שנת 2010) מדובר על סכום של כ-127 מיליון שקלים.

      מיליון השקלים המחולקים עתה הם בתוספת לתרומות ולחסויות שהקבוצה מעניקה, ואשר הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2010 בלמעלה מ-22 מיליון שקלים.

      • גיא יוחנן

        תודה על התגובה, ועל הדיוק בפרטים.
        לגופו של עניין, אין בפרטים שנוספו כדי לשנות מהותית את דעתי בקשר למהלכי הבנק. הבנקים הם מוסד חשוב וחיוני לכלכלת המדינה, וכחברה מטרתם המוצהרת היא למקסם את הרווח לבעלי המניות. לצערי אני נתקל במקרים רבים בהם הדרך אל מקסום הרווח (כאמור 2 מליארד ש”ח ב 2009) עוברת על גבן של שכבות באוכלוסיה אשר מוצאות עצמן משועבדות לבנק למשך שנים רבות.
        הצהרות על מחויבות לקהילה, דפים מעוצבים בפייסבוק ודו”ח GRI מפואר אינם יכולים לעלות בקנה אחד עם התנהלות אשר מעמיקה את הפערים החברתיים והכלכליים.

  9. מכאל

    דבר ראשון כל הכבוד על המבצע שלכם,
    יש לי ילד שנעזר  רבות בעמותה לילדים מיוחדים, הצעתי להם להשתתף במבצע אבל אין להם עדיין סעיף 46 .
    חבל שזה תנאי להשתתפות כי מגיע להם
     

Comments are closed.