תמר יסעור

מיליון סיבות טובות לטור

תמר יסעור
מבחינתי, היום הוא יום חג

מבחינתי, היום הוא יום חג. פרויקט “מליון סיבות טובות“, שיזמנו בשיתוף גוגל ישראל, ועלה זה עתה לאוויר ביוטיוב, קרוב במיוחד לליבי. קודם כל, נעים תמיד לעסוק בפרויקטים שכל מטרתם היא עשיית טוב.
הפרויקט הזה שייך ללא ספק לסוג הזה של פרויקטים, אין רבים כאלה, ונעים להיות מעורבת באחד שכן. חוץ מזה, כמי שאחראית על תחום האחריות התאגידית בבנק, וכמי שכבר כתבה כאן לא אחת על טעמי הקהל המשתנים בעולם הדיגיטלי, זה כיף להרים פרויקט שמשלב בין שני הדברים הללו בצורה כמעט מתבקשת.

עקרונות האחריות התאגידית, שאומצו על ידנו לפני מספר שנים, מאגדים ומסדירים את כל הפעילות החברתית, הקהילתית, החינוכית והסביבתית שלאומי מקיים לכדי משנה סדורה, שאף שלובה באסטרטגיה העסקית שלנו.

אם אצטרך לתמצת את מהות התפיסה הזאת, אומר כי הליבה שלה היא קיום דיאלוג בין הארגון ובין מחזיקי העניין שלו: עובדים, בעלי מניות, לקוחות וקהילה, מתוך פתיחות שקיפות ונגישות רבים ככל הניתן.

העולם הדיגיטלי של היום מעניק לדיאלוג הזה פלטפורמה, שלא יכולנו לדמיין נוחה ממנה. הרשתות החברתיות מזמינות קיום דיאלוג בלתי אמצעי עם כל מי שרק חפץ לקיים אותו, ואנחנו שמחים על כך ומשתדלים ללמוד לעומק את האפשרויות שהן פורשות בפנינו.

הטוויטר, עמוד הפייסבוק והבלוג העמיקו והעצימו את השיח שלנו עם הציבור, והם מאפשרים לנו לקיים הלכה למעשה את עקרונות הפתיחות, השקיפות והנגישות בקלות רבה יותר ובאפקטיביות גבוהה.

אז מה זה בעצם פרויקט “מליון סיבות טובות”?

לאומי משקיע הרבה בתחומי הקהילה השונים. רק בחמש השנים האחרונות תרם הבנק למעלה ממאה מיליון שקלים למוסדות ולמיזמים, בתחומי חינוך, תרבות, חברה ובריאות.

כמו כל ארגון עסקי אחר שתורם לקהילה, הקריטריונים כמה לתרום ולמי לתרום הם די קבועים, מוסדרים ומוגדרים. יחד עם זאת, אנו מבינים שבנוסף לעמותות ולארגונים אליהם אנחנו כבר חשופים, קיימות עוד מאות עמותות שפועלות ומסייעות למגוון עצום של צרכים, מטרות ואוכלוסיות.

לפיכך, כחלק מאותה מגמה של הגברת הפתיחות, השקיפות והנגישות, החלטנו לאפשר לציבור לספר לנו מה חשוב בעיניו. לאפשר לו להחליט איתנו לאן יילכו חלק מכספי התרומות שלנו ואלו מטרות ברוכות ייהנו ממנו השנה.

הפרויקט מזמן שני דיאלוגים עם הציבור: באחד, חברי עמותות קטנות שלעיתים מוכרות פחות וזוכות לפחות תמיכה מאשר אלה הגדולות והמוכרות, יוכלו לזכות אצלנו בחשיפה בלתי אמצעית. בשני, גולשים – גם כאלה שאינם פעילים בעמותה – יוכלו להעניק את קולם לעמותה שהם מזדהים עם מטרותיה וגם לעשות שימוש ברשתות החברתיות כדי לשכנע את חבריהם להשתתף ולהשפיע.

כך יוכלו הגולשים להיות שותפים אמיתיים לדיאלוג ולהשפיע לאיזה עמותות יתרום לאומי מליון שקלים.

מהמהלך הזה נצא כולנו, לאומי, הגולשים והעמותות, נשכרים, ואלה בהחלט “מיליון סיבות טובות” לשמוח.

הליבה האינטרנטית של הפרויקט מתקיימת ביוטיוב, פלטפורמת שיתוף הוידאו הגדולה בעולם. בתוך הערוץ הממותג שהקמנו, יכולים הארגונים והעמותות להעלות סרטונים, המציגים את פעילותם ומזמינים את הגולשים להצביע עבורם.

הפרויקט גם משלב, לראשונה בישראל, את ערוץ התחרויות של יוטיוב, שמאפשר לגולשים להצביע ישירות מתוך הערוץ.

בינתיים הנה הסרטון שהכנו שמסביר את מטרות הפרויקט:

פרטים נוספים על הפרויקט, כולל התקנון ומידע כיצד ניתן להשתתף ולהצביע – הכל נמצא כאן.

בהצלחה לכולם!

תגובות הקוראים (28)

  1. אודליה

    יש עמותות שפנו אליכם עם סרט ואינן ראויות.מה הבעייה להרים סרט וחברים שימליצו.

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?