יואב צוקר

בעלי עסק קטן? קבלו 7 טיפים להגדלת החשיפה ברשת

יואב צוקר
איך תגדילו את החשיפה של העסק שלכם ברשת? חשבו על הנוכחות שלכם בפייסבוק כמו על הצגה. יואב צוקר, מנכ"ל הסטארט-אפ אוטונומיק, משתף בעצות חשובות לבעלי עסקים קטנים שעושים את צעדיהם הראשונים ברשת.

1. אתר אינטרנט דינאמי

כולם, כולל הלקוחות שלכם, מחפשים עסקים בגוגל לפני הפייסבוק ולכן חשוב שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. עסק שמחזיק אתר אינטרנט נחשב לעסק מכובד יותר, האתר עובד גם כשאתם במנוחה, וברוב האתרים העסקיים ניתן לקבל שירות או מידע הכרחי.

עדכון שוטף של אתר האינטרנט חשוב לא פחות, ויש כיום פתרונות שמאפשרים לעדכן את התכנים של דף הפייסבוק העסקי ישירות לאתר האינטרנט, במובייל ובדסקטופ. כך, האתר מעודכן בצורה דינאמית, עם כל עדכון של הפייסבוק.

 

2. קידום האתר

אם כבר יש לכם אתר, חשוב גם לקדם אותו ויש דרכים רבות לעשות זאת. דרך אחת היא לקדם את האתר במנועי חיפוש ובעיקר בגוגל, שם מתבצעת כיום רוב התנועה באינטרנט.

דרך נוספת היא רישום במדריכי אונליין (Directories) – המשפרים באופן משמעותי את התוצאות האורגניות (SEO) של האתר. וכשאתם מעבירים את פרטי האתר למדריכים, וודאו שאתם כוללים בהם את המיקום הפיסי של העסק שלכם ואת קטגוריית העיסוק – כדי שהאתר יופיע במקומות הרלוונטיים, כאשר מחפשים עסק או שירות כמו שיש לכם להציע.

מדריכים מובילים הם: Yelp, Google Business, Trip Advisor – ובארץ: d.co.il.

 

3. להיות אישי ומצחיק

אף אחד לא אוהב מותג או עסק משעמם. תחשבו על הנוכחות שלכם בפייסבוק כמו על הצגה – אתם שם כדי לבדר. תציגו את הצוות שלכם, תכתבו על דברים מוזרים ומצחיקים שקורים לכם בעסק, חדשות מצחיקות מהענף שלכם, רכילות, דברים כיפיים, סרטונים ודברים לא צפויים.

 

4. הסולמית שעושה את ההבדל

ההאשטאג (Hashtags) נמצאים היום בכל מקום ויש ללמוד כיצד להשתמש בהם כדי להגדיל את החשיפה לעסק שלכם.

איך מתחילים? חפשו האשטאג ויראליים ורלוונטיים על יד בדיקה אם הם כבר ההאשטאג שלכם כבר נמצא בשימוש. ניתן לעשות זאת הוספת ההאשטאג שלכם ללינק הבא: https://www.facebook.com/hashtag/your_hashtag

איך משתמשים? היעזרו בהאשטאג כדי להרחיב את החשיפה שלכם, אבל לא יותר מדי. כך למשל, נניח שיש לכם פיצריה שנקראת "האשטג ובניו" ואתם רוצים לקדם דיל מיוחד. האשטאג פופולרי באותו שבוע יכול להיות #Superclasico, וניתן לכתוב למשל את הפוסט הבא: "#Superclasico פיצה ספרדית מיוחדת בפיצה האשטג ובניו רק 49 שקל למגש + שתיה – קדימה ברצלונה!".

 

5. שאלו שאלות ליצירת מעורבות

לשאול מישהו שאלה זו דרך מצוינת לייצר איתו את המושג שקשה לתרגם וכבר הפך למילה בעברית Engagement (מעורבות) – שאלות מפעילות את העוקבים שלכם, מה שמוביל לחשיפה גבוהה יותר לדף שלכם. אתם יכולים להרוויח פעמיים כי זה גם יכול לתת לכם תשובות לשאלות שעשויות להיות רלוונטיות לעסק, לשיווק ולמכירות שלכם.

אל תשכחו שאתם צריכים להיות פעילים כי המטרה היא לייצר דיון. תענו לעוקבים שלכם וודאו, שהדיון לא רק מגדיל את החשיפה, אלא גם נותן ערך לעוקבים שלכם.

 

6. תגובות (Comments) על תכנים ובלוגים ברשת

האינטרנט הוא מאגר תוכן אחד גדול והרבה מזה יכול לייצר עניין לעסק שלכם. לא צריך ליצור תוכן מקורי, צריך רק לדעת איפה למצוא אותו ואיך לשכתב אותו, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להסתכל. התחילו לעקוב אחר בלוגים שרלוונטיים לעסק שלכם. היכן שניתן להגיב עם פרופיל הפייסבוק שלכם – עשו זאת עם תגובה מטעם העסק שלכם.

איך עושים את זה? פשוט לחצו על כפתור Posting As – ליד כפתור ה-Comment ובחרו את שם העסק שלכם במקום הפרופיל הפרטי שלכם. התגובה תיחשף בפני כל מי שקורא את התגובות וכך תגדילו את החשיפה לעסק שלכם.

יואב צוקר

 

7. למדו מהטובים ביותר

חברות שמגדילות את החשיפה שלהן בצורה משמעותית על בסיס יומי, מייצרות Engagement גבוה עם העוקבים שלהן. איך עושים את זה? אם תכנסו למשל ללינק הבא: https://likealyzer.com/statistics/facebook/likerank/country/Israel , תוכלו למצוא את החברות עם ה-Like Rank הגבוה ביותר.

בדרך כלל אלו גם חברות שיודעות לייצר חשיפה גבוהה ו-Engagement עם העוקבים. בקרו באלו שדומות לפרופיל העסקי שלכם ותראו מה הן עושות. אם תתחילו לחקות – תקבלו תוצאות מהר משציפיתם.

 

הכותב הוא מנכ"ל הסטארט-אפ אוטונומיק, פלטפורמה ליצירת אתר אינטרנט בלחיצת כפתור מדף הפייסבוק העסקי.

לקוחות לאומי קארד מוזמנים ליהנות מהטבה בהצטרפות לשירותי "אוטונומיק". לפרטים לחצו כאן >>>

 

רוצים לדעת עוד על שיווק דיגיטלי? לחצו כאן להרשמה לבי"ס לניהול עסקים >>>

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?