מנשה גזלקופי וחזי מנע

איך הפך האנדרדוג של מסלול הפינטק של לאומי, לסטארט-אפ הראשון שיוצא לפיילוט בבנק?

מנשה גזלקופי וחזי מנע
היזמים של חברת Morovus, מנשה גזלקופי וחזי מנע, מספרים

היזמים של חברת Morovus, מנשה גזלקופי וחזי מנע, מספרים
הדרך של הסטארט-אפ שלנו התחילה שנה וחצי לפני ההצטרפות לפרויקט של לאומי, והייתה לא פשוטה כבר מהיום הראשון. לא, לא היינו מאלה שהכל זורם להם על מי מנוחות. החלפנו מוצרים ושמות, חיפשנו את הדרך שלנו במשך תקופה ארוכה, וגם ההצטרפות למסלול הפינטק של לאומי בשיתוף Elevator לוותה בהתלבטות קשה היות ובמקביל התקבלנו לתוכנית Accelerator בברלין. החלטנו להישאר בתל אביב – למרות שצפיפות הסטארט-אפים בה יוצרת מציאות עסקית הרבה יותר מאתגרת מאשר בברלין – בגלל הקשרים המפתים שיש ללאומי ול-Elevator, וההזדמנות ל-Product design עם לקוח”.

“ההתלבטויות שלנו עדיין היו בעיצומן, גם כשכבר נחתנו במרתף ההוא ברחוב אחד העם בתל אביב (שיהפוך לסוג של בית במרוצת החודשים הקרובים). השכנים שלנו בפרויקט כבר חבטו במרץ במקלדות ונראו לגמרי בעניינים, ואנחנו – משהו עוד לא עבד אצלנו. בשלב הזה הכרנו את מירב (חיאק), המנטורית שלנו מלאומי,  ואת דוראל (בליץ) שניהל את הפרויקט, ושניהם הבינו, מהר מאד, שלפני הכל אנחנו זקוקים לקצת קואצ’ינג. באמת שאנחנו לא יודעים איך היינו שורדים בלעדיהם. הם אלה שהביאו אותנו להבין שהחברה שלנו צריכה לעבור שינוי – הבנה שבעקבותיה נפרדנו משניים מהמייסדים, ונשארנו שניים. זה היה צעד קשה מאד, שלא היינו עוברים אותו בלי החיבוק של מירב, דוראל וה- Elevator. בדיעבד, זה היה צעד נכון והכרחי, שהפך אותנו ליותר ממוקדים וקלי תנועה.  שינינו את שם החברה, חידדנו ופיקסנו את המוצר שלנו והגדרנו מחדש את האסטרטגיה השיווקית והעסקית שלנו. זה לקח לנו קצת זמן, אבל התחלנו לטפס. כמה חודשים אחרי תחילת המיזם, נערך כנס של כל היזמים עם נציגים של הנהלת לאומי – ופתאום, קיבלנו פוקוס אדיר. האנדרדוג נהיה כוכב הערב. המוצר שלנו, החצי-אפוי, שכל כך התלבטנו לגביו ושמענו מסביב כל כך הרבה קולות שניסו להניא אותנו ממנו, זכה להתעניינות וסופרלטיבים. ידענו שאנחנו בדרך הנכונה!”

“המוצר שלנו הופך תהליכים עסקיים שאדם פרטי עובר – לשיתופיים. מה זה אומר? ניקח, לדוגמא, את הפיילוט שאיתו אנחנו באמת עומדים לצאת: תכנון משכנתא. הפלטפורמה שלנו מחלקת את התהליך לשלבים, מרכזת את כל המידע שקיים בלאומי לגבי כל שלב (באמצעות טקסטים, סרטונים…) במקום אחד, וגם – וזהו עצם העניין – הופכת את התהליך לשיתופי. בכל שלב נמצאים איתך גולשים שעוברים את התהליך בעצמם ואפשר להתייעץ איתם, להתלבט איתם ולהחליף איתם מידע; מעין “Waze” של תכנון משכנתא J. מעבר לעובדה שאתה מנהל את התהליך הפיננסי האישי שלך בצורה יותר מושכלת, שלוקחת בחשבון את ניסיונם של אחרים כמוך, נראה לנו שיש פה פוטנציאל התיידדות עם הבנק, שעושה פה צעד גדול לעבר שקיפות ושיתוף אמיתיים. החלום הוא שאפשר יהיה, מתוך האתר של לאומי, להגיע למסלולים כאלה בכל תחום שלקוחות יתעניינו בו: ניהול תקציב משפחתי, ניהול עסק, פנסיה… כל דבר”.

“השנה הזאת היתה כל כך אינטנסיבית, שבמבט לאחור קשה להאמין שהיא שהיתה רק שנה אחת. עברנו בה המון, ויצאנו ממנה בטוחים יותר, מגובשים יותר. גדלנו. בזכות הפיילוט הוכרנו ע”י המדען הראשי כחברת מו”פ וקבלנו מענק; הפיילוט שלנו עם לאומי מתחיל עוד מעט. החלום שלנו, אחרי הדרך הקשה שהוא עבר, קורם עור וגידים. אין שום דבר שישווה להרגשה הזאת”.

Morovus – פלטפורמה ליצירת מסלולי תוכן אינטראקטיביים עבור משתמשים, על מנת ללוות אותם בתהליכים עסקיים בזירות הדיגיטליות השונות של גופים מסחריים: https://www.morovus.com/

אם גם אתם בעליו של סטארטאפ בתחום הפינטק וחושבים שאתם מתאימים להשתתף במחזור השני שלנו, נשמח לשמוע על כך. תוכלו להעביר פרטים בקישור .

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?