אייל בירן

מה הקשר בין בנק לבין צביקה פיק?

אייל בירן
לפני כחצי שנה ערכנו בלאומי את הטוויטאפ הראשון שלנו

לפני כחצי שנה ערכנו בלאומי את הטוויטאפ הראשון שלנו. זוכרים? הקרנת בכורה לסרט בכיכובה של זוכת האוסקר, סנדרה בולוק, אוכל ושתייה חופשית בסינמה סיטי. היה כיף והתגובות חיממו את הלב. הגיעו יותר מ-300 איש ויחד העברנו ערב מיוחד של Engagement בין בנק לאוהדיו, עוקביו ולקוחותיו (בלי שיש בהכרח חפיפה בין כל הסוגים).

הבטחנו אז שיהיה המשך, הבטחנו ואנו מקיימים: ב-29 ליולי יתקיים הטוויטאפ מיוזיק המיוחד של לאומי דיגיטל. הפעם הלכנו בגדול: גם האנגר 11 בנמל תל אביב, גם המאסטרו צביקה פיק בהופעה חיה חינם. אלפי חוגגים, אוכל ושתייה חופשית, מוזיקה טובה ואווירה של ביחד.

בשבוע שעבר, לאור הביקוש הרב, סגרנו את ההרשמה. למי שטרם הספיק להירשם, אל תתאכזבו  – אנחנו מבטיחים שזאת תחילתה של מסורת ונשמח לראותכם בפעם הבאה.

טרום הטוויטאפ הקודם, פרסמתי טור שעסק בסוגיה למה לבנק לעשות בכלל טוויטאפ. כתבתי אז על מערכת היחסים והחיבור הנדרש בין עולם האונליין והאופליין. בינתיים המצב לא השתנה וזה בעיניי סוד הקסם: מתבצעת הקפדה על שגרת פעילות עקבית מול אוהדינו ולקוחותינו: תוכן, תוכן, הטבות, תוכן, מפגש, ייעוץ, שירות לקוחות בפייסבוק ובטוויטר, תוכן, מפגש, שירות ומענה, תוכן, מפגש ושוב תוכן. לא מסובך, אבל כן מעניין.

לשונית ברוכים הבאים של לאומי בפייסבוק מספרת את כל הסיפור. למעשה, הדף כולו הינו מפה אסטרטגית של פעילות לאומי ברשתות חברתיות:

  • טוויטר כשירות לקוחות.
  • בלוג כזירת העשרה וידע.
  • פייסבוק כזירת הדיאלוג והשיתוף.
  • פליקר לוויזואליזציה של תרבות הבנק.
  • יוטיוב לתקשורת שיווקית.
  • הכל מושתת על אתר האינטרנט של לאומי כעוגן מרכזי

ואיפה משתבץ הטוויטאפ?

במהלך השבועות האחרונים, בהם התחלנו להיערך לקראת הטוויטאפ, קיבלנו המחשה וחיזוק לעוצמתה של המדיה החברתית ולכוחן של הרשתות החברתיות בהפצת בשורה עבור גוף עסקי, וזה נכון עבור כל נושא או מסר שתרצו להפיץ.

מרגע הפרסום הראשוני בטוויטר ובפייסבוק של לאומי דיגיטל אודות האירוע, הבשורה התפשטה ברשת על ידי ריטוויטים, שיתופי סטאטוסים ותגובות, הן על ידי עובדי לאומי הפעילים במדיה החברתית (וכתבתי כבר על התרומה הרבה שיש למעורבות עובדים בהצלחת הטמעת מדיה חברתית בארגון), והן על ידי אוהדים ועוקבים מהשורה.

מדי יום מכסת ההרשמה הלכה וגדלה, הלכה והתמלאה – כוח אדיר אליו נחשפנו והופתענו. אם אתם עדיין שוקלים, חושבים, חוששים אם לעשות את הצעד אל זירות המדיה החברתית, אז הנה סיבה מצויינת נוספת עבורכם.

לצד כל זה, השתמשנו לראשונה לזמן קצר בקמפיין פרסומי, שבשונה מקמפיינים שהכרתי עד כה, הוא התמקד אך ורק בפייסבוק. שוב הפתעה לכוח הפרסום במדיה החברתית. רעיון  הפרסום היה פשוט וקל, כי הוא היה זהה לחלוטין למהות תפיסת פעילותינו במדיה החברתית – להיות היכן שהלקוחות שלנו נמצאים. אז פרסמנו בפייסבוק והלקוחות וקהל הגולשים אכן הצביעו – באמצעות קליק  על העכבר!

לסיכום, תחשבו על הטוויט אפ כמתאבן חינם, הוקרה לשותפינו ברשתות ודרך לטפח את הקשר בינינו. גם הפעם הנרשמים לא התבקשו להשאיר פרטים, או למלא ליד שיווקי או להתחייב למשהו. פשוט לבוא עם הקוד שנשלח בסמס או במייל וליהנות. (אגב, אם נרשמתם ולא קיבלתם את הקוד פנו אליינו בפייסבוק או בטוויטר).

שירת הפייסבוק – אתם מגיבים, צביקה שר

ועוד דבר קטן לפני שמתכוננים להופעה – ברוח הפייסבוק, יצאנו במבצע קטן לעידוד היצירתיות של כולנו: היכנסו לכאן, השאירו תגובה מצחיקה, משעשעת, מחכימה ואולי צביקה ישיר את תגובתכם חי מעל במת הטוויטאפ! אז אם אי פעם רציתם להיות תמלילנים מצליחים, יש לכם הזדמנות – ומה יותר טוב מלכתוב טקסט למאסטרו בכבודו ובעצמו?

אז בנוסח השיר “מתחילים מחדש” של המאסטרו :

“אז יבוא חודש אב, מאוהב בדרכיו,
בשמשו השופך אגמים של זהב
והלילה מלא צרצרים וכוכב
וקייצי ופרוע וחם ….”

נתראה בנמל!

תגובות הקוראים (1)

  1. אמרו ונועה

    המופע היה יפה מאוד, והרעיון של ההזמנות דרך האתר יפות וחדשניות, ומציבות את לאומי בקדמת הבמה הטכנולוגית

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?