אריק ישראלוב

טיקטוק – השיגעון החדש של הצעירים וכל מה שצריך לדעת עליו

אריק ישראלוב
הרשת החברתית "טיק טוק" או בשמה הקודם "מיוזיקלי" (musical.ly) כבר כבשה את בני הנוער עם למעלה מ- 500 מיליון משתמשים ברחבי העולם. אז מה סוד האפליקציה שבמרכזה שיתופי סרטונים מוזיקליים? מדריך

סנסציית בני הנוער טיקטוק היא רשת חברתית חינמית לשיתוף סרטונים קצרים, שפועלת כבר בלמעלה מ- 150 מדינות וב-75 שפות. מדובר בגלגול הנוכחי של אפליקציית מיוזיקלי המפורסמת, ששינתה את שמה לאחר שנרכשה בכמיליארד דולר ע"י בייט-דאנס הסינית. לאחר הרכישה הספיקה טיק טוק לשבור את שיאי ההורדות של WhatsApp, יוטיוב ואינסטגרם והגיעה ללמעלה מ-104 מיליון הורדות רק במחצית הראשונה של 2018 . הנה כל הדברים שכדאי לדעת על טיקטוק.

איזה תוכן ניתן לייצר בטיקטוק?

טיקטוק מבוססת סרטונים קצרים של עד 15 שניות. ניתן לצלם ולערוך בה קטעי סאונד כמו שירים, דיבובים לסדרות או סרטים ואפילו להקליט את היצירות שלכם . אפשר לבחור ולשנות את קצב הסרטון, לערוך אותו ולהוסיף אפקטים – מה שהופך את האפליקציה למושכת וממכרת במיוחד עבור צעירים.

 

פיד מעודד צפייה ודואטים

מיוזיקלי, שהייתה, כאמור, הגלגול הקודם של טיקטוק, עברה מתיחת פנים וקיבלה כמה שדרוגים שהפכו אותה מאפליקציית סרטוני מוזיקה קצרים לפלטפורמת מדיה חברתית ובידור רחבה יותר. השינוי העיקרי הוא הפיד, העמוד הראשי בו מופיע התוכן, שהשתנה ונהיה נגיש יותר לצפייה. גם אפשרות התגובה החדשה והמקורית של מיוזקלי "דואט" – סרטון תגובה שמופיע לצד הסרטון המקורי, השתדרגה, ועכשיו ניתן לערוך את הסרטון שאיתו מגיבים ולהוסיף לו אפקטים.  

שימוש במוזיקה מוכרת – ללא תשלום

השילוב של פלטפורמה שמאפשרת לאנשים לשתף תוכן מקורי משלהם, יחד עם מוזיקה מוכרת בחינם, אפקטים ופילטרים מגניבים שמושכים את העין, נגישות למשתמשים אחרים, ויכולת תגובה חדשנית, הפכה את טיקטוק לרשת חברתית שסחפה את העולם. במשפט אחד – טיקטוק היא פלטפורמה ממכרת לצעירים, שמשלבת בין אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב.

מרבית המשתמשים – בני נוער

למרות שסלבריטאים רבים כמו ג'ימי פאלון וטוני הוק משתמשים באפליקציה, הקהל העיקרי שלה הוא בני נוער וילדים. לפי הערכות, גילאי המשתמשים באפליקציה הם בעיקר בני 13-17 (בתנאי השירות של האפליקציה נאמר שהאפליקציה מיועדת למשתמשים מעל גיל 12).

 

עמודים מובילים בישראל ובעולם

שני עמודי הטיקטוק המובילים בעולם שייכים לצעירות בנות 17, התאומות ליסה ולנה – עם 32.4 מיליון מעריצים, ולורן גריי 30.1 מיליון מעריצים. בישראל, עמוד הטיקטוק הפופולרי ביותר שייך לאנה זק בת ה-17 , שהתחילה כשמשתמשת רגילה ואנונימית והפכה במהירות לכוכבת רשת, שחקנית וזמרת – הכל בזכות החשיפה הרחבה שקיבלו הסרטונים שלה ברשת. כעת עוקבים אחריה באפליקציה לא פחות מ-4.7 מיליון גולשים.

קידום מותגים ועסקים

נכון להיום, אין אפשרות לפרסום ישיר באפליקציה בצורת פרסומות או באנרים. למרות זאת, מי שיהיה יצירתי  ובעל ראש שיווקי יוכל לרתום לטובת העסק שלו מובילי דעת קהל ולנצל את הפלטפורמה החדשה לטובת המוצר או העסק שלו . האפליקציה הולידה דור חדש של "סלבריטאי טיקטוק", שלהם יש מיליוני עוקבים ברחבי העולם. דרך מהלכים של שיתופי פעולה ויצירת תוכן חדשני ונגיש הקשור למוצר אותו תרצו לקדם, תוכלו להגיע לקהל צעיר ובצורה בלתי אמצעית.

אריק הוא מנהל תוכן באגף השיווק של בנק לאומי.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?