קרן טאירי

בדרך ל-2015 עוצרים בפריז…

קרן טאירי
לרגל השנה החדשה, קרן טאירי, מנהלת תחום דיגיטל בשיווק מסכמת שנה של פעילויות בזירות החברתיות לצד תובנות חדשות ליישום בשנה החדשה, עם נינוח פריזאי מיוחד..

בתחילת החודש השתתפתי ב- “Le Web” בפריז – ועידה בינלאומית שמתקיימת מאז 2004, העוסקת בעולם הדיגיטל והחדשנות, סוקרת את הטרנדים החמים בתחום כיום ומזהה את הטרנדים הבאים.

זו הפעם השנייה שזכיתי להשתתף בוועידה, ונראה לי שהזמן שבה היא מתרחשת – חודש דצמבר – אינו מקרי ומאפשרת לבחון את הדברים בראי השנה החולפת והמתחדשת בו זמנית, ובכך בעצם לסכם שנה  ולהבין במה להתמקד בשנה הבאה.

במהלך 3 ימי הוועידה, נחשפתי ושמעתי הרבה מסרים שסייעו לי לבחון מהלכים שעשינו לאורך השנה, החל מדברים שנוגעים לעשייה האישית שלי, ועד למהלכים נוספים הנוגעים לתחום עיסוקי. המסרים אינם בהכרח חדשים אך בהחלט מחדדים ומאפשרים לנו להבין אם פעלנו נכון, ומה צריך לשדרג על מנת להמשיך להיות רלוונטי.
תוכן הוא חלק משמעותי מעבודתי היומיומית, ומכאן אך טבעי שהמסר הראשון שהיה משמעותי עבורי – ואיתו בחרתי להתחיל – עוסק בתוכן גם הוא:

1. Storytellingהיכולת  לשלב מימד אישי  באמצעות  סיפורים הנוגעים בשירותים ו/או המוצרים, ובכך להציג מימד אחר, רך  ואנושי יותר, המחדד את הצורך והערך של המוצר.  נושא זה הוזכר בוועידה בהקשר של סחר אלקטרוני והקהל הפעיל בתחום זה – דור של לקוחות המחפש חיבור ושקיפות והופך את המספר והסיפור לרלוונטיים ואותנטיים.

אני בוחרת לציין סביב ה-‘סטוריטלינג’ זווית קצת אחרת, כזו שאפשרה למאות לקוחות לאומי, בעלי עסקים קטנים, לספר ולהנגיש את הסיפור האישי שלהם, על ידי שיתופי פעולה ופעילויות שונות שיצרנו עבורם השנה – החל מכתבות תדמית ברשת מקומונים, דרך שיתופי פעולה עם פורטלי תוכן שכללו סיפורים אישיים של בעלי העסקים בדרך להגשמת החלום שלהם, ועד מתן כלים שיווקיים לצורך קידום והצמחת העסק הקטן באמצעות  ״בית הספר לניהול עסקים״.

2.  טכנולוגיה ואנשים החידושים האינטנסיביים בזירות הדיגיטליות לעיתים מניעים אותנו להתמקד בפן הטכנולוגי, בעוד שהכוח האמיתי נמצא בחיבור שבין אנשים לטכנולוגיה, אשר יחד עונים על הערך של חווית לקוח ויוצרים דבר חדש המעניק חווית שירות.

לאורך השנה קידמנו בזירות הדיגיטליות שירותים ומוצרים חדשים מבית ‘לאומי דיגיטל’, כאשר היה באחריותנו להציג  את המסר הנכון לקהל הרלוונטי באמצעות פילוח ו’טירגוטים’. כל זאת נעשה בזירות הדיגיטליות/ החברתיות שלנו, שהעיקריות שבהן עמודי הפייסבוק שלנו: ‘לאומי דיגיטל’ עם למעלה מ-152,000 חברים
 ו- ‘לאומי עסקים’ עם למעלה מ- 19,000 חברים.

3. תוכן ווידאו על הבימה המרכזית בוועידה צפיתי במנהלת תחום הווידאו  בפייסבוק, פידג׳י סימו  (מקווה פעם לפגוש גם את מארק צוקרברג בעצמו :-)), שדיברה על החידושים של פייסבוק בנוגע לתוכן הווידאו שמתנגן ישירות ב’ניוזפיד’, ועל הדרך בה הוא מונגש והשיקולים שעמדו מאחורי המהלך.

הצפי הוא שהשימוש בתוכן ווידאו יילך ויגדל, כאשר התוכן יהיה  קצר וממוקד יותר, כאשר גם במקרה זה מילות המפתח הן רלוונטיות  וחווית משתמש.

לערוץ ‘לאומי דיגיטל’ ביוטיוב, תחת הקונספט של ״ 5 דקות על..״, ישנם למעלה מ- 50 סרטונים העוסקים בהנגשת תכנים פיננסים לציבור, באופן ממוקד, קצר ונהיר. במשך שנה אחת, צבר הערוץ למעלה מ – 1,000,000 צפיות באותם תכנים מעולמות שוק ההון, צרכנות פיננסית, עסקים קטנים, משכנתאות ודיגיטל.

ממש ברגעים אלו מצטרפים לערוץ 20 סרטונים חדשים הקשורים לעולם התוכן של “בית הספר לניהול עסקים”, פרויקט ייחודי שהתרחש כולו במפגשים פיזיים עם מאות בעלי עסקים בכל רחבי הארץ.  במקביל, נערך עולם התוכן המקצועי לקידום גם במימד הדיגיטלי.

לצד המסרים  שבחרתי לציין, דובר עוד רבות בוועידה על מגמות כמו: חוויית משתמש, internet of things , big data, טכנולוגיה לבישה – שגם בה כבר עשינו צעד ראשון עם השקת אפליקציה לשעון החכם של סמסונג המאפשרת בדיקת יתרה בחשבון העובר ושב – ועוד מגמות כמו גלובליזציה, קהילות ועוד.

רגע לפני סיום, דבר נוסף שהבנתי הוא שהמידע הרב שזורם אלינו מצריך זמן של עיכול, חשיבה ובחינה. כך שסביר להניח שתהיינה עוד תובנות שניישם תוך כדי תנועה – ואולי גם מקומות חדשים להיות בהם.

ואתם? אתם תוכלו לקרוא על זה בזירות הדיגיטליות שלנו כבר ב 2015  🙂 

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?