רינת יעקבי

הפקדת שיק בסלולר – כל השאלות והתשובות

רינת יעקבי
לאחרונה השקנו את שירות "הפקדת שיק בסלולר"

לאחרונה השקנו את שירות “הפקדת שיק בסלולר” ושמתי לב שהחדשנות והראשוניות של השירות הזה יוצרות עניין רב בקרב הגולשים ולקוחות הבנק. לצד העניין, עולות גם שאלות רבות על תהליך ההפקדה עצמו.
במיוחד עבורכם ריכזתי את התשובות לשאלות הנפוצות ששאלתם מיום ההשקה:
היי לכולם,
למי שעדיין לא מכיר, שמי רינת יעקבי, ותוכלו למצוא אותי בזירות הדיגיטליות של לאומי: ‘לאומי דיגיטל’ ו’לאומי עסקים בפייסבוק’, בטוויטר ובפורום הפיננסי של ‘לאומי בלוג’. במסגרת תפקידי אני מגיבה לשאלות הגולשים, עוזרת בבקשות מיוחדות ומעורבת בדיונים השונים על התכנים שמתפרסמים.
כמה אפשר להפקיד?

שירות הפקדת שיק בסלולר הוא שירות חדשני ובלעדי בבנק לאומי, והוא עולה לראשונה במערכת הבנקאית בישראל. אנחנו נכנסים אליו צעד אחר צעד. בשלב זה, סכומי ההפקדה מוגבלים ל 10,000 שקלים לשיק בודד ועד סכום כולל של 24,000 שקלים ליום.

אילו שיקים ניתן להפקיד?

כאמור, בינתיים אנחנו הראשונים המפעילים שירות זה, ולכן השיק צריך להיות של לאומי ומופקד לחשבון פרטי או עסקי בלאומי. כדאי להקפיד על פרטים מלאים, כתב יד ברור, חתימה ותאריך נכונים, ושיק לא מקומט. בכל מקרה של שגיאה טכנית במהלך ההפקדה, תישלח הודעת SMS אל המכשיר הנייד, עם הסבר על מהות הבעיה.

בשלב זה השירות אינו מתאפשר לשיקים של בנקים אחרים, אבל יש לכך פיתרון פשוט: הפקדה באמצעות עמדות הדיגיטל של לאומי, הפועלות גם בזמן שהסניף סגור.

ואם אפקיד את אותו שיק פעמיים?

מערכת הסליקה של לאומי יודעת לזהות הפקדה כפולה של שיק – והשיק יידחה עד יום העסקים העוקב למועד ההפקדה.

מה אעשה עם השיק המקורי?

מומלץ לשמור את השיק עד שהזיכוי בחשבון יהפוך לסופי (עד שלושה ימי עסקים). אם השיק חזר, יש לגשת לסניף לצורך החתמתו עם סיבת ההחזרה – רק כך ניתן יהיה לגבות אותו. פעולה זו אינה כרוכה בעמלה.

כמה עולה השירות החדש?

על הפקדה של עד 20 שיקים באותו יום עסקים, תגבה עמלת פעולה בערוץ ישיר חד פעמית בסכום של 1.65 שקל בלבד.

הסתבכתי. לא מצליח להפקיד את השיק בסלולר. מה עושים?

 קודם כל בלי לחץ. הכל בסדר. אם ישנה שגיאה טכנית במהלך ההפקדה (פרטים חסרים, תאריך שגוי, חתימה לא נכונה), תישלח הודעת SMS אל המכשיר הנייד שלך עם הסבר על מהות הבעיה.

אם ישנה בעיה עם צילום השיק, תתקבל הודעת שגיאה המפרטת את מהות התקלה.
אם השיק אינו של לאומי, תתקבל הודעת שגיאה בסיומה של ההפקדה.
במרבית המקרים ניתן יהיה לתקן את השגיאה ולהפקיד את השיק בשנית באמצעות השירות. במקרים אחרים יהיה עליך לפנות לסניף, כשברשותך השיק, לצורך הפקדתו או לבירור הפרטים.

מקווה שהצלחתי לענות לכם על השאלות בנושא הפקדת שיק בסלולר ומזמינה אתכם לפנות בכל נושא אחר, באמצעות טאב שירות הלקוחות שלנו בפייסבוק או בפורום הפיננסי.

לטאב שירות הלקוחות בפייסבוק

לפורום הפיננסי

* עקב שדרוג השירות באוקטובר 2013, בוצע עדכון בתוכן הטור

תגובות הקוראים (18)

  1. לאה אופיר

    האם אפשר כבר להפקיד דרך האפליקציה צ'קים של בנק אחר?

    הגב
    • עדי פסח

      לאה שלום,
      תודה על פנייתך ללאומי בלוג 
      בשלב זה ניתן להפקיד רק שיקים של לאומי 
      אנו נעדכן בשלב שיהיה שינוי בנושא.

      בברכה,
      עדי פסח 

      הגב
  2. שלומית הורביץ

    מה לכתוב על הצ’ ק מאחורה?

    הגב
    • עדי פסח

      שלומית שלום,
      תודה על פנייתך ללאומי בלוג.
      על גב השיק יש לרשום: מספר סניף, מספר חשבון ולחתום.

      בברכה,
      עדי פסח.  

      הגב
  3. אלי פרידמן

    תגידו אתם רציניים? ערב שלם ניסיתי להפקיד. כלום נאדה.
    ‘המספר בתחתית הצק אינו ברור’.
    מה עוד אפשר לעשות? אני בחור צעיר בלי פרקינסון!

    ניסיתם את זה פעם בבית? למישהו זה עובד?

    הגב
    • רינת יעקבי

      היי אלי,
      תודה על פנייתך ללאומי בלוג.
      נשמח לבדוק את הנושא מולך;
      לטובת כך אנא העבר אלינו פרטים למייל:
      Socialmedia@bankleumi.co.il

      בברכה,
      רינת

      הגב
  4. פיני

    אני מצטרף לחבי מה 24 למאי. שירות גרוע ביותר. אפליקציה הכי לא ידידותית שנפגשתי בה עד כה. מזה כמה זמן אני מנסה כל פעם ואני חושב שפעם אחת הצלחתי. כל פעם שגיאה אחרת פעם הצ’ק לא ישר, פעם המספר בתחתית הצק לא קריא פעם הרקע לא ברור ועוד.
    לא לקחו כנראה בחשבון שהמפקיד מחזיק את הצק ביד אין לו מתקן מיוחד – אולי באמת תפתחו אחד כזה שיאפשר הפקדה מהבית. בינתיים חבל לבזבז זמן על הניסיונות – חזרה לשיטות הישנות.
    בברכה, פיני

    הגב
    • רינת יעקבי

      פיני שלום
      אני מצטערת לקרוא שזו החוויה שלך.
      אשמח לקשר אותך עם התמיכה הטכנית לטובת בדיקת הנושא וסיוע.
      תוכל להעביר פרטים במייל הבא:
      socialmedia@banl;eumi.co.il
      בברכה ויום נעים
      רינת יעקבי

      הגב
  5. חבי

    שירות גרוע ביותר, לא עבד לי אפילו פעם אחת.

    כל פעם שגיאה אחרת: זוית לא נכונה, אין מספיק אור, יש יותר מדי אור, ידיים רועדות.

    בחיים לא נתקלתי בכזאת חוסר פונקציונליות באפליקציה של פיצ’ר כ”כ פשוט כמו צילום תמונה. גם הצגת הרעיון כחדשני מגוחך כי זה קיים בחו”ל כבר שנים… ושם זה גם עובד !

    הגב
    • רינת יעקבי

      חבי שלום

      תודה על פנייתך.
      אשמח לקשר אותך עם נציג תמיכה טכנית לצורך בדיקת הנושא וסיוע על מנת שתוכל ליהנות מהשירות לשביעות רצונך.
      לשם כך, אנא העבר פרטים במייל הבא:
      socialmedia@bankleumi.co.il
      בברכה, רינת יעקבי

      הגב
  6. אופיר

    שלום

    יש איזה צפי מתי ניתן יהיה להפקיד את צקים של כל הבנקים ולא רק של לאומי?

    הגב
    • רינת יעקבי

      אופיר שלום,

      שירות הפקדת שיק בסלולר הוא שירות דיגיטלי וחדשני שלאומי פיתח עבור לקוחותיו.
      הרחבת השירות כך שיתמוך גם בהפקדת שיקים מבנקים אחרים, תלויה ביכולת התשתית של הבנקים השונים.
      לאור זאת, בשלב זה, השירות פתוח להפקדת שיקים של לקוחות לאומי בלבד. אנו מקווים שהדבר יתאפשר בהמשך.

      בברכה וסופ”ש נעים
      רינת יעקבי

      הגב
  7. ניב

    שלום
    בתעריפון הבנק תחת סעיף פעולה בערוץ ישיר רשום: “אחת הפעולות האלה …(9) הפקדת שיק (לכל קבוצת שיקים – עד 20 שיקים) לרבות באמצעות תיבת שרות”

    אני מבין שניתן באפליקציה להפקיד 20 שיקים בעלות של 1.65 ש”ח, האם כך?

    הגב
    • רינת יעקבי

      שלום ניב,
      תודה על פנייתך ללאומי בלוג
      במהלך החודש הקרוב יעלה עדכון לאפליקציה ולאחר מכן יהיה ניתן להפקיד עד 20 שיקים, ביום עסקים בודד, בשירות הפקדת שיק בסלולאר בחיוב עמלה של 1.65 לכלל ההפקדות.

      לשרותך בכל שאלה
      ויום נפלא
      רינת

      הגב
      • ניב

        רינת שלום
        האם האפליקציה עודכנה ? ניתן להפקיד עד 20 שיקים ? לא ראיתי פרסום בנושא

        הגב
        • רינת יעקבי

          שלום אופיר,
          כיום ניתן להפקיד עד 20 שיקים ביום בעלות עמלת פעולה בערוץ ישיר ( 1.65 ₪ בלבד)

          בברכה,
          רינת יעקבי

          הגב
  8. רינת יעקבי

    ארז שלום,
    תודה על פנייתך והתעניינותך בשירות הפקדת שיק בסלולר.

    על מנת להפקיד שיק בסלולר יש לעקוב אחר ההנחיות הבאות:
    1. נכנסים לאפליקציית לאומי לאייפון או לאנדרואיד בגרסה העדכנית.
    2. לוחצים על כפתור “ביצוע פעולות”.
    3. בוחרים “הפקדת שיק”.
    4. עוקבים אחר ההנחיות לצילום השיק וסיום ביצוע הפעולה.

    מידע נוסף ניתן לקרוא גם באתר לאומי בקישור הבא:
    https://www.leumi.co.il/home03/mobile_check_deposit/30644/

    בברכה
    רינת יעקבי

    הגב
  9. ארז

    שלום
    שמחתי לשמוע שיש שירות הפקדת צ׳ק בסלולרי. אבל מרוב חשאיות שכחתם לציין איך עושים את זה… חיפשתי באפליקציה באייפון ובאיי פד וממש לא מצאתי שום מקום בו כתוב ״הפקדת שיק״…. איך מפקידים צקים בסלולרי ???
    תודה

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?