ליאת זנד

כל מה שצריך לדעת על אפליקציית פינטרסט

ליאת זנד
בטח כבר שמעתם על זה מחברים, קראתם על זה בבלוגים השונים וכבר הבנתם שזאת אחת הרשתות החברתיות הממכרות והחמות ביותר באינטרנט. אבל מה זה בדיוק פינטרסט ואיך זה עובד? מדריך

אפליקציית פינטרסט (Pinterest) היא רשת חברתית עולמית המהווה "לוח השראה" דיגיטלי, בה ניתן למצוא אינסוף פריטי השראה במגוון תחומים. הרשת חושפת את התכנים הרבים שמפוזרים ברחבי האינטרנט ומאפשרת ״לאסוף״ אותם ולשמור אותם במקום אחד בצורה פשוטה.


בשונה מרשתות חברתיות אחרות, פינטרסט לא עובדת על מעגלי היכרות אלא על בסיס תחומי העניין של המשתמשים בה. בכניסה הראשונה לאפליקציה, תוכלו לציין מהם תחומי העניין שלכם כך שבעמוד הבית תוכלו לעקוב באופן שוטף אחר פעילות משתמשים ונושאים שמעניינים אתכם.

 

שמירת תכנים שקיבלתם מהם השראה

הפעולה המרכזית באפליקציה היא "נעיצת" תכנים ללוחות השראה. הלוחות (Boards) הם בעצם אלבומים בהם מרכזים תכנים שנאספים במהלך השיטוט ברשת. ניתן לפתוח אלבומים שונים לפי נושאים ולחלק ביניהם את התכנים שאנחנו אוספים בהתאם. למשל, תוכלו לפתוח לוח בשם "רעיונות לטיולים" ושם לאגד את כל הנופים והרעיונות שאהבתם וכך גם עבור שאר תחומי העניין של כל משתמש.

 

את התכנים "נועצים" על ידי לחיצה על כפתור Save שמופיע לצד כל התכנים המוצגים באפליקציה. אופציה נוספת היא להוריד את תוסף פינטרסט לדפדפן chrome ו"לנעוץ" תכנים מרחבי האינטרנט ולא רק בתוך המאגר של פינטרסט. כל התכנים שתשמרו, ישמרו בלוחות ההשראה שפתחתם ובחרתם.  

 

התעמקות בתכנים וחשיפה לרעיונות חדשים

על מנת שנוכל להעמיק ולהכיר את התכנים שמעניינים אותנו, הרשת מאפשרת למשתמשים בה להגיע למקור התוכן – הכתבה שממנה האפליקציה "שאבה" את התמונה או האתר שמציע למכירה את הפריט שבתמונה שבחרתם על ידי לחיצה על כתובת האתר שמופיעה לצד כל תוכן.

אפשרות נוספת שמציעה האפליקציה היא חשיפה לתכנים נוספים שיכולים לעניין אותך – בתחתית כל עמוד תוכן תוכלו לראות פריטים דומים ו/או קשורים שיכולים לעניין אתכם באותו ההקשר ובכך להרחיב אופקים לעוד תכנים מאותו תחום עניין.
 

 

איך יוצרים עמוד פינטרסט מוצלח? קבלו 4 טיפים

  1. לנעוץ כמה שיותר תמונות: בשביל להתברג בקרב עמודי הפינטרסט המוצלחים והמושכים, חייבים לנעוץ הרבה מאוד תמונות ולשבץ אותן בצורה מסודרת ב״לוחות״ המתאימים שיצרתם. כמה בדיוק?  המספר המומלץ הוא 7000.

  2. לבחור ולארגן את הלוחות בקפידה: החלוקה של העמוד שלכם לקטגוריות באמצעות לוחות נתונה להחלטתכם בלבד, אך שימו לב שאינכם מגזימים בכמות. כדאי להישאר בסביבות ה-10-20 לוחות שהקטגוריות שלהם ברורות והגיוניות.

  3. עקבו אחר עמודים מוצלחים: עקבו אחר כמה שיותר משתמשים ועמודים, פרטיים ועסקיים כאחד. זה יאפשר לכם להכיר את התחום לעומק. במשך הזמן תוכלו להבין מי רלוונטי יותר עבורכם ולסנן את מי שפחות. כדי  לעקוב אחר משתמשים יש ללחוץ על כפתור Follow, שנמצא ליד שם המשתמש.

  4. יצירתיות היא שם המשחק: נסו להתבלט. החל משמות ללוחות שלכם ודרך שימוש בציטוטים מעוררי השראה, יצירות אמנות, שירים ועוד. פינטרסט היא ה-מקום להביא לביטוי את הטעם האישי שלכם ולהיות מקוריים ככל הניתן.

 

היתרונות של פינטרסט לשימוש עסקי:

פינטרסט היא כלי מצוין לקידום ופרסום לעסקים,  במיוחד אם העסק הוא עם זיקה לאסתטיקה (כמו אופנה, קולינריה, אדריכלות, חופשות ולייף-סטייל). פתיחת משתמש עסקי בפינטרסט תייצר לעסק שלכם נכס דיגיטלי נוסף ותרחיב את הנוכחות שלכם באינטרנט. בנוסף, לקוחות מכל העולם, שמחפשים נושא או מוצר מסוים יוכלו להגיע ללוחות שלכם, ללחוץ על כפתור ה-Visit ולרכוש מכם את המוצר מיידית. לפי פרסומי הרשת, יותר מ-70% ממשתמשי האפליקציה נחשפו למותגים חדשים דרכה, בעוד ש-90% רכשו דרכה מוצר או שירות.

תגובות הקוראים (4)

  1. דניאל גולן

    אני כבר מכור. מומלץ ביותר

    הגב
  2. נטחי קןנטנטה

    לא הצלחתי להבין מהפוסט איך אני מפרסמת את העבודות שלי בתוך הטפליקציה. אשמח להסבר

    הגב
  3. עמית רום

    לא משהו אני התאכזבתי ממנה מאוד מאוד ופשוט הסרתי אותה.
    התעניינתי בנושאי טיפוח ומאז שהתמדתי אותה לקיר קיבלתי רק הודעות על טיפוח לא אופנה לא קניות לא נעליים ולא תכשיטים .היה לי חבל להפרד אל זה מכביד עליי מאוד

    הגב
  4. אירית דגמי

    מאמר נהדר. כתוב ברור ומעורר חשק להתחיל לעשות סדר בדף שלי במקרה שלי. תודה רבה אירית.

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?