אודי זילברברג

גיבור חדש בשכונה

אודי זילברברג
תארו לעצמכם סיטואציה: יום אחד, אתם נקראים להרצות מול קהל

תארו לעצמכם סיטואציה: יום אחד, אתם נקראים להרצות מול קהל של מעל ל-1,000 איש. אתם אמורים להרצות להם בנושא שהם מאוד בקיאים בו, ולכן חייבים גם לרתק אותם ולחדש להם. אם כל זה לא היה מספיק מרתיע, בואו נוסיף עוד שביב דרמה אחרון:  הנושא הזה הוא Mobile (טכנולוגיה סלולארית), ומאחר שכל חבר בקהל שלכם מצויד בסמארטפון האחרון בשוק, הם יוכלו להתחיל לשחק ב-Angry Birds או כל משחק אחר בשנייה שתתחילו לשעמם אותם.

לי קוראים אודי זילברברג, וזאת בדיוק הסיטואציה שעמדה בפני לפני פחות מחודש בכנס ה-Mobile של כלכליסט. הסיבה שבגללה הוזמנתי להרצות בו, ושאני כותב לכם את הפוסט הזה, היא היותי ראש אגף הבנקאות הישירה בחטיבה הבנקאית של לאומי. בנקאות ישירה משמעה כל הערוצים של הבנק שאינם סניף, משמע כל המוקדים הטלפוניים, אתרי האינטרנט של לאומי, וגם הזווית הסלולארית, שעליה נקראתי להרצות.

למזלי, היה לי נשק סודי שעזר לי להעביר את ההרצאה הזאת מבלי לראות את חברי הקהל משחקים בסמארטפון שלהם (יותר מדי). לא, לא מדובר בטכנולוגיה יפנית מתקדמת או שבב מידע סלולארי, אלא במשהו הרבה יותר מורכב: אשתי והילדים.

ממש ככה, בין אנקדוטה סלולארית אחת לשנייה, סיפרתי על הבן שלי שנולד עם טאבלט ביד, וכשהוא אומר “הב הב” הוא לא מתכוון לכלב אלא לאפליקציית חיות באייפד, או על איך ששירות מזומן ב-SMS במכשיר הסלולר עזר לשמור אצלי על שלום בית כשיצאתי לקניות בלי הארנק…

הסיבה שבגינה הגעתי למסקנה לשלב את חיי הבית שלי בהרצאה היא פשוטה: בשנים האחרונות אנחנו רואים עליה עצומה בכמות השימוש של סמארטפונים בחיינו, למגוון משימות שונות, וביניהן גם העולם הבנקאי. למעשה, נראה שעבור חלק גדול מאיתנו, לא עובר יום בלי שנעשה שימוש בסמארטפון בשביל שירותים שונים: מלבדוק הודעות בפייסבוק, להוריד מוזיקה, ועד להיכנס אל חשבון הבנק.

מסתבר שבניגוד לצפוי, אחוז השימוש היום יומי כל כך גדל בתקופה האחרונה, עד שכבר אפשר להפריך את הסטריאוטיפ לפיו שימוש בטלפון הנייד מתרחש רק כשאנחנו, טוב, ניידים. בבחינה שערכנו לאחרונה גילינו שחלק גדול ממשתמשי הסמארטפון גולשים בו דווקא כשהם בביתם, וכשלידם מונחת האפשרות הכביכול נוחה יותר של גלישה על המחשב הביתי עם המסך הגדול ועכבר. האם אפשר להאשים אותם? כשהבנק מילולית נמצא בכפות ידיך, ויותר ויותר פעולות מתאפשרות לביצוע פשוט וספונטני עם ממשק טאץ’ אינטואיטיבי, אין סיבה לקום אל המחשב.

הזמינות הזו משנה את כללי המשחק הפיננסי לחלוטין. אם בעבר אנשים היו חוששים לעזוב את המחשב, ואת הבית או המשרד, בשעת המסחר בשוק ההון מחשש של תנודות פתאומיות בשוק, כיום כל אחד מאיתנו יכול להיות עם יד על הדופק של הבורסה בכל רגע נתון.

גם אם נצא מגבולות הבית אל הסופרמרקט, הפאב השכונתי או כל בית עסק, נגלה את המהפכה הסלולארית היום יומית שבדרך. בין אם מדובר ב-Google Wallet, השירות שמאפשר (עדיין לא בישראל…) לרכוש מוצרים ושירותים ללא כרטיס אשראי אלא דרך קירוב פיזי של הסלולארי אל הקופה הרושמת, או במתחרות שלו, השימושים הפיננסיים  במכשירים הסלולאריים שלנו עתידים לשנות את כל הדרך שבה אנחנו מבצעים עסקאות. נכון לעכשיו, רק נותר להחליט באיזו טכנולוגיה מדויקת נשתמש לכך, אך  התחזית היא שבעוד חמש שנים רובנו נסתכל על כרטיס האשראי מפלסטיק בתור מוצג מוזיאוני.

בסופו של דבר, כך סיימתי את ההרצאה שלי, הסמארטפון הוא אמנם גיבור העל החדש בשכונה, אבל צריך קצת פרופורציה בחיים. כשצריך להוציא את הזבל אצלי בבית, זו עדיין האחריות שלי  ולצערי היא לא ניתנת להאצלה על המובייל…

תגובות הקוראים (2)

  1. יהודה

    בל נשכח שגם בהוצאת הזבל התקדמנו,אפשר למחזר.

    הגב
  2. לקוח RB

    נחמד אבל (no hard feelings) קח בחשבון שיש  פלח שוק לא קטן שלא חש צורך כל הזמן להיות מחובר וזה לא חסר לו.
    כמה פעולות בנקאיות כבר יש צורך לעשות? כמה מניות אתה קונה מוכר ביום? כמה העברות בנקאיות? כמה פאבים צריך לבדוק באם עדיין נמצאים במקום?למה הצורך האובססיבי לדוווח לכל העולם היכן אתה (לאו דווקא אתה) נמצא בכל רגע?
    מה רע בלשאול עובר אורח היכן נמצא ……………..
    סיפרת על הצלחתך לרתק קהל -זוו תכונה חשובה .קהלים אוהבים סיפורים אישיים (ובדיחות.
    בהצלחה

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?