יוסי גונן

הטאצ’ מאחורי הקלעים – מהם המרכיבים לאפליקציה מוצלחת?

יוסי גונן
יוסי גונן, מנהל תחום סלולר בענף דיגיטל, משתף אתכם בעקרונות שהובילו למאפייני האפליקציה החדשה של לאומי

עולם האפליקציות, ובפרט אלו הבנקאיות, זוכה לעדנה ולתחרות בריאה בין הבנקים, מהן נהנים בעיקר – הלקוחות.

ולמרות שאפליקציית לאומי הישנה זכתה לביקורות טובות ולפרגונים רבים, אנחנו תמיד מחפשים איך לחדש ולשפר. אז איך הופכים אפליקציה טובה לעוד יותר טובה?

זה התחיל לפני כשנה וחצי. לצד מיפוי צרכי הלקוחות, התחלנו בסקירה נרחבת של אפליקציות בנקאיות בחו״ל כדי לקבל השראה ולנסות לזהות מגמות שיקפיצו אותנו כמה שנים קדימה. המטרה הייתה ליצור אפליקציה חדשנית שתשנה את התפיסה של עולם הבנקאות הסלולרי. מעולם של מספרים וחישובים שמרתיעים את הלקוחות, לאפליקציית בוטיק בנקאית – בה כל לקוח ירגיש בבית המעוצב והנוח שלו.

וכך, עוד לפני שנגענו בארכיטקטורה של האפליקציה הבאה, רצינו להכיר את “הדייר” באפליקציה הנוכחית.

מי אתה משתמש האפליקציה?

 ניתחנו את התנהגות הלקוחות באפליקציה והגענו למספר תובנות:

1. ישנן 2 תצורות עיקריות שבהן הלקוח עובד באפליקציה:

* reality check- הלקוח בודק רק את היתרה בחשבון העו”ש שלו באמצעות שירות “יתרה ברגע” או דרך כניסה מהירה לחשבון.

* ביצוע פעולה מהירה – העברת כספים . כמעט תמיד לאותם אנשים.

2. רבים לא זוכרים את שם המשתמש והסיסמה שלהם.

3. גולשי סלולר שמשתמשים באפליקציה הם חסרי זמן וסבלנות, ועל כן מעוניינים בפתרונות מהירים ובתצוגות ברורות ויעילות.

על פי עקרונות אלו התחלנו לתכנן את האפליקציה החדשה לפי: 

פרסונאליות – בעידן הנוכחי חשוב לשים דגש על הפן האישי ולהשתמש ביכולות של הטכנולוגיה המתקדמת.  אנו יודעים כי חלק מהלקוחות חוששים מהעולם הבנקאי, הכולל  טבלאות, נתונים ומספרים לא מובנים, ולכן הנגשנו את האפליקציה באמצעות עיצובים  של מסכים וטקסטים מובנים אשר נעימים יותר לעין.

כניסה קלה ומאובטחת – אנחנו חיים בעולם של סיסמאות: סיסמא למייל, סיסמא לפייסבוק, סיסמא לאתרי הקניות, קוד לכספומט ועוד…. זיהינו שזה דבר שמקשה על לקוחותינו. אז לא עוד. מהיום, הכניסה לאפליקציה החדשה היא באמצעות ציור תבנית, בדומה לכניסה למכשירי האנדרואיד. הייתה התלבטות האם להשתמש בזיהוי אצבע או ציור תבנית. לבסוף החלטנו, שמכיוון שזיהוי אצבע רלוונטי רק ללקוחות מאוד ספציפיים, בעלי Iphone 5s ומעלה (בגלקסי 5s זה עדיין לא עובד כראוי), כדאי להשתמש בשלב זה בזיהוי בתבנית – ובכך להנגיש את השירות לכלל הלקוחות.

פעולות מהירות –רצינו לאפשר ללקוח גישה נוחה לביצוע הפעולות העיקריות שלו -עוד לפני הכניסה לחשבון. הוספנו למסך הכניסה של האפליקציה 3 קיצורי דרך לפעולות הנפוצות ביותר:

1. העברת כספים  

2. הפקדת שיקים

3. ביצע תשלומים – מתן אפשרות לשלם חשבון בזק וחשמל באמצעות צילום השובר,  וכן תשלום עבור חניון ומונית באמצעות קישור SSO לאומי קארד (ללא צורך בהזדהות נוספת).

בנוסף,

  • הוספנו לשירות “יתרה ברגע”, שכבר התגלתה כ”להיט” בעייני הלקוחות, את האפשרות לצפות בחיובי כרטיס האשראי הקרובים, כך שיוכלו בקלות לדעת מה היתרה הנוכחית שלהם ומה עתיד ״לרדת״ מהחשבון.
  • תמונת מצב עדכנית – יצרנו פיד דמוי פייסבוק, שמכיל את כל המידע הבנקאי של הלקוח במקום אחד, בחלוקה לעולמות תוכן על פי בחירתו של הלקוח .

וכך, לאחר שנה וחצי של מחקר, פיתוח ופיילוט, האפליקציה החדשה שלנו הושקה בשעה טובה, ואנו כבר זוכים לפידבקים מאוד חיוביים מקרב הלקוחות.
אני בטוח שהאפליקציה שלנו לא מושלמת, וכפי שציינתי בהתחלה, תמיד אפשר לחשוב על עוד דרכים לשפר ולשדרג.

החשיבה המתמדת שלנו מתקיימת לצד תחרות בעולם האפליקציות הבנקאיות, הדורשת מאיתנו בלאומי להיות עם אצבע על דופק העדכונים החמים בתחום ולהעניק ללקוחותינו את ה”חדש, חדיש ומחודש” ביותר.

ותאמינו לי, עוד לפני שהשקנו את הגרסה החדשה, צוות הפיתוח שלנו כבר עמל על הגרסה הבאה, שגם היא כמו קודמותיה – תמשיך להוביל את הבנקאות הסלולרית המובילה בישראל. 

תגובות הקוראים (4)

  1. יבגני

    שלום,
    נא עזרתכם , יש לי מכשיר טלפון xiaomi mi max עם מערכת הפעלה אנדרואיד 6 מאתפת miui8 ,ואני לא מצליח להתקין אפליקציה לאומי ,הודעה מכשיר לא נתמך .
    האפליקציה של לאומי קארד עובדת תקין.
    בברכה
    יבגני

    הגב
    • עדי פסח

      יבגני שלום,
      תודה על פנייתך ללאומי בלוג. 
      נשמח ליצור עמך קשר ולסייע לך 
      לטובת כך, נודה לקבלת פרטים בקישור הבא:

      socialmedia@bankleumi.co.il 

      בברכה,
      עדי פסח ​

      הגב
  2. אילן

    עד עכשיו נהניתי מהאפליקציה של לאומי בטלפון סמסונג גלקסי 2. משום מה לא ניתן להוריד שום אפליקציה של לאומי לדגם זה שאני עדיים משתמש בו.

    האם יש לך בשורה בנדון? חוץ מלהציע לי לשדרג?

    אשמח להתייחסותך.

    אילן.

    הגב
    • יוסי גונן

      אילן שלום,
      תודה על פנייתך ללאומי בלוג.
      הנושא שציינת ידוע לנו נמצא בבחינה.
      מאחר וקיים פער טכנולוגי בין יכולות המכשירים הוותיקים, לפונקציונאליות האפליקציה החדשה, אנו כרגע תומכים בגרסה הישנה במקביל לטובת לקוחות גלקסי S2.

      במידה ותרצה שננסה לסייע לך באופן אישי אתה מוזמן לשלוח אלינו מייל לתיבת הדואר: Socialmedia@bankleumi.co.il

      בברכה,
      יוסי גונן.

      הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?