גיא שלו

כך תהפכו ל”משפיעני רשת” שמצליחים להרוויח כסף

גיא שלו
גיא שלו, מבעלי הסוכנות SHARE לפרסום באמצעות "משפיעני רשת", חושף את הסודות: 5 טיפים שיהפכו אתכם לכוכבים עם עשרות אלפי עוקבים שאולי יביאו לכם קמפיינים, השקות נוצצות ומשכורת מכובדת

יותר ויותר מותגים שכולנו מכירים מתחילים לחשוב על שיטות חדשות לשווק לנו את המוצרים שלהם, בנוסף לפרסומות בטלוויזיה ובכלי הפרסום המסורתיים. איך הם עושים את זה? עם "שגרירים" או "משפיעני רשת" להם אלפי ועשרות אלפי עוקבים שצופים בכל תמונה וסטטוס שהם מעלים לרשתות החברתיות.

 

אז מה ההגדרה ל"משפיעני רשת"?

משפיעני רשת הם אנשים בדיוק כמוכם וכמוני, אלא שלהם יש קהל של עשרות אלפי "חברים", עוקבים או צופים שמסתכלים על כל דבר שהם מפרסמים ברשתות החברתיות, בין אם זה בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בטוויטר, בפינטרסט או בבלוג.

 

המשפיענים מייצרים תוכן שגרתי ויומי, בתמונה, בווידיאו או בטקסט ומעלים אותו לפרופיל שלהם ברשתות החברתיות. זה תוכן אותנטי, של מוצרים שהם אוהבים, מכל תחום שאתם יכולים לתאר לעצמכם – ממוצרי טיפוח ועד מכוני כושר, מפתרונות להורים צעירים ועד דברים שרק בני נוער מכירים.

חברות הענק שמו לב לתופעה הזו, ולכוח הרב שיש למשפיענים על הקהל, ולא מוותרות על ההזדמנות להשתמש בבמת החשיפה הזו כדי ליצור אינטראקציה בין מיליוני הגולשים למותגים שלהם אותם הם רוצים לפרסם. התמורה למשפיען כוללת תשלום נכבד ומגוון פינוקים, ממתנות ועד הזמנות לאירועי השקה נוצצים.

 

קמפיין משפיעני רשת

(צילום מסך: מתוך קמפיין משפיענים לאפליקציית לאומי)

 

ביוטיוב, למשל, משפיעני הרשת ניתנים לחלוקה לשני סוגים עיקריים לפי סגנונות הווידיאו שהם מעלים – וולוגים (Video blog) שהם על פי רוב צילומי חוץ דינמיים לעומת צילומי אולפן מושקעים. בדרך כלל הצילומים משלבים את חייו היומיומים של היוטיובר, וכפועל יוצא גם את ההמלצות על המוצרים האהובים עליו. חשוב שהתוכן ביוטיוב יעשיר את הקהל שצופה בו, ולכן לא רק "מוכרים" לכם שם מוצר אלא בעיקר יסבירו לכם מה היתרונות של השימוש בו.

 

כך תוכלו למצוא סרטוני מתכונים שכוללים מוצרים של חברת מזון מסוימת, טיפים לאיפור שיכללו מוצרים של חברת קוסמטיקה ששילמה ליוטיובר או אפילו משחקי מחשב שונים. הרעיון הוא לשמור על האותנטיות ולכן לא תרגישו שמדובר בפרסומת של ממש. הוספת תוכן שיווקי לסרטונים נעשית בצורה מחושבת גם של היוטיובר וגם של החברה ששכרה אותו, לאחר התנסות של היוטיובר במוצר (הרי בסופו של דבר זו לא פרסומת בערוץ מסחרי).

 

איך תהפכו למשפיעני רשת בעצמכם?

  1. קודם כל תהיו אתם: עולם המשפיענים מתבסס על אותנטיות ואמון רב של הקהל במשפיען שאחריו הם עוקבים. הקהל של המשפיענים רואה בהם מודל לחיקוי, הן בסגנון החיים והן בהחלטות הצריכה, לכן חשוב לשמור על תוכן שישתלב בצורה הגיונית בפרופיל, שיראה אמין וטבעי לקהל.
     
  2. נאמנות לקהל: לעולם אל תפרסמו מוצר או מותג שאתם לא מתחברים אליו או שלא הייתם רוכשים אותו בעצמכם.
     
  3. התמדה: אל ''תיעלמו'' לקהל שלכם, תייצרו שגרה ותדירות קבועה של העלאת תוכן.
     
  4. שיתופי פעולה עם ''קולגות'': על מנת להגדיל את כמות העוקבים בצורה אורגנית ומהירה, מומלץ לעשות שיתופי פעולה של קידום הדדי עם עוד משפיענים חזקים, וכך תיחשפו לקהלים נוספים שעדיין לא עוקבים אחריכם. טיפ: לא לשכוח תיוגים (:
     
  5. לא הכול זה כסף: נכון, ברגע שתהיו משפיענים בעלי עשרות ומאות אלפי עוקבים ברשתות, ההצעות לקמפיינים לא יפסיקו לזרום. אבל גם במקרה הזה, כדאי להיזהר, הקהל שלכם אוהב אתכם ועוקב אחריכם בגלל מי שאתם ובגלל התוכן המגניב שלכם. אתם תמצאו את עצמכם לא פעם בצומת קבלת החלטות בין הצעה כספית גדולה לבין מוצרים שאתם לא מאמינים בהם שעלולים לפגוע באמון שרוכשים לכם הגולשים. רצף בחירות שגויות של קמפיינים, עקב הצעה כספית מפתה, עלולה ליצור מגמת נטישה של הקהל מהפרופיל שלכם.

 

ואיך עושים מזה כסף?

החל מכמות של 3,000 עוקבים ואחוז מעורבות של 3% לפחות, יתחילו להגיע אליכם הצעות של קמפיינים למגוון מותגים. תתחילו בצניעות ותיקחו את העבודה הזו ברצינות.

 

ומה הטיפ הכי חשוב? כדי להרוויח סכומים משמעותיים תצטרכו להיות חסרי תחליף ואוטוריטה בתחום מסוים. אז קדימה, זה הזמן ליצור סביבכם סיפור ייחודי ברשתות החברתיות שאיש לא יוכל לפספס.

תגובות הקוראים (1)

  1. עמנואל

    אהבתי את הרעיון

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?