שירלי שטיין

6 טיפים למציאת עבודה בעידן דיגיטלי

שירלי שטיין
בתקופה בה הרשתות החברתיות הן הזירה המרכזית, קל יותר להיחשף למשרות ולהגיש מועמדויות. יחד עם זאת, חשוב לדעת איך להתבלט ולהעביר את המסר - אבל לדאוג שהוא יהיה המסר הנכון

בטור קודם דיברנו על המתכונת המומלצת לכתיבת קורות חיים. הפעם נתמקד בדרכים הנכונות לחיפוש עבודה בעידן הרשתות החברתיות, הדיגיטל והאונליין.

בעידן הדיגיטלי אנחנו, כמחפשי עבודה, יכולים להיות אקטיביים הרבה יותר, לפעול בהרבה יותר גזרות – אבל כתוצאה מכך נדרשים להיות זהירים יותר במידע שאנחנו משתפים לעיני כל.

הנה כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם:

 

מיתוג ועיצוב "זהות דיגיטלית" 

בימים של חיפוש עבודה חשוב להקפיד על פרופילים מכובדים ברשתות החברתיות, כאלה התואמים את התדמית שאתם רוצים לשקף.
בעידן האונליין אתם צריכים לזכור שאינכם אנונימים יותר, ומעסיק פוטנציאלי יכול בקלות לאתר אותנו בפייסבוק באינסטגרם או בכל פלטפורמה אחרת, ולהתרשם מהמקומות בהם אנחנו מבלים, מהתחביבים שלנו ומהאנשים המקיפים אותנו.

בתקופה של חיפוש עבודה מומלץ להיות סלקטיבים בהעלאת תמונות ופוסטים לרשתות, ובאופן כללי לעשות עבודה ולסרוק מא' ועד ת' את הפרופיל שלכם.
אישית, אני בעד שיתוף ברשתות חברתיות, ותמיד כיף בעיני לראות אנשים חיוביים, חברותיים, חייכנים ובעלי תחביבים.
הרעיון הוא לא להיות מישהו שאתם לא, אלא לחשוב איזה רושם המעסיק שיצפה בפרופיל יקבל והאם הרושם תואם את המסר שאתם רוצים להעביר.
אם הגעתם למסקנה שיש פוסטים שאינכם רוצים שיהיו חשופים, אפשר להסתיר אותם באמצעות פונקציות ניהול הפרטיות (Privacy)

 

LinkedIn

מעסיקים מחפשים מועמדים ברשת החברתית LinkedIn למשרות שונות ומגוונות, ופונים אליהם בצורה ישירה. הרשת הזו משמשת מגייסים בעיקר למשרות טכנולוגיות, אבל היא גם כלי לחיפוש מועמדים למשרות אשר יש בהן מיעוט בקורות חיים וכתוצאה מכך קשיים בגיוס. כמועמד, חשוב להיות גם בזירה הזו. כדאי להשקיע ולייצר פרופיל מכובד ומלא, הכולל תמונה ברורה, תיאור מלא על התפקיד הנוכחי ותחומי האחריות וכן ניסיון קודם.

כשמעסיקים מבצעים חיפוש הם עושים זאת על-ידי מילות מפתח, ולכן חשוב לשבץ כמה שיותר וריאציות ומילות מפתח בפרופיל כך שבחיפוש הכללי, הם "ייפלו" על הפרופיל שלכם.
למשל: אם מישהו מציין שהוא יועץ, כדאי שישתמש בכמה וכמה מינוחים התואמים את עיסוקו – consultant/ advisor/ consultor /financial advisor/financial consultant/ senior consultant ועוד.

 

מעקב

מעסיקים הבינו שאם המון אנשים שוהים כל הזמן בפייסבוק וב-LinkedIn, כדאי להשתמש גם בערוץ הזה על מנת לפרסם את המשרות הרלוונטיות לחברה. עקבו אחרי עמודים של חברות שמעניינות אתכם – ותישארו מעודכנים.
 

קבוצות מקצועיות

ב- LinkedInו בפייסבוק יש הרבה קבוצות שיאפשרו  לכם להרחיב את ההיכרות שלכם עם אנשים מהתחום. כמו כן, מעסיקים נוהגים לפרסם משרות בקבוצות כאלה על מנת "לצוד" מועמדים רלוונטים. דוגמאות טובות לקבוצות כאלו הןPRODUCT QUEEN , קבוצה מקצועית של מנהלות מוצר, ו-HR FOR HR, קבוצה מקצועית שחבריה עובדים בתחום משאבי אנוש. הצטרפו לקבוצות, תהיו פעילים, תשתפו מהידע שלכם ומנסיונכם ותספגו מניסיונם של אחרים. כך תרחיבו את מעגל המכרים שלכם מהתחום, וגם תגדילו את הסיכויים שלכם למצוא את המשרה שאתם חושקים בה.
 

היעזרו בחברים

אם אינכם מחפשים עבודה בצורה דיסקרטית, פרסמו בין חברים ומכרים שאתם מחפשים עבודה. אל תתביישו – הכוח של היכרויות הוא עצום. מישהו שמכיר מישהו יוכל לסייע לכם להגיע לפגישה, וכך ייפתחו דלתות נוספות עבורכם.
 

פנייה ישירה למגייס

בעידן הדיגיטלי, לרוב די פשוט לברר מי המנהל המגייס למשרה שאתם חושקים בה. הרשתות החברתיות מאפשרות לנו היום לקצר תהליכים ולהגיע בצורה ממוקדת לאדם שאנו מחפשים. כשאתם רואים משרה שבאמת מעניינת אתכם, ואתם משוכנעים שאתם מתאימים, כדאי לחרוג מההתנהלות הקבועה ולפנות במסר ישיר למעסיק. חשוב שהפניה תהיה ממוקדת, עניינית, מכובדת ונעימה. בשונה משליחת קורות חיים דרך אתר, נוצרת כאן הזדמנות לאינטראקציה אישית. הדגישו את היתרונות שלכם ובעיקר את המוטיבציה הגבוהה, אם תהיו אקטיביים – יש סיכוי לא רע שתצליחו לעקוף את התור הארוך ולהגיע ישירות לראיון.


בהצלחה!

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?