יעל זילברמן

חשבון הבנק שלי בפייסבוק

יעל זילברמן
יעל זילברמן, ראש ענף פיתוחי אינטרנט וסלולר בלאומי, מספרת מה עומד מאחורי השירות החדשני שהושק לאחרונה

יעל זילברמן, ראש ענף פיתוחי אינטרנט וסלולר בלאומי, מספרת מה עומד מאחורי השירות החדשני שהושק לאחרונה
כבר רבים לפני פתחו וסיפרו שהלקוח שלנו השתנה. אורח החיים שלו, הקצב שלו, הדרישות שלו עברו מהפך. הוא הפך טכנולוגי יותר, הוא הפך ביקורתי יותר;
הוא התחיל להעדיף עצות מחברים על פני מידע פורמאלי. הוא מקבל  ברשת אינפורמציה זמינה ומיידית לגבי כל דבר, הוא משווה הצעות ולא מקבל  שום דבר כמובן מאליו. הוא ביקש מאיתנו להשתנות יחד איתו. עבורו. והשתנינו. ואנחנו עדיין משתנים. אנחנו מצטרפים אליו היום בטאבלטים ובסמארטפונים,  כאשר האתגר שלנו הוא לפשט, להנגיש ולהקל עבורו ככל שניתן את התקשורת איתנו, כדי שיוכל לשלב את הפעילות הבנקאית שלו בקלות בשגרת היומיום השוטפת והעמוסה. לשם כך הוא צריך שנפגוש אותו בדיוק היכן שהוא נמצא:  ברשתות החברתיות.
רוב הבנקים בעולם מנהלים כבר, כמובן, פעילות ברשתות החברתיות השונות.
לרובם יש עמוד פייסבוק, שמשמש עבורם פלטפורמה לניהול דיאלוג – כל מיני סוגים של דיאלוג – עם הלקוחות שלהם. יש להם טיימליין, שבו הם מפרסמים מוצרים ושירותים חדשים; רבים מהם מנהלים שירות לקוחות בפייסבוק. חלק מהם מתחילים, בתקופה האחרונה, להתקדם  ולשלב בפעילות “הפייסבוקית” שלהם גם אלמנטים נוספים  של פעילות בנקאית גרידא. זהו לא תהליך פשוט; במקביל לפיתוח הטכנולוגי המורכב, בדרך לשם צריך להסיר כל מיני חסמים, רגשיים ומעשיים, של לקוחות (בעיקר הפחות-צעירים שביניהם. אבל לא רק), שסברו  שהליך בנקאי צריך להתבצע מול בנקאי ולהסתיים בחתימה על איזשהו טופס.  הם התרגלו לבצע פעולות בטלפון, המשיכו איתנו לאתר האינטרנט, הכירו את הארנק הדיגיטלי – והיום, לראשונה בארץ, אנחנו מזמינים אותם לעשות את זה גם בפייסבוק.

מהרבה בחינות, היה משהו כמעט טבעי במעבר שלנו לפעילות בנקאית בפייסבוק. עמוד הפייסבוק שלנו פעיל וחי, ורצינו להעמיק עם הלקוחות שלנו את מערכת היחסים שהתפתחה בו. כשפיתחנו את “חשבון הבנק שלי בפייסבוק”, חשבנו, מה יכול להתאים לערוץ המסוים הזה, לקצב שלו ולאופי הפעילות בו, והגענו לשלושה אלמנטים: צפייה בחשבון הלקוח, קבלת מידע משוק ההון, וביצוע פעולה נפוצה ושמישה – העברת מזומן. המורכבות הגדולה של הפיתוח הייתה טמונה ברצון שלנו להפוך את התהליך לכמה שיותר פשוט וברור, ובו בזמן להקפיד על אבטחה מחמירה וקפדנית: לקחת את הלקוחות שלנו, שנמצאים איתנו בפייסבוק, עוד צעד קדימה –  ולהפוך עבורם את הפייסבוק לזירה לגיטימית וטבעית לפעילות בנקאית, כזו שמשתלבת בקצב של החיים ונותנת ערך מוסף אמיתי למשתמשים.

וזה האתגר שלנו: לתת לכם ערך מוסף. לדעת איפה אתם נמצאים – ממש עכשיו – ולאפשר לכם לפגוש אותנו שם: זמינים, נגישים ומותאמים לערוץ.
אנחנו כבר חושבים על הצעד הבא..

 להכרות עם השרות אני מזמינה לצפות בסרטון קצר:

 

מקווה שתיהנו מהיישום. אם יש שאלות או הערות אשמח לשמוע ולהתייחס.

יעל

תגובות הקוראים (1)

  1. יאיר

    כמה חודשים אחרי. מישהו משתמש בשרות הזה ?

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?