קרן טאירי

התוכן הוא המלך – האמנם?

קרן טאירי
כבר לפני שש שנים נהגנו לומר ש"התוכן הוא המלך" – אבל האם הבנו אז, באמת ולעומק, את משמעותה של האמירה הזאת? האם הבנו כבר אז ששיווק באמצעות תוכן הוא שינוי תפיסה שיווקית? שיש כאן מגמה חדשה?

מבחינתי, אם מגמה ממשיכה ומתפתחת, לומדת להכיל שינויים ולהתאים את עצמה לקצב הארגוני, אז כן – מדובר במהלך מחולל שינוי, שמציג תפיסת עולם שיווקית שונה. וזה מה שקרה פה, בתהליך מרתק והדרגתי שבמבט לאחור, אני חושבת שהכי מתאים לקרוא לו אבולוציה.

1. שובה של המילה הכתובה

המילה הכתובה קיבלה מעמד חדש עם כניסתן של הזירות החברתיות לעולם שלנו. היכולת לבוא לידי ביטוי, להעביר מסר חד, שנון ובלתי תלוי, התאפשרה בקלות באמצעות בלוגים, ציוצים וסטאטוסים.

זמינות, נגישות, אנושיות, שיתוף ושקיפות – כולם התגבשו לכדי ערכים מרכזיים אצל כותבים ואצל הקוראים שלהם, והנחו גם אותנו בכתיבת התכנים שהתפרסמו בלאומי בלוג באותה התקופה.

יצרנו תוכן בתחומים פיננסיים שונים מתוך רצון לתת ערך מוסף, בהיר ונגיש באמצעות אנשי לאומי – לנהל דיאלוג על בנקאות עם האנשים שעושים בנקאות.

חשבנו אז, כאמור,  שתוכן הוא המלך.

2. הלקוחות החדשים

זו היתה הקרקע הפוריה שממנה צמחו הגולשים להיות הלקוחות החדשים: אלה שמחפשים מידע ברשת, שלוקחים אחריות על ההחלטות הצרכניות והפיננסיות שלהם, שמבקשים עצה של מומחה אבל גם רוצים להבין, ולדעת לנהל שיחה משותפת ובגובה העיניים. בהתאמה, רצינו אנחנו לאפשר לגולשים לאתר את המידע, לשתף אותו ולהנגישו, ולשמש גורם מומחה להתייעץ איתו ולהוות מורה נבוכים בדרך לקבלת ההחלטה.

חשבנו אז שתוכן ממוקד ופרסונאלי ,מותאם לצרכי הלקוח, הוא המלך. 

3. התפתחות הטכנולוגיה

הטכנולוגיה המשיכה להתפתח ולהוות אמצעי לענות על צורך רלוונטי. הגולשים המשיכו לחפש תוכן שיסייע להם בקבלת החלטות, ואנחנו למדנו להנגיש תוכן על פי מאפיינים מוגדרים, למקד אותו לצרכים ספציפיים ולהציע תוכן אישי ורלוונטי לשלבי החיים והצריכה. כלי פרסום שונים סייעו לנו בטירגוט ובפילוח קהלי היעד והגשת התוכן בכל הזירות:  שיווק רב ערוצי.

חשבנו אז שתוכן פרסונאלי תלוי פלטפורמה הוא המלך. 

4. מה אומרים המחקרים?

מחקרים מראים היום כי צריכת התוכן הולכת וגדלה, שדורות ה Y וה Z מעדיפים מסרים קצרים וממוקדים, שלתמונה יש משמעות גדולה בהעברת מסרים ולווידיאו יש נוכחות עוצמתית.

זירות חדשות צצות, ובעצם לא ניתן לספר סיפור זהה לכולם ובכל מקום. למעשה, אנו נדרשים היום לדעת לספר סיפור רלוונטי מותאם פלטפורמה- סגנון הנגשה, רמת המסרים, אורכם ומטרתם משתנה על פי קהל היעד והזירה הרלוונטית.

היום אנחנו מבינים: תוכן שפוגש את קהל היעד במקום ובזמן הנכון, באופן ובצורה שמעוררים עניין ושיש בו ערך אמיתי – הוא, הוא המלך.

 

אבולוציה. 

תגובות הקוראים (6)

  1. אלירן חייק

    איזה מלך ! תודה

    הגב
  2. ירון

    מאמר חשוב, אבל חבל שנראה כי נכתב ע”י מערכת אוטומטית. ולא. הוא לא ברור כלל.
    “ששיווק באמצעות תוכן הוא שינוי תפיסה שיווקית” – מה?
    בקריאה שלשית, הוא הופך יותר ברור.
    ממלץ להדגיש את המשפט האחרון, שהוא המפתח, אולי אפילו להתחיל איתו ולפרק אותו, לפי נושאים.
    כי עד שמגיעים אליו, מתעייפים. (ראו סעיף 4 “דורות ה Y וה Z מעדיפים מסרים קצרים וממוקדים”)

    הגב
  3. קרן

    הי יקירה, מעניין מאוד. גם בפיתוח הדרכה הנושא נלקח בחשבון. חשוב להתאים הדרכות לקהל היעד תוך דגש על המציאות המשתנה בלי הפסקה.
    תודה!

    הגב
  4. רחלי קורן

    מנסיון, הכל אמת לאמיתה ומאוד מדוייק

    הגב
  5. eti

    תודה על הידע !

    הגב
  6. גיא דר

    היי קרן
    מאמר מצוין מלמד ומעניין.
    תודה על השיתוף.
    גיא

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?