משה כהן

על עטיפות שיווקיות ומה שמאחוריהן

משה כהן
הוא בנק מגניב. באמת. אינטרנטי לגמרי, מדבר פשוט וקצר

ALLY הוא בנק מגניב. באמת. אינטרנטי לגמרי, מדבר פשוט וקצר, בלי אותיות קטנות, לא מנסה לתחמן את הלקוחות שלו. אם הוא היה איש ולא בנק, כמה מכם בטח היו רוצים להיות חברים שלו.או לפחות לתת לו LIKE.
גם הפרסומות שלו לא רעות בכלל: לפני כשנתיים, הוא השיק סדרת פרסומות המדגימות את כל מה שרע בבנקים “רגילים”, באמצעות סיטואציות מעולם הילדים. הפרסומות זכו להצלחה רבה.

הנה כמה דוגמאות:

 

 

מה זה קשור לטווח הזיכרון של צרכני הבנקאות? אז ככה:

ALLY  הוא בנק חדש חדש, שהוקם ב – 2009 ויש לו לקוחות בארה”ב ובקנדה. התובנה שעמדה מאחורי ההקמה שלו, היא שלאחר המשבר הפיננסי הגדול, רבים מהלקוחות בצפון אמריקה איבדו את האמון בבנקים שלהם: אלה נתפסו בעיני הציבור כשבעים מדי, חסרי שקיפות ולא הגונים. כל עוד לא הייתה חלופה, כולם בלעו את הצפרדע  – כי אי אפשר בלי בנק, שקוף או לא.

אבל ברגע שהחלו לצוץ אלטרנטיבות, הן הפכו לקורצות וסקסיות. לכמה מהן התייחסתי בפוסט הקודם.

 כדי לקצר סיפור ארוך, אומר רק שמיזמי הבנקאות של הדור הבא מנסים להימנע מהטעויות ומהחולשות של דור הבנקאות הנוכחי, והתקשורת השיווקית שלהם מתמקדת לרוב במה שונה אצלם ולמה כדאי להיות לקוח שלהם. הם מרבים לדבר ולתקשר שקיפות והוגנות כערכים מרכזיים – גם כלקח מהמשבר האחרון וגם משום שאלה ערכים שנמצאים במוקד של רבים מהארגונים החדשים של עידן האינטרנט.

כפי שראיתם בפרסומות, הקו התקשורתי של ALLY לוקח את התובנה הצרכנית הזאת עד הקצה, וממחיש אותה בדוגמאות של “עשה ואל תעשה” מעולם הילדים. בבחינת: “כל הבנקים האחרים שאתם מכירים מתנהגים ללקוחות שלהם על הפנים, אבל אנחנו בחיים לא נתנהג אליכם ככה”. נשמע טוב, לא?

העניין הוא, ש-  ALLY שייך לקבוצת הפיננסים Ally Financial, או בשמה הקודם -GMAC, קבוצה עסקית שעמדה על סף התמוטטות במשבר האחרון, ורק סיוע מסיבי של הממשל האמריקאי השאיר אותה בחיים. כלומר – הבנק הצעיר והאינטרנטי שייך בעצם לחברה מהדור הישן, שאותו הוא תוקף באופן נחרץ ויסודי בפרסומות שלו, חברה שמייצגת בעצם את כל מה שרע בענף הפיננסים של טרום המשבר האחרון. Ally Financial אפילו הייתה עד לאחרונה ממש, בבעלות הממשל האמריקאי.

בכל מקרה, פחות משנתיים מהקמתו נראה שההסטוריה הבעייתית  נשכחה לחלוטין, ו ALLY הוא קונספט שיווקי מצליח מאוד. ההצלחה מתבטאת כבר בתוצאות עסקיות כמו סך פיקדונות צומח ורווחיות חיובית ב – 2010.

ההצלחה של ALLY היא לא רק שיווקית, אבל לשיווק הנכון שנעשה שם יש מקום מרכזי בהצלחה. ומההצלחה הזו ניתן ללמוד לא מעט על מה שמטריד את לקוחות הבנקים בארה”ב ואיך ניתן בימי הפוסט משבר לקלוע בול ללב ולכיס שלהם. כמובן – אחרי שמוחקים להם כמה עובדות מטרידות  מהזיכרון.

תגובות הקוראים (3)

  1. אורנה

    אהבתי את הקריצה

    הגב
  2. יוסף

    מאמר מאד יפה. אין כמוך.

    הגב
  3. נדב

    יפה מאוד, אבל מה זה אומר על הבנק שלנו?

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?