דני ספקטור

התקבלה עסקה חדשה: המדריך השלם לוואטסאפ לעסקים

דני ספקטור
אפליקציית וואטסאפ היא כבר מזמן לא רק זירה להתכתבויות עם המשפחה או החברים, אלא גם כלי מבוקש ביותר בקרב בעלי עסקים שמעוניינים להעמיק את הקשר שלהם עם הלקוחות. אז אם יש לכם עסק ועדיין לא פתחתם חשבון עסקי בוואטסאפ - הטור הבא הוא בדיוק בשבילכם:

בשנה שעברה השיקו בוואטסאפ אפליקציה חדשה WhatsApp Business (נפרדת מזו הרגילה בה כולנו משתמשים ביומיום) שמאפשרת לבעלי עסקים ליצור חשבון עסקי, בו הם יכולים להוסיף מידע על בית העסק שלהם דוגמת כתובת, תחומי עיסוק, שעות פעילות, הודעות אוטומטיות ועוד. מה ההיגיון מאחורי המהלך? לאפשר לבעלי העסקים שבינינו לשמור על קשר רציף ואישי יותר עם הלקוחות ו"על הדרך" להגדיל את המכירות.
 

אז איך זה עובד?

לפני שנצא לדרך – חשוב לדעת שבוואטסאפ מאפשרים אך ורק שימוש באפליקציה אחת המשויכת למספר נייד מסוים, כך שאם בחרתם לעבוד עם הגרסה העסקית לא תוכלו להשתמש בגרסה הרגילה, ולהיפך. (דרך אגב, רק אתם אלו שתידרשו להתקין את האפליקציה העסקית הייעודית, בזמן שהלקוחות שלכם ימשיכו להשתמש בוואטסאפ הקבוע שלהם).

הורדתם את האפליקציה? מעולה. כעת חשוב לבחור תמונת פרופיל נכונה, שתסביר באיזה עסק מדובר. לוגו של החברה, או תמונה הקשורה לנושא הפעילות שלכם, לרוב תעשה את העבודה. לאחר מכן יש לבחור את מיקום העסק, את הקטגוריה בה הוא פועל, לתאר אותו במשפט קצר וקולע ולעדכן את שעות הפעילות. במידה ויש לכם אתר אינטרנט או דואר אלקטרוני, תוכלו גם כן לציין אותם.

ממש כמו בפייסבוק, באינסטגרם או בטוויטר, שם ניתן לקבל סמל מיוחד (סוג של תו תקן) שמבהיר לגולשים שהעמוד הוא אותנטי, כך תוכלו למצוא אימות גם בוואטסאפ העסקי. סמל ירוק יאשר למשתמשים שמאחורי החשבון עומדים בעלים אמינים ורשמיים, סמל אפור יאשר שמספר הטלפון תואם למספר הטלפון האמיתי של בית העסק, וסימן שאלה אפור יצביע על כך שבוואטסאפ טרם אישרו ואימתו את החשבון.
 

מתוך אתר WhatsApp


 

מה היתרון הבולט בוואטסאפ עסקי?

כאמור, מדובר בשירות חשוב במיוחד עבור בעלי עסקים שרוצים לשמור על קשר מוצלח עם הלקוחות שלהם. "אופי" התכנים שהעסק מפיץ בוואטסאפ העסקי יכול לנוע משליחת איחולים אישיים ליום ההולדת, דרך שירות לקוחות שמעניק תמיכה ומענה מהיר ויעיל, ועד הפצה של עדכונים ומבצעים מיוחדים.  
אז נכון, קיימת גם האפשרות ליצירת עמוד עסקי בפייסבוק ומענה אוטומטי במסנג'ר של פייסבוק (ואין פסול בלעבוד בשתי הפלטפורמות במקביל) אבל אם נודה על האמת, הוואטסאפ הוא צורת ההתקשורת הדיגיטלית הכי פופולארית כיום, והיכולת שלכם, כבעלי עסק, להופיע ברשימת אנשי הקשר בניידים של הלקוחות שלכם, ולשמור איתם על קשר רציף בעזרת פלטפורמה בה הם ממילא נמצאים ברוב שעות היממה – יכולה לעשות פלאים לעסק ולתת לכם ערך שירותי גדול, בייחוד בעולם בו קיימת תחרות צמודה בין עסקים על ליבו של כל לקוח.


 


 

קבלו הצצה למאחורי הקלעים של הוואטסאפ העסקי: סטטיסטיקות, הודעות אוטומטיות ועוד…

אחד מהשירותים המעניינים שמציעה האפליקציה לבעלי עסקים הוא הדוחות הסטטיסטיים – דרכם תוכלו לבדוק את מספר האנשים שבפועל קראו את ההודעה ששלחתם, כמה מהם הגיבו לכם בחזרה, ועוד. פידבק מסוג זה יכול ללמד אתכם אילו הודעות עובדות טוב יותר, ואילו הודעות פחות.
בנוסף, תוכלו להצמיד לכל לקוח תווית שתגדיר את המאפיין שלו – למשל: לקוח חדש, לקוח מתעניין, צריך לשלם, לקוח מרוצה וכו' – ובכך למיין את הלקוחות בצבעים שונים ובקבוצות שונות שיעשו לכם סדר בבלאגן (כמובן שרק אתם, כבעלי העסק, חשופים למיון הזה).

תחת "כלי העברת הודעות" תוכלו להגדיר הודעה אוטומטית שתישלח לכל הלקוחות בתרחישים שתקבעו מראש, למשל: יצאתם לחופשה ולא תהיו זמינים? או, החלטתם שאתם לא עונים ללקוחות אחרי השעה 20:00? תוכלו לנסח הודעה מותאמת שתישלח באופן אוטומטי למי שיפנה אליכם בזמנים שהגדרתם.

אם תרצו לשלוח ללקוח פוטנציאלי הצעת מחיר – תוכלו לעשות זאת במהירות, ולצרף אליה קבצים, תמונות וסרטונים שיעזרו להליך המכירה. אותו לקוח יוכל גם להחזיר לכם דרך הוואטסאפ העסקי את ההצעה החתומה – ולחסוך לכל הצדדים פקסים, מיילים והרבה כאב ראש מיותר.

לסיום, ממש כמו באפליקציה הרגילה – גם כאן תוכלו לעבוד במקביל גם דרך הוואטסאפ ווב במחשב שלכם, וגם דרך הטלפון הנייד. זה קל, נוח ובעיקר – חינמי. בהצלחה!

תגובות הקוראים (1)

  1. אירית דגמי

    מאמר נפלא אני בווטסאפ ביזנס תודה אירית.

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?