חיים טל

איך תשדרגו את העסק שלכם – ותרוויחו בגדול?

חיים טל
למידה, תכנון, שיתופי פעולה ועוד: מחפשים לשפר את הפעילות העסקית שלכם ולהגדיל את שורת הרווח? הנה כמה דרכים מצוינות בהן תוכלו ללכת. מאת: חיים טל

אנשי עסקים טובים תמיד שואפים לשפר ולשדרג את העשייה שלהם – וכמובן את המכירות. כל יום הוא הזדמנות חדשה ללמידה, לתיקונים, לחיפוש אתגרים. יש הרבה מאוד דרכי פעולה באמצעותן תוכלו לקחת את העסק שלכם קדימה, ואנחנו אספנו עבורכם כמה מהמרכזיות והחשובות שבהן.

 

הסתכלו פנימה
אחד מהדברים החשובים ביותר בניהול עסק הוא להכיר לעומק את העסק שלך, ולדעת איפה הוא עומד לעומת המתחרים. כלומר מה הערך המוסף של המוצר/השירות שהוא מציע, שמבדיל משאר השחקנים בשוק. כשבעל עסק יודע מה מייחד אותו ומציב אותו בעמדת יתרון על יריביו העסקיים, הוא יכול לתמחר את המוצר/השירות שלו בהתאם ולגבות על כך יותר כסף.

כשמדובר במוצר/שירות חדש, חשוב לעשות סקר שוק, ללמוד את המתחרים ולערוך מעין סקר לקוחות כדי לראות איך המוצר נתפש והאם באמת ניתן ערך מוסף. בלי משהו שיבדיל את העסק שלכם מהמתחרים יהיה מאוד קשה להגדיל רווחים, ולכן חשוב למצוא את הערך המוסף ולשווק אותו בהתאם.

 

למדו את הקהל שלכם – והרחיבו אותו
בעל עסק צריך להכיר לעומק לא רק את העסק שלו ואת מתחריו, אלא גם את קהל היעד שלו. ברגע שבחנתם את הלקוחות הפוטנציאליים של התחום בו אתם עוסקים ואת שטח הפעולה שלכם – נסו להרחיב אותם. גם באמצעות שינויים וחידושים פנימיים, אך גם בתגובה לשינויים חיצוניים (כמו גידול באוכלוסיה).

כדי להרחיב את אזור הפעולה הגיאוגרפי אפשר ורצוי לפרסם באינטרנט ובפרט ברשתות החברתיות, שיכולות לפנות לקהלים ספציפיים על-פי אזור גיאוגרפי, גיל, מין ועוד. כדאי מאוד לנסות ולהרחיב את הקהל, אך גם כאן חשוב לפעול כשידוע לכם הערך המוסף שלכם והיתרון על פני המתחרים.

 

תכננו קדימה
בתחילת השנה כל בעל עסק חייב להכין לעצמו תוכנית שנתית מסודרת, הכוללת את השינויים והחידושים שהוא מתכנן לעסק שלו, ולא פחות חשוב מכך – יעדים שנתיים. מה הוא רוצה לעשות ולאן הוא רוצה להגיע. לאורך השנה צריך לקבוע נקודות ביקורת בהן יבדוק באלו יעדים עמד ובאלו לא, ובהתאם לכך יערוך תיקונים ושינויים. התוכנית הזו מסייעת להיערך נכון בהיבט הפיננסי מול הבנק וכו', אבל גם מול העובדים.ככל שהתוכנית הזו תהיה מסודרת יותר, כך הסיכויים לחסוך בזבוזים מיותרים יהיו גבוהים יותר, וכך גם הסיכוי לעמידה במטרות וביעדים.

מבחינת הצבת היעדים, כדאי שאלו יהיו ריאליים מצד אחד אך גם שאפתניים במידה מסוימת, במטרה לשפר את ביצועי העסק. חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לקחת בחשבון שינויים בכיוונים וביעדים – אבל מנגד לא להיכנע מהר מדי.

 

היעזרו באנשי מקצוע
אתם בוודאי מתמחים בתחומכם, אבל בעלי עסקים, רובם ככולם, לא בקיאים בכל היבט של ניהול העסק ולכן זקוקים לעזרה. גם בבניית התוכנית העסקית וגם בהתנהלות השוטפת – כדאי מאוד להיוועץ ברואה חשבון וביועץ מס, כאלו שהוא סומך עליהם ומרגיש שהם נותנים לו ערך אמיתי.

אנשי מקצוע כאלה בקיאים בשינויים ובהזדמנויות בתחום הפיננסי כמו חוקים חדשים, רגולציות, תוכניות מימון חדשות וכו'. לכן, אלו יכולים לסייע לבעל העסק להתאים את עצמו ולחסוך בהוצאות.

 

חפשו חידושים
אם אתם בעלי עסקים, חשוב מאוד שתהיו מעודכנים בתחום העשייה שלכם ותהיו בין הראשונים לזהות חידושים. אם זה בתערוכות בארץ ובחו"ל, מוצרים חדשים שיוצאים, טכניקות וכו'. המטרה היא כמובן להקדים כמה שיותר את המתחרים. חשוב להיות עם אוזניים קשובות ועיניים פקוחות כל הזמן, לדאוג לקבל עדכונים שוטפים, לקרוא עיתונות מקצועית, לבקר בתערוכות, לדבר עם ספקים גדולים ועוד.

 

הכירו אנשים חדשים
התוכנית החסכונית ביותר לפתח את העסק שלכם היא נטוורקינג, כלומר הגדלה של רשת הקשרים העסקיים שלכם מול לקוחות ואנשי עסקים כאחד. עם נטוורקינג נכון תוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם (ובכך לשפר מכירות), להכיר שותפים פוטנציאליים, ללמוד עוד על התחום שלכם ועל תחומים נוספים, להכיר טכניקות חדשות ועוד.

יש מגוון דרכים לשפר את תהליך הנטוורקינג שלכם: השתתפו בכנסים מקצועיים ובאירועים הקשורים בתחום הפעילות שלכם, הפעילו חברים כדי שאלו יקשרו אתכם עם מכרים רלוונטיים, השתמשו בלינקדאין ובפייסבוק כדי ליצור קשרים חדשים ועוד.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?