סיגל אדמוני רביד

הכירו את ההייטק של ענף התיירות

סיגל אדמוני רביד
אירופה באביב או נופש עם הילדים בחופש הגדול, יובילו אותנו לרוב להשתמש באתרים המוכרים כמו expedia ,booking.com ,Airbn ,kayak ועוד. חברות ענק שמחזיקות בנתח גדול מהשוק הגלובלי וכל אחת מהן עומדת על שווי שוק של עשרות מיליארדי דולרים. ההיי-טק הגיע גם לתעשיית התיירות וזה נראה שהוא הולך לחולל שם מהפכה.

תקציבי הפרסום בתחום ה-Travel Tech (פלטפורמות טכנולוגיות לתיירות) עומדים על מיליארדי דולרים בשנה; גם ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, שדרגה את אפליקציית ה-trips שלה ומכניסה את הרגליים שלה "עמוק למים". בעוד תושבי המדינות המתויירות מתלוננים על הגעה מוגברת של תיירים והעלאת מחיר המחיה אצלן כתוצאה מהצלחתן של אותן חברות, ממשיכה התעשייה לצמוח ויחד עימה – האתגרים וההזדמנויות לחברות קטנות עם פתרונות חדשניים. כשהמטרה אוטומיזציה (הפיכת תהליך או פעילות לאוטומטית)  ומוניטיזציה (ניצול הנכסים הדיגיטליים להפקת הכנסה כספית) של עולם התיירות.

 

מי אמר תיירות אישית ולא קיבל?
ככל שהיכולות הטכנולוגיות משתפרות, אלגוריתמים ובוטים  מאפשרים לנו לקבל סוכני נסיעות אישיים המבטיחים חוויות נסיעות מותאמות לכל לקוח. לדוגמה, AirBnB פרצה את הדרך עם יצירתן של חוויות ייחודיות בכל ביקור: אם זה קניות וינטג' בברלין או טיולי אוכל בצפון יוון – החבילה מתוכננת באופן ייעודי ומראש על פי טעמכם האישי ובלחיצת כפתור.

 

היום, גם במקרים בהן ההזמנות לטיסה או ללינה תבוצענה באופן לא מקוון, יעדיפו הנוסעים, לעתים קרובות, להשתמש בכלים דיגיטליים תומכים (אפליקציות, אתרי אינטרנט) לברר מידע טרם ההזמנה. הצפי הוא כי עד 2020 יגיעו  מכירות הנסיעות בפלטפורמות דיגיטליות ליותר מ – 800 מיליארד דולר(!)

 

ההייטק של ענף התיירות

 

הישראלים לא מפספסים את ההזדמנות
כמובן שהיזמים הישראליים לא מדירים רגליהם מהתחום. מיזמים ישראלים חדשים וותיקים מעורבים בתעשייה זו במגוון תחומים.Smartag  לדוגמה – צמיד חכם המשמש כארנק, כרטיס כניסה ואמצעי זיהוי בפארקים במלונות ובאירועים. Roomer – פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת לאנשים לסחור בחדרי מלון שהוזמנו ובוטלו. sidekix  אפליקציה לניווט בעיר עבור הולכי רגל ועוד רבות אחרות.

 

רוצים להכנס לתחום הTravel tech?
השאלה שכולם שואלים היא כיצד לוקחים את הממשק בין הטכנולוגיה לתיירות לשלב הבא.

כמו במיזמים אחרים גם במקרה זה, ישנן הרבה שאלות חשובות שצריך לתת עליהן את הדעת תוך בניית כנית עסקית: מה החזון של החברה שלנו?  מהו המודל העסקי מה היתרון התחרותי? את מי המוצר משרת? את סוכנויות הנסיעות המקוונות (OTA) או את הנוסעים עצמם? כיצד נעזרים בדאטה שנאסף על המשתמשים.? כיצד תמדד הצלחה ?בהורדת אפליקציה של המלון? חשיפה במדיה הברתית? הגדלת מכירות? האם החברה מספקת פלטפורמה בלבד או שמתחייבת ליותר מזה? מהי אסטרטגיית החדירה לשוק?  איזה נתח תתפוס מתוך השוק הגלובלי? וכן הלאה.

 

היום כבר קיימות אלטרנטיבות רבות בשוק  שמעניקות שירותים זהים., כך שאם אתם מקימים מיזם בתחום, חשוב שתוודאו שהצעת הערך ברורה, ישימה, מחדשת ומייצרת תועלת אמיתית ללקוחות. לדוגמא, תחום הזוכה לעניין רב הוא הה Pre Trip Planning .'אקספדיה' ו'פרייסליין' משקיעות הרבה מאד – מעל מיליארד דולר – בפרסום הצעת הערך שלהם; אך הן נפגשות עם הלקוח רק בשלב הסופי של סגירת העסקה. חברות כגון AIRBnB  שמות דגש הולך וגובר על תחום זה. הנושא פתוח לרווחה ויש בו מקום להרבה חדשנות, מקוריות ויוזמה.

 

אז בהצלחה. והכי חשוב  –  אל תשכחו ליהנות מהמסע.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?