אלדד סהר

פרסום באינסטגרם: טיפים לשימוש נכון ב-stories לעסקים

אלדד סהר
ה״סטוריז״ באינסטגרם הוא הכוכב העולה בעולם השיווק הדיגיטלי. הוא מעניק לעסקים הזדמנות מצוינת להגיע לקהלים חדשים, ליצור מעורבות גולשים, ואפילו להגביר מכירות. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם למקסם את הפוטנציאל של הכלי.

הסטוריז הוא הפיצ׳ר הלוהט ביותר של רשת האינטסגרם, ומשתמשים בו כ-400 מיליון משתמשים. מדובר בתוכן שעולה לרשת ל-24 שעות בלבד ונעלם מיד אחר כך, והוא יכול להיות תמונות סטילס או וידאו, אליהם מוסיפים פילטרים, סטיקרים, גיפים, טקסט, תיוגים של מקומות ואף קישורים לעמודים חיצוניים. אינסטגרם מחדשת ומוסיפה אלמנטים חדשים וטרנדיים כל הזמן, כמו למשל אפשרות לענות על שאלות, אפשרות לבצע סקרים ועוד.

היתרונות השיווקיים של הסטוריז

● אותנטיות: המודעות הפרסומיות בסטוריז נשזרות בין יתר הסטוריז שמעלים משתמשים רגילים, ולכן נתפסות כאותנטיות יותר ופחות "פרסומיות". אלמנט זה, לצד היומיומיות והמיידיות, הופכים את הסטורי לכלי ייחודי ויוצא דופן בעולם הפרסום.
 

סטורי לעסקים

 

● קלילות: להבדיל מהפרסומים המוקפדים בערוצים פורמאליים כמו הטלוויזיה והרדיו, הפרסום בסטורי הוא המקום ״לשחרר את העניבה של המותג״. הסטורי הוא מקום לגוון ולשבור את הפונט הקבוע, התאורה הנכונה, הצבעים הסמליים והשפה השיווקית המוכרת – ולתת ביטוי לצדדים פחות מוכרים של המותג. למעשה, חשוב להבין שפרסום ״רגיל״ לא ישתלב טוב בסטורי, והקהל יבחין בשונות הזו.
 

● מיידיות: היות והסטורי מופיע ל-24 שעות בלבד, אפשר להוציא הודעות מיידיות המתאימות במיוחד למבצעים, סיילים וכו׳. למשל, אם פותחים במבצע ל-24 שעות, המודעה תהיה תקפה בדיוק לזמן הרלוונטי ולא יווצרו מצבים בהם לקוח רואה מבצע שפג תוקפו.

דגשים לפרסום וקידום בסטורי:

  1. דברו בגובה העיניים: כאמור, דרך הסטוריז ניתן לגוון, לחדש ולרענן את ההיכרות של הקהל עם העסק, ולכן שמרו על שפה קלילה ויומיומית, ניסוחים ״מגניבים״ ושימוש בסלנג. הצילומים האותנטיים וה״ספונטניים״ הללו יאפשרו לקהל שלכם לחוש קרוב יותר לעסק ולמותג, ולקבל הצצה מעניינת ״מבפנים״.

     

     

     

     

     

    סטורי לעסקים
     

  2. התאימו עצמכם לפורמט: מבחינה טכנית, את התמונות או הווידאו הקפידו לצלם ב"ורטיקל" (צילום מאונך), בשונה מהצילום המאוזן המקובל בשאר הרשתות החברתיות, במידות של 1920*1080 פיקסלים.
  3. הניעו לפעולה: בחרו בכפתור הנעה לפעולה שיהפוך את המודעה לאפקטיבית. כפתור הנעה לפעולה יכול להוביל לטופס ליד, עמוד נחיתה עם מידע נוסף על המוצר או כל קישור שדרכו תוכלו למדוד ביתר קלות את הצלחת הפרסום.
  4. הבינו למי פונים ולמה: הגדירו מראש את מטרת הפרסום. פיתוח מודעות לעסק? מכירת מוצר? גידול בטראפיק לאתר שלכם? לכל מטרה פרסומית יש דרכים נכונות לפרסם וליצור מודעה, ואף קהל שונה לטרגט. הסטוריז היא פלטפורמה מצוינת המתאימה במיוחד לפנייה אל קהל צעיר.

 

לסיכום, זכרו כי כשזה מגיע לזירות החברתיות חשוב מאוד להישאר עם היד על הדופק ולראות מה הקהל שלכם אוהב, לאילו דברים הוא מגיב יותר, מה גורם לו למעורבות, ומה מניע אותו לפעולה. כך, תמיד תוכלו לתת את הסטורי הנכון והמדויק ביותר ללקוחות שלכם.

 

אלדד סהר הוא מבעלי חברת  "אינסטה ישראל" המספקת שירותי תוכן עבור בנק לאומי
מוזמנים לצפות בעמוד האינסטגרם שלו: www.instagram.com/eldad.sahar

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?