זוהר אוריין

על סבלנות, מערכות יחסים וגם קצת על אוכל

זוהר אוריין
אנחנו שמחים לארח בבלוג את זוהר אוריין, שחקנית פעילה ובולטת במדיה החברתית

אנחנו שמחים לארח בבלוג את זוהר אוריין, שחקנית פעילה ובולטת במדיה החברתית, שביקשה להגיב על טורו של אייל בירן, “על הקשר בין חריימה לבנקאות ישירה”.
נשמח להפוך את “הטור האורח” למסורת קבועה בבלוג ומעת לעת לארח כותבים נוספים מתחומים אחרים, הקשורים לעולם הבנקאות, הצרכנות הפיננסית וגם מתחום המדיה החברתית לעסקים.
במידה ואתם מעוניינים לכתוב עבורנו טור, שלחו פרטים למייל המצורף.


המדיה החברתית היא מקום חזק לייצר מערכות יחסים. הדבר הראשון שאני הכי אוהבת זה ליצור קשרים ולהכיר אנשים. לחקור, ברמה כמעט אנתרופולוגית, התנהגויות וחוקים של כל מתחם ומתחם ומה האנשים ה”שותפים לחגיגה” עושים בכל מקום.

לכל פלטפורמה יש את חוקי המשחק שלה וכל כולם חוברים יחד במעין RSS משוגע ויוצרים דמות למי אנחנו דרך הפעילות. כך יוצא שבאופן טבעי אנחנו נחשפים לאנשים איתם אנחנו בקשר במבט של 360 מעלות.

הדבר השני שאני אוהבת במדיה החברתית זה תוכן טוב. בעולם הזה אנחנו חשופים יום יום לתכנים מצוינים, נגישים למידע מדהים ומעורר חדשנות. כל אלו הופכים את כל ההתרחשות לגועשת ומסקרנת.

והדבר השלישי שאני הכי אוהבת זה תוכן על אוכל, כי אני פשוט תמיד רעבה.  אני אוהבת תוכן על אוכל ובמיוחד אם הוא כתוב בטבעיות על ידי “אנשים מן השורה”. זה עושה לי תמיד ריח וחשק, וזה בעצם הכוח האמיתי של המדיה – לחבר אותנו לתחושות להתנסות ולטעמים של אחרים ובכך לפתוח את מעגל הידע שלנו.

גם אני אוהבת חריימה, אייל

קראתי את הפוסט המצוין של אייל בירן על חריימה, הוא קודם כל עשה אותי מאוד רעבה, אחר כך צחקתי כי יש בו המון הומור ובעיקר הוא זרק אותי למחשבות על מדיה חברתית, תוכן ואנשים.

בזמן האחרון אני שומעת המון זמזומים באוויר על השימוש ב-Social Media. מה נכון מבחינה שיווקית ואיך נכון לייצר נוכחות עסקית. אני קוראת את התכנים ומסיקה לעצמי מסקנות תוך כדי תנועה – איך אני רואה את הדברים ומה אני יכולה ללמוד.

חשוב לי לציין שאני לומדת כל הזמן, אפשר להגיד בצורה ברורה שמאז שאני באינטרנט אני קוראת הרבה יותר ממה שקראתי בעבר ומאז שאני ב-Twitter אפילו יותר. אני קוראת המון דברים שגם ממש לא התכוונתי לקרוא, המון תכנים שבעבר בכלל לא הייתי מחוברת אליהם. בעצם דרך ערוצי המדיה החברתית נפתח לי צוהר לעולם שלם שגורם לי להיחשף לתוכן חדש ואיכותי.

אם צריך לנתח את הסיבה למה, התשובה פשוטה – אני קוראת כי אני מנהלת באופן קבוע מערכות יחסים עם אנשים מעניינים וההיכרות שלי איתם מובילה אותי לקרוא את התכנים שלהם.

מה המהות האמיתית של המדיה החברתית?

אם אני מגדירה את המדיה החברתית במושגים שלי היא לא נולדה לשמש למשווקים כר פורה ודרך להגדיל את העסקים. נכון, זו מדיה ויש פה את כל מה שצריך בשביל שנוכל לשדר ולתקשר את עצמנו אבל, היא גם חברתית ומבחינתי – חברתי אומר אנשים. בעולם המושגים השיווקי ממנו אני באה ובראיית העולם האסטרטגית שלי אין דבר יותר מנצח מכך למשווקים ולאנשי מכירות ואין פלא שהם נמשכים לשם בהמוניהם.

הנקודה היא שצריך לזכור איך. האמרה שלי היא “שאנשים קונים אנשים” ומדיה חברתית מאפשרת לנו ליצור חיבורים ומתוך כך ליצור היכרויות, היא משרשרת לנו את האפשרות להגדיל ולפתוח הזדמנויות ולהראות לאחרים מי אנחנו.

רק לאחר כל זאת ואחרי לא מעט עבודה, יש לומר, נוכל בפועל גם להגדיל “נתח ארנק” הלכה למעשה. אבל צריך זמן ומדובר באפקט מצטבר וצריך השקעה ולהיות סבלנים וזה לא תמיד מתאים לאופי שלנו, הישראלים שרוצים הכול דחוף כאן ועכשיו (שלא תהינה טעויות כולל אני).

מי שמבין בזנבות ארוכים ובחשיפה לטווח רחוק, מבין גם את המכניזם הזה ומבין שלאור העובדה הזו לאורך זמן, מול ההשקעה, נרוויח יותר מכל פעילות שיווקית פרסומית נקודתית.

לסיכומו של עניין, אם אתם רוצים לייצר עסקים בעולם המדיה החברתית, תזכרו שהחוק הכי חשוב הוא לרצות להיות פה וליהנות. ההנאה תוביל אתכם להכיר אנשים, ללמוד על תחומים לא מוכרים, לנהל שיח ודיאלוג פורה ומפרה ומשם הדרך סלולה לכם ללקוח הבא.

אל תעשו זאת רק מהמקום של הצורך המדויק והקר. תהיו שם בשביל להיות ולהרוויח מכל אותן הנקודות עליהן דיברתי. ב-Long Run אין ספק שאם תעמדו בקודים הנכונים תרוויחו הרבה יותר ממה שחשבתם.

עשרה טיפים על קצה המזלג למי שמתחיל את צעדיו במדיה החברתית למטרות עסקיות

(שימו לב הסדר לא בהכרח ליניארי. יש דברים שקורים באופן טבעי במקביל והכול חשוב.)

  1. דקה לפני שמתחילים, חשוב ללמוד את מתחמי הפעילות בהם תרצו לפעול, לבדוק, “להריח” ורק אז לשים רגל במים. קחו בחשבון שזה יכול לקחת זמן אבל המחקר ישתלם ויחסוך לכם טעויות קרדינאליות.
  2. כסתירה לסעיף הראשון ומתוקף כך שעולם המדיה החברתית גדול ומלא קהלים שונים ודעות שונות, צריך לקחת בחשבון כהנחת יסוד שסביר להניח שתמיד תהיינה טעויות – לא נורא, רק כך לומדים.
  3. אל תנסו להיות בכל המקומות, נסו להיות במקומות בהם קהל היעד שלכם נמצא. כמו כן, אל תנסו להיות ביותר מדיי פלטפורמות. חשבו חכם מראש מה תוכלו לתפעל ומי יתפעל. תמיד ניתן להתפתח ולהראות נוכחות במקומות נוספים, אבל לא חכם לפתוח בתרועה בפעילות ו”להחשיך” אותה אחרי דקה.
  4. בנו תוכנית שמגדירה מה הן המטרות שלכם ומה הם היעדים שלכם מהפעילות. אם אתם לא יודעים, חקרו בטרם הפעילות ורק כשתדעו – צאו החוצה.
  5. המדיה החברתית היא לא רדיו. תקשרו, תהיו בדיאלוג, תהיו שם בשביל ליצור קשרים ויחסים איכותיים עם אנשים ומשם הדרך סלולה לעסקים.
  6. בנו לכם ארכיטקטורת תוכן בעוד מועד, קרי – תחליטו מה תכתבו, מי יכתוב והכי חשוב איזה ערך מוסף זה מייצר עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. קחו בחשבון שנתינה תמיד מחזירה את עצמה. זה “הטריק” של עולם המדיה החברתית, ובינינו, גם טריק שעובד לא רע בכלל בעולם העסקים באופן כללי.
  7. עד כמה שזה ישמע לכם קשה לעיכול, בתחילת דרככם אתם תתנו שמונים אחוז ואולי תקבלו עשרים בחזרה. נשמע כמו השקעה עצומה אבל לאורך זמן אם פועלים נכון היא משתלמת – מאוד משתלמת.
  8. לעולם אל תסתכסכו ברשת. באופן עקרוני גם לא כדאי להסתכסך בעולם האמיתי  אבל ברשת במיוחד כי כדאי שתזכרו שמה שתכתבו נמצא שם ולדיראון עולם .
  9. היו ערניים לסטטיסטיקות, למדו מהן והקישו לגבי הפעילות שלכם, מה עובד ומה לא ומשם תבנו את המשכיות הפעילות שלכם.
  10. ולסיכום, אני יודעת שכבר אמרתי זאת אבל זה הסוד האמיתיאל תהיו במדיה החברתית רק לעסקים. תהיו פה בשביל ליהנות. אם תיהנו, תגדילו את טבעת האנשים הסובבים אתכם. ככל שתגדלו, כמו חוק בפיסיקה, כוח המשיכה אליכם יגדל .


זוהר אוריין היא בעלת עסק לייעוץ אקטיבי בתקשורת שיווקית, פעילה בולטת בעולם התקשורת ובעולם האינטרנט והמדיה החברתית.


תגובות הקוראים (5)

  1. דייט

    אשמח לקרוא עוד כתבות שלך…

    הגב
  2. אלי גושן

    זוהר,
    אני בהחלט מצטרף לדעתך, וסבור כי כל מי שפועל במדיה החברתית מתוך אוריינטציה של “הארנק תחילה” ראוי שיזכור את הכלל הותיק ש “מאוד נחמד להיות חשוב, אך יותר חשוב להיות נחמד!” – ואידך זיל גמור…
    תגובתה של גבי מיום 22.11 משקפת גם את מסקנתי והנאתי מהפוסט שלך.
    מאחל לך שתמשיכי להנות ולקצור פירות בדרך בה את פועלת.

    הגב
  3. גבי ברונשטיין

    היי זוהר
    אם יש מישהו שיודע לכתוב ולנסח ובנוסף לתת הסבר מקצועי ומאלף – זו את. 
    מקריאת הפוסט אפשר ללמוד המון ולהנות בו זמנית, ניכרת בו המקצועיות שלך
    והידע הרב, אני מקווה שתמשיכי להתארח מעל במה זו
    ולתרום לנו פוסטים משובחים נוספים.

    הגב
    • זוהר אוריין

      גבי שלום ,

      היה שווה לכתוב את הפוסט בשביל מחמאה כזו .
      אני שמחה מאוד שזה “מתיישב” יפה וכמובן שגם אני אשמח להמשיך להתארח.

      זוהר.
      הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?