יאיר שיינפלד

פתיחת עונה: איך מתרגמים את חילופי העונות להצלחה עסקית?

יאיר שיינפלד
בימים אלו עולה וגוברת תנועת הקונים בחנויות הקמעונאיות ובבתי העסק השונים. תנועה זו צפויה להגיע לשיאה ממש בסמוך לראש השנה (הבא עלינו לטובה). יאיר שיינפלד, מאמן ויועץ לחברות וארגונים בנושאי ניהול ומרצה בבי"ס לניהול עסקים, משתף ב 7 טיפים לעסקים, לרגל המעבר הקרב מהקיץ לסתיו.

ככלל – מעבר בין עונות מסמל עבורנו שינוי: בקוד הלבוש, בהרגלי האכילה שלנו, ואפילו במצב הרוח. השינויים העונתיים מחייבים אותנו בהיערכות מחודשת: לקראת החורף, לדוגמא, סביר להניח שנתגבר את עצמנו במעיל מפנק, או בנעליים גבוהות.

בעלי עסקים יכולים לתרגם את חילופי העונות להגדלת ההכנסות. כדאי להיערך מראש ולמצות את הפוטנציאל העצום הטמון במופע הקהל המוגבר:

 

1. העובדים – מנוף ההצלחה:

גייסו את העובדים שלכם מראש לטובת ריכוז המאמץ, והסברו להם את הפוטנציאל העסקי הגלום בחילופי העונות. נסו לבנות מערכת תגמולים מיוחדת הקושרת בין הישגי המכירות לשכר העובד, והחשוב מכל: תוודאו שהעובדים מוכנים ומוכשרים למשימה, מכירים את המוצרים ויודעים להציגם באופן נלהב ומושך ללקוחות. (סימולציה מקדימה, הדגמה ולמידה הדדית עשויים לעזור מאד!).

 

2. מבצעים לחגים:

בתקופת החגים כולנו קונים יותר. הרבה יותר: דאגו מראש למלאי מתאים והכינו חבילות משתלמות ללקוחות. הציעו ללקוחות הטבות מותאמות לקניות גדולות וגרמו להם לרכז את קניותיהם אצלכם.

כשהלקוח בוחר לקנות יותר בקניה אחת, כולם מרוויחים! הוא אינו צריך לכתת רגליים ולרכוש ממתחריך המתחרים שלכם ואתם תמכרו יותר פריטים ביותר כסף בעסקה אחת.

 

3. כדאי להכין חבילות מתנה:

זה (כמעט) לא משנה מה העסק שלכם – כולם קונים מתנות בחגים. לכן דאגו שיהיו ללקוחותיכם אופציות ורעיונות לרכישת מתנות ו/או מארזי שי דווקא אצלכם.

 

4. "אפטר פארטי"

הציעו ללקוחות שוברי הנחה או הטבות לקניה הבאה שלהם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להדפיס שובר הטבה למי שיקנה החל מחודש אוקטובר מעל סכום של X ₪ ולתת לכל לקוח שקנה בתקופה שהגדרתם.

 

5. שיווק דיגיטלי

גם אם לא נערכתם עדיין לפרסום ממוקד לקהלי היעד שלכם –  עוד לא מאוחר מדי להכין קמפיין אינטרנטי מהיר, לשלוח דיוור במייל או לשלב ביניהם.

 

6. כשהשוק סגור צאו לנוח וצברו כוחות

כל אחד מאיתנו מכיר היטב את הענף בו הוא פועל ואת העסק הפרטי שלו.

אם תקופת המעבר בין העונות הינה בעלת פוטנציאל עבורכם – נצלו כל רגע לטובתכם. אם לא… הדמימו את העסק או צמצמו את פעילותו וצאו לחופש! 

 

7. התכוננו לרבעון האחרון

מיד עם תום החגים מתחיל הרבעון האחרון של השנה. שאלו את עצמכם עכשיו מה עליכם לעשות מבעוד מועד בכדי להבטיח שהוא יהיה מוצלח במיוחד. איך תוכלו "להעיר" את העסק  ואת הלקוחות מיד לאחר חופשת סוכות…??

 

מאחל לכולכם חג שמח ושנת עסקים מוצלחת במיוחד!

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?