סימה אהרון

כללים לנוכחות אינטרנטית נכונה של העסק

סימה אהרון
לא משנה מה גודל העסק שלכם ואיזה שירות אתם מציעים, בשביל למשוך לקוחות קיימים או חדשים יש לייצר בולטות. סימה אהרון, רכזת שיווק לקוחות עסקיים בלאומי קארד, נותנת ארבעה כללי זהב שיסייעו לכם בשיווק נכון באינטרנט.

לא משנה מה גודל העסק שלכם ואיזה שירות אתם מציעים, בשביל למשוך לקוחות קיימים או חדשים יש לייצר בולטות.

סימה אהרון, רכזת שיווק לקוחות עסקיים בלאומי קארד, נותנת ארבעה כללי זהב  שיסייעו לכם בשיווק נכון באינטרנט.

מרגע ההתעוררות בבוקר, נחשף המוח האנושי לעשרות אלפי מסרים. זה מתחיל מדפדוף בעיתון לצד הקפה, ממשיך עם כניסה לאתרים, לפייסבוק ולמייל, ולא מסתיים גם במהלך הסידורים היומיומיים – כאשר מאזינים לרדיו או חולפים על פני שלטי חוצות. המשמעות היא רעש אין סופי, שגורם לכל בר דעת לסנן מסרים ולפתח אדישות כלפי כל מה שלא מעורר עניין.

 לכן, בשביל למשוך לקוחות קיימים או חדשים לעסק שלכם, יש לייצר בולטות – בין אם מדובר בדף פייסבוק, אתר או אפליקציה – כדי לבדל אתכם מעשרות אלפי דפים ואתרים דומים. על מנת לעודד רכישה באמצעות יצירת עניין, יש לשלב בין פשטות שימוש לעיצוב נעים. אני מציגה לכם את ארבעת כללי הזהב לשדרוג, בידול ונראות של האתר ודף הפייסבוק של העסק שלכם:

1. חוויית משתמש: ישנם שני מונחים עיקריים שכדאי להכיר: UX- חווית המשתמש ו- UI- ממשק משתמש. באמצעות צירוף שני המונחים, מתקיים הקשר בין הגולש לאתר או לדף הפייסבוק. זאת כדי לייצר מפגש ברור, נעים ואפקטיבי, כלומר, כזה שמעודד רכישה.
חשוב להקפיד על כך שהאתר יהיה שימושי, בדיוק כמו חנות שבה הלקוח הפוטנציאלי מתמצא בקלות. אתר שמאפשר למבקר בו לנווט בקלות ולהבין את המוצר או השירות, הוא אתר שמניע לפעולה ומעודד רכישה. בנוסף, כאשר מעצבים ממשקים, יש למקם כפתורי הנעה לפעולה דוגמת “להזמנות לחצו כאן” או “מבצעים מיוחדים” במקומות ברורים ומובחנים. הקפדה על אתר המשלב עיצוב פשוט לצד כפתורי הנעה לפעולה, תגדיל את היחס שבין כמות המבקרים באתר לבין כמות הרכישות בו, כך שיהיה  רווחי עבור העסק.

2. שדרוג הנראות: אחד המונחים החשובים ביותר בתחום זה הוא: “Keep it simple, stupid”. כלומר, שיש לשמור על ממשק פשוט להבנה ולתפעול – גם עבור המבקר שאינו בקיא בנבכי הטכנולוגיה. הקפדה על דף פייסבוק או אתר נוחים ופשוטים, תוך ביטול כל מורכבות שאינה חיונית, תייצר קרקע נוחה להתמצאות  ותפעול,  ותאפשר רכישה של  המוצר או השירות באמצעות פעולות פשוטות. אתר שהינו מסורבל מבחינת תוכן ועיצוב, יגרום ליחס נמוך בין כמות הנכנסים לאתר לכמות הרוכשים דרכו.

3. היררכיית תוכן נכונה: אתר אפקטיבי הוא כזה שיש בו איזון נכון בין מטרות האתר, המבקש למכור שירות או מוצר, לבין הוויזואליות שלו. מחקרים בתחום השיווק מלמדים כי עם הכניסה לאתר אינטרנט, מספיקות מספר שניות לגולש על מנת להחליט אם הוא מעוניין להישאר בו. כבר ברגע הכניסה לאתר, נמשכת העין באופן טבעי לנקודות מסוימות הנמצאות במיקומים קבועים, או אשר מאופיינות בצורה או בצבע מסוימים. שטחים אלו מכונים “נקודות חמות”. כאשר מעצבים אתר, יש לוודא שהמתכנת או מנהל התוכן שבונים את האתר מכירים ויודעים היכן נכון למקם כל לשונית או כפתורי הנעה לפעולה, בהתאם למודל הנקודות החמות. עיצוב בהתאם למודל זה יביא למיקסום דרכי ההנעה לרכישה וייצר אתר אפקטיבי ומושך.

4. עיצוב: כאשר עסק מתפעל אתר אינטרנט, דף פייסבוק, חשבון טוויטר או חשבון אינסטגרם, על כל הכלים השיווקיים הדיגיטליים “לדבר” באותה שפה עיצובית. כלומר, נדרש להקפיד על נראות השייכת לאותה משפחת צבעים וצורות. בין אם הגולש נכנס לאתר ובין אם הוא מבקר בדף הפייסבוק, עליו לזהות שמדובר באותו שירות או מוצר השייכים לאותו העסק. הקפדה על שפה אחידה מחזקת את המותג. כאשר הגולש רואה צורות או צבעים המזוהים עם המותג, מוחו מעלה באופן אסוציאטיבי את העסק ושירותיו.

לסיכום, אתר או דף הפייסבוק הם כלים שיווקיים אפקטיביים ונגישים. כדי להוציא מהם את המיטב, יש להקפיד על תוכן פשוט וברור, על עיצוב נעים לעין ועל ממשק נוח לתפעול.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?