דני ספקטור

איך תפתחו חנות באינסטגרם לעסק שלכם?

דני ספקטור
יותר ויותר בעלי עסקים בישראל מבינים את פוטנציאל המכירות הגדול שקיים באינסטגרם, ומעוניינים להצטרף לחגיגת הקניות הגדולה. אז איך מתחילים למכור מוצרים באינסטגרם? מדריך

לזירת הקניות באינטרנט הצטרפה בשנה החולפת האפליקציה הפופולרית אינסטגרם. למעשה, כל בעל חשבון עסקי באינסטגרם (המחובר לחשבון העסקי בפייסבוק) יכול לפתוח חנות, בחינם, ולמכור בה את המוצרים שלו. הראשונים להיכנס לעולם הקניות האינסטגרמי היו רשתות האופנה אדידס, מייקל קורס ופראדה, אחריהן נכנסו במהירות כ-2 מיליון עסקים נוספים. מדובר בפוטנציאל של כמיליארד רוכשים ברחבי העולם. מעבר לזה, זוהי פלטפורמה חינמית לחלוטין שמאפשרת להעלות כמות בלתי מוגבלת של מוצרים למכירה.

אז איך מצטרפים? הכנו לכם מדריך קצר, ב-6 שלבים.

 

ודאו שאתם עומדים בתקנון של אינסטגרם

כלומר: העסק פועל בישראל, אתם מוכרים מוצרים פיזיים ועומדים במדיניות המסחר של אינסטגרם. קריאה זריזה של התקנון תספיק כדי להבין את החוקים שלו, אבל חשוב גם לבדוק האם העסק שלכם בכלל מתאים לפרסום באפליקציה החברתית. בגדול, כל אחד רשאי לפתוח חנות וירטואלית באינסטגרם – אבל לא כל אחד יכול להצליח במקום שבו העיקר, כמו בכל דבר אחר באפליקציה הזו, הוא הויזואליה. או במילים אחרות: המוצרים שאתם מוכרים צריכים להיות פוטוגנים במיוחד. מוצרי ביגוד או מזון למשל, יכולים להצטלם מצוין. קחו בחשבון שהפלטפורמה לא מתאימה לעסקים שמציעים שירותים ולא מוצרים פיזיים.

 

בידקו שעמוד האינסטגרם מקוטלג כעסקי

חשבון האינסטגרם שלכם צריך להיות מוגדר כעסקי ומחובר לעמוד פייסבוק ולקטלוג בפייסבוק דרך "מנהל הקטלוגים" או הביזנס מנג'ר. הסינרגיה בין שתי האפליקציות חיונית – קודם כל לפייסבוק שרוצים למקסם את העובדה שרכשו את אינסטגרם ולקחת את כל השליטה לאתר הבית שלהם, ובמקביל – גם לכם ולקהלים שכבר צברתם בפייסבוק, כולל הקטלוגים שכבר הכנתם בעבר לטובת פרסום בפייסבוק.

 

 

השיקו את החנות

לאחר ההתחברות לחשבון ולקטלוג, תיכנסו להגדרות הפרופיל, הקישו על "עסק" ו"קניות באינסטגרם", עיקבו אחרי ההוראות והגישו את החשבון לבדיקה (שעשויה לארוך מספר ימים). לא מופיעה לכם האפשרות לקניות באינסטגרם? כנראה שהחשבון לא קיבל אישור כי לא עמדתם באחד מהכללים בתקנון. לכו שלב אחד אחורה, ובדקו בחשבון הפייסבוק העסקי שלכם מה הסיבה. חשוב גם לוודא שיש לכם את הגרסה העדכנית ביותר של האפליקציה.

 

השלב הכיפי: הציגו את המוצרים שלכם

אחרי שהחנות שלכם תאושר ע"י אינסטגרם, תקבלו התראה ותוכלו להיכנס ל"הגדרות" כדי לתייג מוצרים בפוסטים ובסטורי. את הפוסט אתם יוצרים כרגיל ומקישים "תייג מוצרים" כדי להוסיף מוצר מהקטלוג שלכם. ניתן להציג עד 5 מוצרים לכל תמונה או פוסט וידיאו בודד, ועד ל-20 מוצרים בפוסט קרוסלה שמכיל מספר תמונות. זה הזמן להוסיף תגיות ומשפטים שאנשים יוכלו לחפש כדי להגיע למוצר שלכם – גם אם הם לא מודעים אליו. לדוגמה: אתם מוכרים מכנסי ספורט? תוסיפו תגיות רלוונטיות כמו: #ספורט, #חנות ספורט, #מכנסיים, #נכנסים לכושר, ועוד. 

ליד כל מוצר שאתם מוכרים יופיע סמל קטן בצבע לבן – SHOP, שמסמן לגולשים שמדובר במוצר שניתן לרכוש. כאשר הגולש ילחץ על תגית המוצר בפוסט או על מדבקת המוצר בסטורי, הוא יעבור לדף תיאור המוצר בו הוא יראה: תמונה של המוצר, תיאור של המוצר, מחיר וקישור שמעביר אותו ישירות לאתר האינטרנט שלכם, שבו הוא יוכל לרכוש את הפריט המסוים. 

 

 

 

 

 

תפיצו את הבשורה על החנות שלכם

פתחתם חנות, אז איך תגרמו לעולם לדעת עליה? ניתן לקדם אותה בעלות כספית – בעזרת מודעות ממומנות בסטורי או בפוסטים דרך האינסטגרם, ולטרגט את קהלי היעד בהם אתם מעוניינים. ניתן גם לחפש ולמצוא תמונות אמיתיות של גולשים המשתמשים במוצר שלכם, להעלות אותם מחדש בעמוד הפרסומי ולתייג את המוצר, וכך להשתמש בדרך הפרסום הטובה ביותר – תוכן גולשים אמיתי.

תעקבו אחרי ביצועי המכירות ותלמדו איפה ניתן להשתפר

כדי לשפר ולייעל את החנות שלכם, מומלץ לבקר מדי פעם בכרטיסיית התובנות בפרופיל, שם תוכלו לראות את ביצועי הפוסטים והסטורי שהעליתם. המערכת קלה, לא דורשת ידע מוקדם ומספקת גם דוחות וסטטיסטיקה ללא עלות נוספת. הדוחות מספקים לכם מידע חשוב על האופן בו הגולשים מקיימים אינטראקציה עם התוכן שלכם – כמה מהם לחצו על המוצר, כמה לחצו על כפתור הרכישה, כמה מהם 'גולשים חוזרים' ועוד. 

בהצלחה!

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?