ניר זיגדון

בעלי עסקים: 5 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שתקימו חנות דיגיטלית

ניר זיגדון
הקורונה הייתה ללא ספק תמריץ שהקפיץ את שוק החנויות הדיגיטליות 10 שנים קדימה. עסקים רבים עושים ועשו את המעבר בתקופה זו לאונליין, הלקוח גילה שמדובר בשירות נוח והמוכר הבין כמה זה חשוב לעסק שלו. אז רגע לפני שאתם מקימים את החנות הדיגיטלית שלכם, קבלו 5 דברים שאתם חייבים לקחת בחשבון.

1. לדבר בשפת הלקוח

איך הלקוח מחפש את המוצר שלנו? איזה מידע חשוב לו לקבל? אתרים רבים שעולים "במהירות" מעלים מידע נורא בסיסי עבור כל מוצר, לפעמים אפילו מספר סידורי ומחיר בלבד. לקוחות לא יודעים לדבר במספרים כאלו, הם צריכים להבין מה השימושיות של כל מוצר, כיצד המוצר עוזר להם ועונה על הצורך שלהם. כתיבה שיווקית היא נושא משמעותי באתר. ככל שהכתיבה השיווקית שלנו תהיה יותר "בשפת הלקוח" האתר שלנו ימכור הרבה יותר.

 

לדוגמה, באתר מסוים שרק קם היה מוצר שהיו לו המון כניסות אבל מעט מאוד המרות (מכירות). כל מה שעשינו היה להחליף את תיאור המוצר מ"קופסה לאחסון", ל"קופסה לאחסון צעצועים, נהדר לחדרי משחקים. גודל הקופסה הינו 30X30X30 ס"מ, הקופסה קשיחה ונשמרת לאורך זמן". הדגשנו את השימוש הפרקטי של המוצר, נתנו ללקוח את המידע הרלוונטי לפני הרכישה ואחוזי המכירה שלו קפצו פלאים.

 

חנות דיגיטלית

 

2.  לעדכן את הקטלוג

במידה ויש לנו בעסק מאות מוצרים, האם זה נכון להעלות את כולם לאתר? האם נכון להשקיע תקציבי פרסום או תמונות מקצועיות? לרוב לא. חשוב שנבחר את המוצרים המרכזיים של העסק, אלו שנמכרים לרוב או אלו שתמיד קיימים במלאי.

 

 

3. ליצור קשר און ליין עם הלקוחות בחנות

ללקוח שנכנס לחנות פיזית (אוף ליין), יהיה לרוב עם מי לדבר, הוא יפגוש מולו מוכר מקצועי שיידע להמליץ לו על מוצר מסוים. כאשר לקוח נכנס לחנות דיגיטלית (און ליין), חווית הרכישה שלו משתנה, הוא חייב להסתפק בדף המוצר ובתיאור שהזנו על מנת להבין האם הוא מעוניין לרכוש את המוצר או לא. מומלץ להוסיף באתר העסק לחצן וואטסאפ או פייסבוק מסנג'ר, על מנת לתת ללקוח תחושה שיש לו עם מי לדבר ולהתייעץ, ממש בלחיצה אחת. מבדיקות שעשינו אחרי הוספת הלחצן באתרים, ראינו כי יחס הכניסות לאתר לעומת המכירות עלה פי 3!

 

חנות דיגיטלית

 

4. לבצע אוטומציה

כשאנו מקימים חנות דיגיטלית, היא נחשבת לסניף נוסף של העסק וחשוב שנדע לתת לו את המשאבים הנכונים גם מבחינת כוח אדם. בימינו, יש כל כך הרבה כלים אוטומטיים שיכולים לחסוך לנו זמן עבודה יקר, לשפר את רמת השירות שלנו ולהוריד עומס משירות הלקוחות של העסק, למשל:
 

  • הודעת SMS בעת השלמת רכישה: לקוחות רבים רוצים לוודא שפעולת הרכישה שלהם תקינה ושההזמנה התקבלה. שליחת SMS אוטומטי לכל לקוח בסיום ההזמנה תוריד פלאים את הפניות לשירות הלקוחות ותייצר תחושת ביטחון אצל הלקוח.
     
  • תוסף "נטישת עגלה": לקוחות שנרשמים לאתר אבל לא משלימים רכישה נקראים "נוטשי עגלה", ישנם תוספים נהדרים שניתן לשלוח לאותם לקוחות כעבור מספר דקות למייל ואף לצרף קופון הנחה או תזכורת שהעגלה שלהם עדיין ממתינה לביצוע רכישה.

 

5. להנגיש תוכן שאינו שיווקי

אנחנו צריכים למצוא דרך לתת ללקוח ערך שהוא מעבר למוצר טוב, שירות מדהים ומחיר משתלם. מומלץ לחשוב על הלקוחות שלנו כקהילה, ולנסות לספק להם תוכן רלוונטי עם ערך אמיתי. למשל, חברת קוסמטיקה יכולה לעלות לשידורי Live בפייסבוק / יוטיוב או לכתוב בבלוג בחנות הדיגיטלית שלהם על המלצות לטיפוח עור הפנים בתקופת הקיץ. לחברת צעצועים מומלץ לתת תוכן על האופן בו כל צעצוע משפיע על מיומנויות אחרות של הילד. אם הלקוחות שלנו יקבלו מאיתנו ערך מוסף, הם יתרשמו שאנחנו מקצועיים בתחומנו וייתכן שגם ייכנסו ליותר ערוצי תוכן שלנו בשביל לצרוך תכנים נוספים.

 

כבר השתכנעתם לגבי המעבר לאונליין? מצוין! כי מעכשיו תוכלו ליהנות מהטבה משמעותית של לאומי: חנות אינטרנטית חינם ל-3 חודשים. לפרטים ולקבלת ההטבה >>


ניר זיגדון הינו מרצה "בבית ספר לעסקים של בנק לאומי" , מומחה eCommerce , מייסד ומנכ"ל שותף בחברת eCommunity

Comments are closed.