יאיר שיינפלד

6 טיפים לנטוורקינג שיקדם אתכם ואת העסק שלכם

יאיר שיינפלד
יאיר שיינפלד, מאמן ויועץ לחברות וארגונים בנושאי ניהול ומרצה בבי"ס לניהול עסקים, חושב שנטוורקינג הוא קריטי עבור העסק שלכם - בדיוק כמו תזרים המזומנים שלו ויש לו שישה עקרונות שיעזרו לכם לעשות את זה.

העולם או לפחות עולם העסקים מתחלק לאלו שטובים בנטוורקינג ואלו שלא. הרבה פעמים ההבדל בין הצלחה לכשלון נובעת מהיכולת שלכם ליצור קשרים ולנתב אותם בכדי לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם. נטוורקינג כמו מיומנויות חברתיות אחרות נחשב הרבה פעמים כמשהו שנולדים איתו או כפי שאמר לי חבר, "אין מה לעשות אתה פשוט נולדת עם זה" אז זהו, שלא.

יצירת נטוורקינג היא מיומנות – כזו שאפשר ללמוד ולתרגל וכן כל אחד יכול גם מי שמחשיב את עצמו כ"ביישן" או "מופנם". אז אם אתם רוצים להצמיח את עצמכם ואת העסק שלכם וחשוב לכם ליצור קשרים מועילים הנה ששה טיפים שגיבשתי שיכולים לעזור לכם לצאת לדרך.

 

טיפ 1: תהיו פתוחים

ככל שאנחנו פתוחים יותר להיכרויות חדשות ומוכנים להתנסות בהרחבת הקשרים החברתיים והמקצועיים שלנו, אנחנו בעצם מקצרים את המרחק בינינו ליתר בני האדם בעולם ומעלים את הסיכוי שמי שמחפש את מה שיש לנו להציע, ימצא אותנו ביתר קלות דרך קשריו האישיים. ואני מזכיר לכם שהוא יביא איתו גם את רשת הקשרים הקיימת שלו – וגם את זו העתידית.

 

טיפ 2: תהיו נדיבים

ככל שנהיה נדיבים יותר לכל אדם במערכת הקשרים האישיים שלנו, וננסה לסייע לו ולשרת את האינטרסים שלו, כך יקל עלינו להסתייע באחרים. אנחנו בעצם הופכים כל אדם שעשינו למענו משהו קטן, בשמחה וללא תמורה, למישהו שזוכר אותנו ושישמח להשיב לנו טובה. ככל שמספרם גדל, רשת הקשרים האישיים שלנו תפעל כמעט מעצמה למעננו. הביטוי "שלח לחמך על פני המים, כי ברבות הימים תמצאנו" שטבע קהלת ממש מזמן, מתאר היטב את העיקרון הזה.

 

טיפ 3: שמרו על קשרים גם רופפים

מתבסס על עקרון פשוט: מסתבר, שלצד החשיבות העצומה וחסרת המחיר שיש למעט חברים טובים בחיינו, קיימת חשיבות גבוהה גם למספר רב של קשרים רופפים ולא מאד מחייבים. ככל שיותר אנשים יודעים עליך ועל תחומי העניין שלך ואפילו חשים רצון קל  לסייע לך, מוזרמות אליך יותר הזדמנויות בעלות ערך. כדאי, אם כך, לתחזק את הקשרים האלה: כשאנחנו מכירים אנשים חדשים, כדאי לשמור עימם על קשר רופף. לעיקרון הזה יש לא מעט היבטים נעימים לאנשים היותר חברותיים בינינו, אך משמעותו המעשית רבה עוד יותר. כשאנחנו נמצאים בראשם של האנשים שהכרנו, יותר קל להם להירתם לטובתנו ולייצר לנו הזדמנויות. כשאנחנו נשכחים, ההזדמנויות בעולם לא מפסיקות להיווצר, הן פשוט לא מגיעות דווקא אלינו.

 

טיפ 4: השתמשו בכח הרשתות החברתיות

העולם הדיגיטלי עושה עבורנו דבר מופלא: הוא מעצים את הכח שלנו ומאפשר לנו לעשות דברים שפשוט לא יכולנו לעשות פעם בלעדיו. עשו לכם הרגל לחפש כל אדם חדש שאתם מכירים ברשתות החברתיות – פייסבוק, לינקדאין, טוויטר – והקפידו להציע לו חברות מוקדם ככל שניתן. החל מרגע זה, לא ניתן להימלט מכם וטוב מכך – לא ניתן לשכוח אתכם. זאת בתנאי שאתם מקפידים להגיב מידי פעם לפעילויות הזולת, לפרגן במילה טובה, ולאפשר הצצה קטנה גם לחייכם האישיים והמקצועיים.

 

טיפ 5: זהו את המקשרים ועקבו אחריהם

"מקשר" הוא אדם שיש לו התנהגות חברתית שונה לחלוטין מזו של רוב בני האדם. הוא מכיר את כולם, כולם מכירים אותו, הוא מעודכן בכל מה שקורה, ורשת הקשרים האישיים שלו חוצה גבולות, תעשיות ותחומים. כמות המידע שנאספת סביב המקשרים עולה על כל דמיון והם חשופים בפני הרבה יותר הזדמנויות מהאדם הרגיל בתעשייה שלכם. חפשו סביבכם את המקשרים הללו – הם שם – והעניקו להם, תחילה, את שהם חפצים בו יותר מכל – קשרים אישיים.

מעבר לכך, נסו להיות קצת מקשרים בעצמכם: המקשרים פשוט מיישמים את כל העקרונות שדיברנו עליהם עד עכשיו, אבל באופן מועצם מאד.

 

טיפ 6: תהיו פעילים וחברותיים

קיימו אורח חיים חברותי. כל הכתוב לעיל מתאר תובנות והתנהגויות שיכולות לסייע לכם להקל על אנשים שאתם פוגשים לאורך מסע החיים האישי והמקצועי, ולקבל בחזרה הרבה יותר. זה נכון – הן בהקשר התפיסתי והרעיוני והן במישור המעשי.

אני מאמין בחיים פעילים, של נקיטת עמדה ויוזמה. כשאתה מחבר את כל האמור לעיל, ומוציאו מן הכח אל הפועל, מאגר הלקוחות שלך יגדל והעסק שלך יעלה מדרגה.

 

בהצלחה!

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?