לבנת קיזנר

ב-5 צעדים פשוטים: כך תשווקו את העסק שלכם בחו”ל

לבנת קיזנר
רוצים להפוך את העסק שלכם לבינלאומי? היום תוכלו לעשות זאת בקלות וביעילות ולעתים אפילו מבלי לארוז מזוודה

מהפיכת המסחר הגלובלי שינתה לחלוטין את כללי המשחק בכל הקשור למסחר בינלאומי, וכיום גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים לפרוץ את גבולות הארץ ולשווק את מוצריהם בחו"ל, בלי הרבה סיכון ועם משאבים צנועים יחסית.

אז איך עושים את זה? הנה 5 צעדים פשוטים לשיווק העסק שלכם בחו"ל:

 

איתור הזדמנויות עסקיות

כל אדם שהצליח בעסקיו בחו"ל, יידע לספר על החשיבות של איתור ומימוש הזדמנויות עסקיות. כיוון שמדובר בשוק תחרותי, החמצה של הזדמנות עסקית יכולה להיות ההבדל בין רעיון לא ממומש לבין רעיון שייצא לפועל.

ישנן מספר דרכים לאתר הזדמנויות עסקיות בחו"ל. דרך אחת היא באמצעות חיפוש ברשתות החברתיות. הרשת החברתית הכי אפקטיבית במקרה זה תהיה LinkedIn. הרשת מאפשרת חיפוש לפי חתכים ממוקדים כמו מדינה, ענף ותחום עיסוק.

דרך שנייה היא לפנות ללשכות המסחר הבינ"ל באמצעות איגוד לשכות המסחר ולפרסם הצעה עסקית, או לחילופין להיות חשופים למגוון ההזדמנויות העסקיות המגיעות לאיגוד ממדינות שונות בעולם.

 

פרסום בתשלום

חוקי המשחק בעולם הפרסום השתנו גם הם בעשור האחרון, וכיום כל עסק קטן ובינוני יכול לחשוף עצמו ללקוחות בחו"ל באמצעות תקציב ריאלי ב-Google וברשתות חברתיות מגוונות כגון Facebook, Instagram ו-LinkedIn.

כשניגשים לפרסום באינטרנט, חשוב להקפיד על הגדרת טווח הפעילות, בהתבסס על האזור הגאוגרפי וקהל היעד אליהם אתם מעוניינים להגיע. הגדרה נכונה תעזור לכם לאמוד את היקף הגולשים הפוטנציאלי אליו אתם יכולים לשווק את מוצריכם. ככל שההגדרה תהיה יותר מדויקת ותקלע לקהל המטרה, כך תוכלו – בתקציב יחסית קטן – להתחרות ואף לגבור על האתרים המתחרים ולהגיע לכמה שיותר גולשים. 

 

תכנים
אנו חיים בתקופה שבה צריכת התוכן באינטרנט רק הולכת וגוברת, בכל העולם. לכן יש חשיבות רבה לכתיבה של תוכן טוב, איכותי ומדויק באתר האינטרנט של כל עסק. ככל שתשקיעו יותר בכתיבת התוכן בשפה של קהל היעד שלכם, כך תשדרו איכותיות וייחודיות. 

תוכן האתר אינו מיועד רק לגולשים שנכנסים לאתר, אלא גם למנוע החיפוש של Google, שידרג את האתר שלכם במקומות הראשונים בחיפוש האורגני במידה והאתר עשיר בתכנים איכותיים, מה שיחסוך לכם לא מעט כסף בקידום ממומן.

 

תרגום האתר

נגישות אתר האינטרנט שלכם לקהל המטרה היא הדבר החשוב ביותר כאשר מחליטים לשווק בחו"ל. לכן, חשוב לבנות אתר אינטרנט בשפה בה משתמשים קהלי המטרה שלכם. כך האתר שלכם ימשוך גולשים המחפשים ב-Google מוצרים כדוגמת אלו שאתם מוכרים, או גולשים המחפשים מידע נוסף על העסק שלכם. חשוב להבין שאתר בשפת הלקוחות שלכם יגרום להם להרגיש הרבה יותר נוח לקנות מכם.

 

תערוכות

השתתפות בתערוכות בינלאומיות מקצועיות, כמציגים וכמבקרים, היא צעד חשוב מאוד בדרך לקידום המוצרים שלכם בחו"ל. חשוב מאוד לבחור את התערוכות המובילות ביותר, שמכוונות לקהל היעד שהגדרתם מראש.

תערוכות משמשות כלי בלתי-אמצעי למפגשים עם לקוחות, משקיעים ושותפים אסטרטגיים, שיכולים לקדם את העסק שלכם בשווקים הבינלאומיים.

בכדי לייעל את הביקור בכנס או בתערוכה, רצוי מאוד לקבוע את המפגשים מראש. ניתן להיעזר בארגונים כמו איגוד לשכות המסחר, שמסייעים באיתור ותיאום פגישות עם לקוחות פוטנציאלים. ברוב התערוכות כיום ניתן גם להיעזר באתר האינטרנט של התערוכה, המאפשר יצירת קשר עם באי התערוכה באמצעות מפגשים אינטרנטיים.

לסיכום, קידום העסק שלכם בחו"ל דורש קור רוח והיערכות מראש – לפני הכניסה למגרש של הזרים. אם הגדרתם נכון את קהל היעד שלכם, מכאן הדרך תהיה קלה ותאפשר לכם לשווק את העסק שלכם במספר זירות, שחלקן אפילו לא ידרשו מכם לצאת מישראל. שיהיה בהצלחה!

 

 

הכותבת היא מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל 40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה  בתחום: ניהול כללי, שיווק ומכירות, ייעוץ עסקי, ניהול פרויקטים, סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה, חשבונאות וכספים והפקת אירועים.

תגובות הקוראים (2)

  1. מנאל

    נא לשלוח לי אמייל לגבי החזר מס

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?