ד"ר יניב לויתן

9 הכללים שישדרגו את עמוד הבית באתר שלכם

ד"ר יניב לויתן
בניית אתר שיווקי ובמיוחד יצירת עמוד הבית לאתר, זהו אתגר לא פשוט שמצריך חשיבה ותכנון. ד״ר יניב לויתן, יועץ לשיווק דיגיטלי ומרצה בבי"ס לניהול עסקים של לאומי, משתף בכללי היסוד ליצירת עמוד בית מוצלח באתרים עסקיים.

במסגרת הייעוץ שלי לעסקים נתקלתי באחד האתגרים העיקריים של עסקים המנהלים פעילות שיווק דיגיטלית. גיליתי כי רבים מהם מתקשים בעיקר בנושא עמוד הבית ברשת.

ברוב המקרים, עמוד הבית הוא העמוד החשוב ביותר באתר שלנו. במצבים רבים הוא זה שיגרום לגולשים לקבל את ההחלטה: האם הם ממשיכים בביקור באתר שלנו, או, נוטשים ועוברים לבקר אצל המתחרים. ואכן, בניית עמוד בית היא משימה מורכבת. מדוע? מכיוון שבעמוד הבית אנו מנסים לשלב מסרים רבים ופעמים רבות מחטיאים את המטרה. ולכן, כדאי לנו להשקיע ביצירת עמוד בית איכותי, כזה שישפר את הפעילות העסקית שלנו ויבטיח שהגולשים יהפכו ללקוחות פוטנציאליים ובסופו של דבר ללקוחות המבצעים איתנו עסקים.

 

מהו עמוד בית טוב? זהו עמוד בית שעונה במהירות על 2 שאלות המעסיקות את הגולשים:

 

1. לאן הגעתי?

2. איך האתר הזה יכול לעזור לי?

 

על מה כדאי להקפיד בבניה של עמוד בית מוצלח?

 

1. פשטות

השתמשו במסרים קצרים ופשוטים, בעמוד הבית השתדלו ככל שניתן להמעיט בטקסט.

הקפידו על KISS, העיקרון החשוב ביותר ברשת. KISS הינם ראשי תיבות של הביטוי:Keep It Simple Stupid . ברשת כדאי לכם מאוד להעביר מסר פשוט בדרך פשוטה.

 

2. ויזואליות

חשוב לשלב בעמוד הבית תמונות המעבירות את המסר העיקרי שלכם. יחד עם זאת, מומלץ מאוד שלא ליצור  עומס ויזואלי מיותר בעמוד הבית, כזה שיסיח את דעת הגולשים ויסיט את תשומת ליבם מהמסר העיקרי.

לדוגמא – אם אתם מדריכי שחייה, שימו תמונת אווירה גדולה עם מוטיב מים. אין צורך להשתולל עם קולאז' של מגלשות מים ולהקות דולפינים. אם אתם מורים לנהיגה, הציגו תמונות של תמרורים וכביש פתוח המציין את העתיד, פחות מומלץ להציג תמונות של מכוניות מרוץ טסות במהירות.

 

3. רספונסיביות (או: התאמה למובייל):

ניתן לשער בוודאות רבה כי רוב הביקורים לאתרכם יתבצעו ממכשירי מובייל, וודאו כי עמוד הבית והאתר כולו מותאם לגלישה ממובייל. אתם תופתעו מהתוצאות. גולשים המבקרים באתרים מותאמים למובייל יחוו חוויה איכותית יותר וכך יגבר הסיכוי שיעשו איתכם עסקים.

 

4. ממשק משתמש:

השתדלו להציג את המינימום הנדרש של כפתורי ניווט, ככל שיהיו פחות כפתורי ניווט, כך יהיה האתר פחות מבלבל ויותר פשוט להבנה מבחינת הגולש.

 

5. כפתורי ניווט קלים לשימוש:

כדאי שתשתמשו בכפתורי הניווט של האתר באופן כזה, שהם ילמדו את הגולש מי אתם וכיצד תוכלו לתרום לו. למשל במקום כפתור ״שירותים״ צרו כפתור ניווט ״פתרונות בתחום ה…״

 

6. ריווח:

אפשרו לגולשים לקרוא את הטקסט בצורה נוחה, ברשת אנו סורקים את המידע, ולא ממש קוראים.

 

7. טיפול בהתנגדויות:

במקום להעיד על עצמכם, הציגו ציטוטים של לקוחות שלכם המשבחים את פועלכם.

 

8. הנעה לפעולה:

בקשו מהגולשים לעשות משהו, נסו לכוון אותם לפעולה הבאה האיכותית מבחינתכם. אתם יכולים להניע אותם לפעולה בכיוונים כגון: ביצוע רכישה, יצירת קשר, השארת פרטי קשר (ליד) וכו׳.

 

9. הסתכלות לטווח ארוך

במקרים רבים נדרש מקצה שיפורים בפעילות הדיגיטלית שלנו. יכול מאוד להיות שאם תשפרו את עמוד הבית, תשפרו את כלל הביצועים העסקיים שלכם ברשת. זכרו כי שיווק דיגיטלי זו פעולה לטווח ארוך. בניית אתר היא רק תחילת הדרך. התחזוקה הנכונה של האתר ושלל נכסי המידע שלכם ברשת, היא זו שתניב לכם את התוצאות המצופות.

 

למידע נוסף ומאמרים בנושא שיווק דיגיטלי בקרו באתר www.levyatan.co.il

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?