מאיה רהב

עזרה בדרך להגשמת החלום

מאיה רהב

מאיה רהב, מנהלת פרויקטים במגזר עסקים בלאומי, רוצה שתדעו: אף אחד לא יכול ללמד אתכם לחלום – אבל בהחלט יש מי שיכול ללמד אתכם איך להגשים.
הפוסט הזה עומד להיות אופטימי.
הוא עומד להיות אופטימי, כי כל מי שהחליט בשלב מסוים של מהלך חייו ללכת אחרי הלב שלו ולפתוח עסק עצמאי, מכיר כבר בעל פה את הקולות הפסימיים: החששות, הספקות, הנתונים לגבי העסקים הקטנים שנסגרים מדי שנה. לכן לא אתעכב על כל אלה. לא כאן ולא עכשיו.

הוא עומד להיות אופטימי, כי אחרי שעות של שיחות עם עשרות בעלי עסקים קטנים, בשלבים שונים של הקמה והתפתחות, אני יודעת שאת הדברים הכי חשובים כבר יש לכם: חלום, כשרון, אומץ ואמונה.

אבל אין ספק – כדי להקים עסק מצליח, צריך, יחד עם כל אלה, גם כישורים ומיומנויות נוספים. למען האמת, זה בדיוק מה שמבחין בין עסקים שלא שורדים את שנתם הראשונה ובין אלה שמתפתחים ומשגשגים: יכולתו של בעל העסק להבין שהחלום הוא אמנם בסיס הכרחי, אבל בהחלט לא מספיק – והנכונות שלו להשקיע זמן, מרץ ומשאבים ברכישה ושכלול של מיומנויות נוספות. הוא צריך ללמוד להיות מנהל, לפתח כישורי שיווק, להבין דבר או שניים בכספים ובתזרים מזומנים, לבנות תכניות עבודה, להציב יעדים, לגייס עובדים, לדבר עם בנקים, לשכנע, לפלח קהלי יעד, לבנות מותג; המון המון פרטים פרוזאיים ויבשים, שיחד יוצרים את המושג החמקמק הזה שמכונה “הצלחה”.

אבל – הבטחתי אופטימיות, נכון? החדשות הטובות הן, שכל מה שפירטתי למעלה הן מיומנויות שאפשר לרכוש. אף אחד לא יכול ללמד אתכם לחלום, אבל בהחלט יש מי שיעזור לכם להיות מנהלים טובים יותר, מי שיעניק לכם כלים יעילים לשיווק נבון, מי שילמד אתכם לנהל משא ומתן ומי שילווה אתכם בענייני הנהלת חשבונות.

בקרב בעלי העסקים הקטנים ניכרת עלייה בנכונות וברצון ללמוד ולהתמקצע בצדדים נוספים של פיתוח העסק. משיחות עם בעלי עסקים, קבוצות מיקוד וסקר שערך לאומי באמצעות מכון המחקר market watch בקרב 500 בעלי עסקים ב- 2013,  עלה כי בעלי עסקים קטנים רואים בניהול נכון ובשיווק נכון פרמטרים בעלי חשיבות רבה להצלחתו של העסק שלהם.

כ- 50% מהם ציינו, כי כשפתחו את העסק לא היו להם את הכלים והידע הנדרשים לשם פתיחתו.

נתון נוסף מעניין, שפורסם על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ב- 2013, מצביע על עלייה בקרב בעלי העסקים שמגיעים לפגישות ייעוץ והכוונה.  

מספר העסקים הזעירים והיזמים שקיבלו יעוץ בשנים 2009-2012

כל אלה מעידים, בעיני, על התבגרותו של מגזר העסקים הקטנים ועל נכונות אמיתית ורצינית מצד בעלי העסקים במגזר לקחת אחריות של ממש על עתיד החלום שלהם. זאת התפתחות מעודדת מאד, מכיוון שעסקים קטנים – מלבד היותם מנוע רב השפעה על התעשייה כולה -משקפים בעיני את הרוח שהיינו רוצים שתנשב במשק שלנו ובחברה שלנו: את התנופה, את התעוזה, את החיות שאנחנו רוצים לראות בהם. אנחנו רוצים לראות כמה שיותר עסקים קטנים מצליחים, משגשגים ומתפתחים.

בדיוק מתוך הרצון הזה אנחנו משיקים בימים אלה את “בית ספר לניהול עסקים” של לאומי בשיתוף “תפנית”, בית הספר למנהלים של האוניברסיטה הפתוחה. בעלי עסקים קטנים שהם לקוחות לאומי יוכלו להשתתף – ללא עלות! – בחמישה מפגשים ברחבי הארץ, שבהם יוענקו להם כלים פרקטיים ומיומנויות ניהול ושיווק, לצד התנהלות עסקית ופיננסית נכונה לעסק הקטן. תכני המפגשים – נטוורקינג, פיתוח המותג, שיווק ופרסום, מו”מ, ניהול פיננסי – גובשו בהתייעצות עם בעלי עסקים קטנים ומנהלי לקוחות בסניפי לאומי,  והם מתאימים בדיוק לצרכים ולרצונות שלכם – ומועברים על ידי מיטב המומחים בתחומים אלה.

ואתם? אתם תביאו איתכם את החלום שלכם.

 אמרתי לכם. אופטימי.

להרשמה.

תגובות הקוראים (3)

  1. shaiy

    כתבה מעולה.

    הגב
  2. דנה רודריגז

    בעלת מקומון נשים שניקרא ״פודרה״
    מופץ בגדרה ובמושבים שבאזור.
    אשמח מאד לקחת חלק בפרויקט שכזה

    הגב
  3. דנה רודריגז

    בעלת מקומון נשים שניקרא ״פודרה״
    מופץ בגדרה ובמושבים שבאזור.

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?