רן גבריאל זיוון

ההאקתון של לאומי: כשחדשנות פוגשת אקדמיה

רן גבריאל זיוון
האירוע הייחודי, שנערך במסגרת "פרויקט לאומי לחדשנות" בשיתוף המרכז הבינתחומי, התחיל כרעיון מאתגר - והסתיים בהצלחה גדולה ובלקוחות מרוצים. רן גבריאל זיוון, ראש ענף באגף חדשנות ודיגיטל, בטור מיוחד

מאז השקת חזון לאומי בשנת 2013, שכותרתו הייתה "להנהיג בנקאות יוזמת וחדשנית עבור הלקוח", מגדיר לאומי לעצמו, ואל מול התעשייה, את כיווני הפעולה המרכזיים שיאפשרו לו להוביל את התעשייה בתחום החדשנות.

 

בין הכיוונים השונים לפעולה, הושם  בשנים האחרונות דגש על הערך הרב שבחיבור לאקדמיה, ולאחר תקופה ארוכה של שיתופי פעולה רבים עם מוסדות אקדמיים בישראל, חתם לאומי בסוף 2016 על הסכם שיתוף פעולה עם המרכז הבינתחומי בהרצליה, והשיק עמו את "פרויקט לאומי לחדשנות". הפרויקט שם לעצמו למטרה להפוך לאחד הפרויקטים המובילים והמשמעותיים בבית הספר ליזמות ע"ש אדלסון במרכז הבינתחומי.

 

כשיצאנו לדרך, ידענו כי אנו רוצים למקד את הפרויקט, בין היתר,  בלמידה ובמחקר סביב השינויים החיצוניים והפנים-ארגוניים שעוברים ארגונים בסביבה המחדשת והמתחדשת בלי סוף, וכיצד –הלכה  למעשה – נכון וצריך לאמץ חדשנות בארגונים. ידענו ואף סימנו לעצמו למטרה לגייס סטודנטים מצטיינים ולפעול להעמקת מחקר אקדמי ותהליכי למידה וייעוץ שיעסקו בחדשנות בארגונים. מה שלא ידענו אז, והבנו מהר מאד, הוא שיחד עם הבינתחומי השמיים הם הגבול.

 

ישיבת פרויקט אחת הובילה לשנייה, ובכל אחת מהן עלו אינסוף רעיונות. ברגע אחד, כמו זיק של חדשנות, נזרק לחלל האוויר הרעיון לקיים האקתון ייעוצי לחברות במטרה לסייע להם להתמודד עם אתגר מרכזי שניצב בפני העסק זאת מתוך רצון שלנו בלאומי לייצר ערך מבדל ואמיתי ללקוח העסקי, באמצעות כלים חדשניים שהבנק מייצר. כל המשתתפים הסכימו, ומכאן החלה העבודה האמיתית. להרים האקתון זו משימה קשה, אבל לגמרי אפשרית. השאלה האמיתית היא איך מגייסים לתוכו לקוחות עסקיים של לאומי שיסכימו להיחשף באירוע.

 

בסופו של תהליך ,האקתון הייעוץ הראשון של "פרויקט לאומי לחדשנות", יצא לדרך ובו השתתפו שני לקוחות עסקיים של לאומי: מרכז הטניס הישראלי והמועצה האזורית חבל מודיעין. אל הלקוחות הללו הצטרפו עשרות סטודנטים מהמרכז הבינתחומי, עובדי לאומי שהם גם מובילי חדשנות, מרצים מהאקדמיה, יועצים מחברת BCG וחברת SIT וכן צוות מורחב של הבנק. במשך 15 שעות עבדו הקבוצות על פיצוח האתגר העסקי של כל ארגון, והעלאת יוזמות חדשניות שמטרתן לפתור את האתגרים הללו.

 

 

בסופו של יום היו גם זוכים ופרסים מפנקים, אבל יותר מכל הייתה הצלחה ענקית שתורגמה לפניות מצד כל המשתתפים לקחת חלק באירוע דומה בעתיד, כמו גם בקשה של גורמים ולקוחות נוספים לבוא וליהנות מהתהליך אותו עברו העסקים שחברו אלינו בהאקתון הנוכחי.

 

בסיכומו של דבר, מעבר להתנסות החווייתית של כל המעורבים בעשייה, הסיפוק הרב נבע בעיקר מהערך העסקי הרב שהפיקו לקוחות  לאומי מהתהליך המרתק.  כבר היום אנחנו חושבים על אירוע החדשנות הבא בשיתוף הבינתחומי לטובת לקוחותינו.

 

נתראה באירועים הבאים!

 

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?