עומר מילויצקי

להגיע ישירות ללקוח

עומר מילויצקי
כולם מחוברים היום 24/7 לסמארטפונים שלהם

כולם מחוברים היום 24/7 לסמארטפונים שלהם – וזו ההזדמנות של עסקים קטנים ובינוניים להגיע ישירות ללקוח. פוסט שלישי בסדרת דיגיטל לעסקים
הפוסט הקודם בסדרת הפוסטים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים (“כוחו של העסק בדיגיטל“) התמקד בחשיבות שבהקמה וניהול של אתר אינטרנט עבור עסקים קטנים ובינוניים, ככלי המשלב שיווק, שירות ומידע עבור הלקוחות.
כהמשך ישיר לכך, ברצוני הפעם להעמיק את הדיון לגבי “ארגז הכלים” הדיגיטלי שכל בעל עסק צריך להכיר ולאמץ במסגרת המאמצים השיווקיים שלו, ללא קשר לגודל או לסוג העסק. הצורך קיים ורלוונטי לחלק גדול מבתי העסק, ולא פחות חשוב – רלוונטי בעיקר ללקוחות שלכם שנמצאים ב- Mobile.

לפני שנגיע לכלים ולפתרונות, חשוב להכיר, קודם כל, את ההשפעות המשמעותיות של עולם המובייל על הצרכנים, וכפועל יוצא מכך גם עליכם, בעלי העסקים.

מגמות עולמיות

עולם השיווק, כפי שהכרנו אותו, עובר תהפוכות אדירות בשנים האחרונות. הכלים והערוצים הדיגיטליים (אפליקציות, רשתות חברתיות, סחר מקוון ועוד) – יחד עם אינטרנט מהיר וזמין – משנים את כללי המשחק. הסמארטפון הפך כבר מזמן למכשיר שצמוד אלינו 24/7 ודרכו אנו מבצעים את רוב הגלישה שלנו באינטרנט, מתעדכנים בחדשות, קונים באתרי סחר, קוראים מיילים, משחקים, משתפים סטאטוסים ברשתות החברתיות ועוד.

ה- Mobile מייצר הזדמנויות שיווקיות חסרות תקדים לעסקים, קטנים כגדולים, בעיקר הודות לשינוי בתרבות הצרכנית הגלובאלית, שאימצה וממשיכה לאמץ את הסמארטפון. מלבד שפע עצום של אפליקציות, אשר זמינות בחנויות המקוונות, מחקרים הראו כי בארה”ב בלבד היקף הקניות באמצעות ה-Mobile צפוי להוות כ-25% מסך הקניות המקוונות.

מה המשמעות לעסקים קטנים? 
קודם כל חשוב להבין, שהלקוחות שלכם מחפשים אתכם גם דרך המובייל. הסמארטפון מאפשר ללקוחות לחפש אתכם בכל מקום ובכל זמן שמתאים להם, ומרחיב את אפשרויות הנגיעה שלהם בשירותים ובמוצרים שלכם. המשמעות היא, שבנוסף לצורך להקים ולנהל אתר אינטרנט, עליכם להתחשב במאפיינים הייחודיים של עולם ה-Mobile ולוודא שאתם נמצאים שם עבור הלקוחות.

בפני עסקים קטנים ובינוניים זמין היום מגוון רחב של כלים ופתרונות, מאתרי אינטרנט מותאמי מובייל ועד שירותים להקמה של אפליקציות לעסק. הדבר המשמעותי ביותר שכדאי לכם, בעלי העסקים, לקחת בחשבון הוא הערך בעיני הלקוח, ולחשוב כיצד העסק שלכם משתלב בתהליך החיפוש והשימוש אותו עובר הלקוח.

כלים ופתרונות לעסק שלך ב-Mobile  

על בסיס התובנה המשמעותית הזו, ברצוני להתייחס ל-2 כלים שיווקיים הכלולים ב”חבילה הדיגיטלית” לעסקים של לאומי קארד, העונים על הצורך השיווקי שלכם ב-Mobile:

שירות פרסום מבוסס מיקום (LBS), המאפשר לעסקים להציע הצעות ערך ללקוחות ישירות לסמארטפון שלהם, בזמן שהם נמצאים פיזית באזור בית העסק. היתרון מתקשר לרלוונטיות שבהצעה: הלקוח מקבל הודעת “PUSH” ישירות לסמארטפון, דרך הארנק הדיגיטלי של לאומי קארד, בכל פעם שהוא עובר ליד בית עסק שייצר את ההטבה (כדי לא להציק, הלקוחות יכולים להגדיר במכשירם האם הם מעוניינים לקבל את ההודעות). כך, למעשה, נוצר חיבור בין העולם הדיגיטלי לעולם הפיזי, עם כלי פרסומי ושיווקי ממוקד.

הכלי שני הוא כלי שמטרתו לבנות נאמנות לקוחות. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי שייצרנו עם מפעילי אפליקציית “Rewardy“, שבמסגרתה אנו מציעים לבעלי העסקים שבמסלול ליהנות מ-3 חודשים חינם של שימוש באפליקציה המאפשרת ייצור וניהול תוכנית שימור לקוחות, המתגמלת על קנייה בפועל. בדומה לכרטיסיות בבתי הקפה (שלם על 9 כוסות וקבל את הכוס ה-10 בחינם), בית העסק יכול לייצר מגוון תוכניות נאמנות, ובכך לעודד רכישה חוזרת – והכל ישירות מהסמארטפון. המערכת מאפשרת לבעלי העסקים לצפות בכל הפעילות בממשק ניהול ידידותי, לעדכן את הצעות הערך ולחזק את הקשר הישיר עם הלקוחות.

 

למידע נוסף אודות שירות הפרסום המבוסס מיקום

למידע נוסף אודות תוכנית הנאמנות ב- Mobile

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?