מנחם לייב

חושבים להתחיל לייצא לחו”ל? כך תבדקו אם העסק שלכם מוכן.

מנחם לייב
מנחם לייב, מנהל מרכז יצואנים קטנים במכון היצוא, משתף בטיפים באמצעותם תוכלו לבחון האם העסק שלכם מוכן לפעילות ייצוא ואיך תבחרו את שוקי היעד.

פעילות יצוא אינה רק שילוח מוצרים מעבר לים ותקבולי מט"ח לחשבון הבנק שלכם. למעשה, זהו רק סופו – המוצלח – של תהליך ארוך שמתחיל עם תכנון ובחירת מטרות ויעדים. אם התהליך הזה נעשה בצורה טובה, הסיכויים להצלחה גדולים יותר.
 

את התהליך מתחילים בשני שלבים:

שלב ראשון: בדיקת מוכנות המוצר ומוכנות העסק

מכירת מוצרים מעבר לים אינה דומה לפעילות עסקית בשוק המקומי, הדבר מחייב מוכנות מתאימה של המוצר והעסק ליצוא. לכן כדאי לכם לבדוק את הדברים הבאים:

  1. האם המוצר מעוצב כמוצר ברמה בינלאומית ועומד בסטנדרטים בינלאומיים?
  2. האם העסק ותהליך היצור עומדים בדרישות תקנים בינלאומיים?
  3. האם צוות העובדים מתאים לעבודה בסטנדרטים בינלאומיים?
  4. האם לעסק יש יכולת לייצר בכמויות גדולות יותר, באיכות גבוהה ועמידה בלוחות זמנים קשיחים?
  5. האם לעסק יכולת ו/או מקורות למימון פעילויות שיווק בינלאומי?

 

מעוניינים לדעת עוד? לרשותכם שני מקורות זמינים שאפשר להיעזר בהם:

  1. מדריך אינטרנטי ליצואן המתחיל: מאפשר לבעל העסק לבצע תרגול והערכה עצמית למוכנות העסק ליצוא.
  2. מרכז יצואנים קטנים במכון היצוא: מסייע בהערכה ראשונית למוכנות העסק והמוצר והכוונה לכלי סיוע מתאימים.

 

שלב שני: למי בעצם למכור, ומהו שוק היעד שלי?

בשלב הזה יש לבחור את שוקי היעד, שכן לא בכל שוק יש דרישה למוצר או לשירות שלנו ולכל שוק יש דרכים ייחודיות לשיווק, מכירה, הפצה והיבטים אחרים שעשויים להשפיע על מידת התאמתו.

ישנן דרכים שונות להגיע ללקוחות מעבר לים: חשיפה בתערוכות, חשיפה באינטרנט ורשתות חברתיות, נסיעות עסקיות לחו"ל ועוד. החוכמה היא להשתמש בפעילות המתאימה ביותר עבור מוצרכם.

מומלץ להכין תוכנית שיווק בינלאומית שתסייע לכם לקבוע תחילה מהו שוק היעד עבור מוצרך וכן דרכים להחדרתם לשוק זה. תוכנית כזאת כוללת:

  1. לימוד והבנה טובה של השוק העולמי הרלוונטי למוצר.
  2. שימוש במקורות מידע עסקי לזיהוי פרמטרים שונים למוצר שברצונכם לייצא.
  3. פילוח גיאוגרפי בחירה והתמקדות בשוק יעד.
  4. פילוח לקוחות בחתכים שונים.
  5. בדיקה להתאמת המוצר שלך לשוק הנבחר.
  6. התוויית פעולות שיווקיות להחדרת המוצר לשוק היעד.
     

איך ממשיכים מכאן? בטור הבא נתמקד בדרכי הפעולה ובפעולות המעשיות בשוקי היעד.

בנוסף אתם מוזמנים לבקר באתר מרכז יצואנים קטנים במכון היצוא, המסייע בהבנת הצרכים של העסק, בבחירת שוק היעד בחו"ל והכוונה לכלים מקצועיים.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?