לבנת קיזנר

כך תכניסו את העסק שלכם לשוק הבינלאומי

לבנת קיזנר
רגע לפני שאתם הופכים ליצואנים: קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם להצליח, החל מהיכרות עם השוק אליו אתם רוצים לייצא ועד רתימת שותפים מקומיים.

הפיכת העולם לכפר גלובלי ודיגיטלי אחד מחזק את היכלות של כל אחד מאיתנו למכור מוצר בקצה השני של העולם. מנגד, התחרות גוברת ויש יותר שחקנים, יותר מתחרים וההתמודדות – מאתגרת! רוצים גם אתם "לעלות על הגל" ולייצא את המוצרים שלכם לחו״ל? קבלו 5 טיפים לייצוא מוצלח:

 

1. התמקדות: מיהו השוק, ומה הם המוצרים?

גם אם למוצר שלכם יש ביקוש בארץ, זה ממש לא מבטיח שכך יהיה הדבר בחו״ל. לכן, חשוב להבין לאילו מדינות ולאילו תתי-קהלים מתאימים המוצרים שבחרתם לייצא. לאחר מכן, חשוב לוודא כי המוצרים שלכם אינם עומדים בשיקולי טעם בלבד, אלא אף תואמים את תקני הבריאות והבטיחות הנהוגים באותו שוק.

 

סחר בינלאומי

 

 

2. תכנית שיווקית: יעדים והדרכים להשיג אותם

קשה מאוד להצליח בייצוא לשוק הבינלאומי (ובעצם, בכל מקום) אם לא עובדים לפי תכנית שיווקית מוקפדת אשר מפרטת מי הם קהלי היעד וכיצד יש לפנות אליהם. תכנית שיווקית טובה צריכה להגדיר היטב את היתרון התחרותי של המוצר שלכם, למפות את המתחרים בשוק ולבדל את הערך שהמוצר שלכם מציע ביחס למוצרים אחרים.

 

3. הצגת מוצרים בתערוכות: הצטיידו ב'קרנה א.ט.א'

דרך תערוכות בינלאומיות אפשר להכיר את השוק המקומי, לקבל מידע זמין ומהיר על הקהלים שלכם והמתחרים שעומדים לצדכם, וכמובן – לספוג השראה ורעיונות חדשים. לפני שאתם נוסעים להציג את המוצרים שלכם בתערוכה, הנפיקו בלשכת המסחר 'קרנה א.ט.א' – פנקס מעבר במכס. הקרנה ישמש אתכם לצורך העברה זמנית של המוצרים בין המדינות החתומות על האמנה הבינלאומית, ויפטור אתכם מתשלומי מסים או הפקדת פיקדונות כלשהם.

 

4. קרבה גאוגרפית: לא חייבים ללכת רחוק

לפעמים הדברים הטובים נמצאים לנו מתחת לאף, או במקרה הזה – לידו. ובקיצור, אל תפספסו את השכנים הקרובים! יצואנים למדינות קרובות נהנים מעלויות נסיעה זולות, זמינות רבה יותר בגלל היעדר פערי זמנים, משלוחים מהירים יותר ועוד.

 

סחר בינלאומי

 

5. קידום מבפנים: חשבו על שותפים מקומיים

קונים לרב מעדיפים לרכוש מוצרים זרים מנציגים מקומיים, אבל עבור שחקנים חדשים, פתיחת משרדים או העסקת עובדים בחו״ל הן פעולות יקרות מאוד. הנה כמה פתרונות:

  • שותפי שרשרת אספקה: חברות שילוח בינלאומיות וחברות בלדרות יכולות לקדם את המוצרים שלכם בשווקים החדשים ללא כל עלות מתוך אינטרס להגדיל את נפח המכירות שלהן.
  • מפיצים: מפיצים מקומיים יהיו עם הלקוח שלכם בתקשורת, יגבו ממנו כסף ואף ינפיקו לו חשבונית תמורת אחוזים מסוימים מההכנסות שלכם.
  • סוכני מכירות: אנשי מכירות עצמאיים להם תעניקו עמלות מכירה. ההבדל בינם לבין מפיצים הוא שבמקרה זה, אתם אלו שתגבו את הכסף ותספקו ללקוח חשבונית.

לסיכום, בכדי לעסוק בייצוא חייבים להגיע מוכנים. לבנות מוניטין בשוק חדש לוקח הרבה זמן. לכן, השקיעו במלאכת המחקר והתכנון בכדי למקסם את הרווחים שלכם ולמנוע הפסדים ככל הניתן.

 

הכותבת היא סמנכ"לית הכשרה מקצועית ושירותי מידע בלשכת המסחר ת"א ומנהלת המכללה העסקית.
המכללה,העסקית  עם מעל  40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה  בתחום : סחר בינ"ל , רכש ולוגיסטיקה , ניהול כללי  , יעוץ עסקי , ניהול פרויקטים , שיווק ומכירות , חשבונאות וכספים והפקת אירועים.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?