ניר זיגדון

4 טעויות נפוצות בהקמת חנות באינטרנט

ניר זיגדון
מכירות ברשת הפכו להיות עסק צדדי או עיקרי עבור הרבה עסקים בישראל. באמצעות פלטפורמה מקוונת למסחר ניתן להגביר מודעות לעסק, להרחיב את קהל הלקוחות וכמובן להגדיל את היקף ההכנסות. אלו הטעויות הנפוצות ביותר שכדאי לכם להימנע מהן

1. בחירה לא נכונה של פלטפורמת האתר

חשוב להבין מראש- אין פלטפורמה שהיא הכי טובה. יש פלטפורמה שהכי מתאימה לעסק שלנו. להלן 3 פלטפורמות פופולריות שכדאי להכיר:

 

  1. Shopify– מערכת עם ממשק ידידותי שמתאימה לעסק קטן עם מעט מוצרים בקטלוג. שופיפיי מותאמת במיוחד למסחר אלקטרוני ומאפשרת לכל אחד לעצב אתר בקלות. תוכלו גם להיעזר בסרטוני הדרכה שמציעה הפלטפורמה בנושאי הקמת אתר, קידומו ועוד.
     
  2. WIX – מערכת פשוטה מאד להפעלה אך בניגוד לשופיפיי לא נבנתה ספציפית עבור מסחר אלקטרוני. אם יש לכם כמות מוגבלת מאד של מוצרים והמלאי לא מתעדכן באופן תדיר, אז וויקס יכולה להתאים.
     
  3. WooCommerce – תוסף המאפשר להפוך אתר שנבנה על פלטפורמת WordPress לחנות וירטואלית. מערכת וורדפרס הינה מערכת פתוחה, ולכן התשלום הוא רק עבור האחסון (להבדיל משופיפי וויקס). לעומת זאת, כן יש צורך להשקיע יותר "בעלויות בניה" ואם אין ידע טכני צריך קבלן משנה שיעצב ויבנה את החנות.

 

 

2. פנייה לקהלים לא רלוונטים

רוב תקציב השיווק הדיגיטלי בדרך כלל מופנה להבאת גולשים לאתר. אך חשוב להבין, שיש למצוא את הגולשים, שיהיו רלוונטיים לעסק שלכם, אחרת תשלמו יותר מדי כסף על שיווק לא אפקטיבי. לצורך כך, יש להבין קודם כל מיהו קהל היעד שלכם ולאחר מכן להבין איפה תוכלו למצוא אותו ברשת. חשוב לבחור איש שיווק/ חברת שיווק מקצועית שידעו להתאים את אסטרטגיית השיווק שלכם לייחודיות של העסק.

 

3. חווית לקוח לא מספקת

ישנה חשיבות רבה ל"מסע" שהלקוח עובר באתר, ואתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלות הבאות: האם הממשק הוא ידידותי ללקוח? האם האופן בו אנו מניעים אותו לרכישה הוא נכון? האם הוא ממוקם נכון? ועוד ועוד.

כדי להבין זאת, מומלץ לבקר באתרים של המתחרים שלכם ולהבין מה הייתם יכולים לשפר ביחס אליהם מבחינת חווית הלקוח. למשל, הוספת צ׳אט אונליין או תוסף להתראה על שליחת הזמנה יכולים לתת לכם יתרון משמעותי על פני המתחרים.  זכרו: חווית לקוח היא הרבה מעבר לנראות האתר. מחקרים רבים מראים שלקוחות יותר נאמנים לאתרים עם חווית רכישה חיובית ולאו דווקא לאתרים עם מחירים זולים יותר.

 

 

4. הצגת המוצר באופן שגוי

חנויות וירטואליות רבות מציגות את המוצרים שלהם בצורה שלא מספיק מעודדת רכישה. למשל הצגת תמונה לא איכותית או לא ברורה של המוצר מורידה את אחוזי ההמרה בצורה דרסטית. בנוסף, הקפידו להשתמש בטקסטים ברורים שמתארים את ייחודיות המוצרים שלכם. חשוב גם שהמידע שאתם מציגים יהיה מהימן ומדויק, כדי למנוע החזרת מוצרים וביקורות שליליות. שימו לב, שלא כל מוצר שמוצג בחנות הפיזית בהכרח צריך להופיע גם באונליין.

 

לסיכום, המעבר למכירות אונליין הינו צעד משמעותי וכמעט בלתי נמנע בחיי העסק, אך יש לבצע הכנה מתאימה לפני שיוצאים לדרך!

 

*ניר זיגדון הינו מנכ"ל ומייסד חברת eCommunity המתמחה בניהול חנויות אינטרנטיות בזירות מסחר ובעלת תו ספק מורשה מטעם "אמזון".

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?