x

החנות החדשה: היתרונות באתר e-commerce

פלטפורמת המסחר האלקטרוני היא יותר מסתם חנות מקוונת. היא מרחיבה את גבולות העסק שלכם, חוסכת בעלויות וגם דואגת ללקוחות מרוצים יותר. הנה 7 דברים שכדאי לדעת

המונח e-commerce, או Electronic Commerce (בעברית: מסחר אלקטרוני) מתייחס לכל סוג של עסק, או עסקה מסחרית, הכוללת את העברת המידע ברחבי האינטרנט. מסחר זה מכסה מגוון רחב של סוגים שונים של עסקים, החל מאתרים מבוססי קימעונאות הפונים אל הצרכנים, דרך אתרי מכירות פומביות או אתרי מוסיקה, ועד למסחר חליפין ומסחר שירותים בין תאגידים.

 

מסחר אונליין הוא תעשייה משגשגת והמספרים רק עולים בכל שנה. עסקים קטנים, שלא לוקחים חלק מתעשייה זו יפסידו בעתיד כסף, כמו גם רלוונטיות, ככל שמספר העסקים אונליין הולך וגדל. לחנות אונליין יתרונות רבים, ויש שיגידו שהתמורה עולה על העלות. למטה מספר היתרונות הבולטים ביותר של חנות מקוונת על חנות פיסית:

 

1. היצע וביקוש

בעולם הפיזי לקוחות מצפים להיכנס לחנות ולצאת עם הסחורה המבוקשת. בעולם האונליין, לקוחות רגילים "לחכות" למוצר אותו הזמינו, מה שמאפשר לבעל חנות אונליין להזמין סחורה מועטה מראש, ובעזרת תוכנות לקבל תזכורות ברגע שהסחורה מצטמצמת ומייד להזמין סחורה נוספת.
 

2. מקום

כמעט כל דבר כיום יכול לשמש כחנות פיזית, אבל מקום פיזי, מגיע עם הרבה הוצאות נלוות, כמו שכר דירה, ארנונה, ביטוחים, עיצוב פנים, ועוד… נכון שגם לחנות אונליין יש הוצאות משלה, כגון בניית ועיצוב אתר, קניית דומיין ואירוח וכו', אבל לפחות כהוצאות לעסק מתחיל, הן משמעותית קטנות יותר מחנות ריטייל, ומאפשרות הרבה יותר גמישות לבעל החנות
 

3. שעות פתיחה

עם חנות פיסית יש הגבלה על שעות פתיחה על העסק. בחנות מקוונת העולם הוא מגרש המשחקים שלכם. כלומר, גם כשהחנות הפיסית סגורה, האתר עובד 24/7, בסופי שבוע ובחגים. בפועל, אתם יכולים לייצר עסקאות גם כשאתם ישנים בלילה.
 

4. יתרון גיאוגרפי

חנות פיסית מוגבלת בדר"כ לקונים מהסביבה הקרובה אליה. החנות המקוונת 'מנפצת' כל מגבלה גיאוגרפית, ויכולה לפנות לקונים פוטנציאלים מערים רחוקות, ואפילו ממדינות אחרות. וכך, מחנות לוקאלית, התלויה בעוברים ושבים ובסביבה הקרובה, חנות מקוונת היא גלובאלית וללא גבולות בעצם.
 

5. תצוגת מוצרים

כמות האינפורמציה ו/או המוצרים שיכולים להיות מוצגים בחנות פיסית היא מוגבלת מהרבה בחינות, הן גודל החנות, העיצוב שלה וכו'. אתר פותר את הבעייה הזו, מכיוון שאין גבול לכמות המוצרים שניתן להציג בו. בעוד חנות פיסית מוגבלת במספר בודד של מוצרים שהיא יכולה לשים בתצוגה, באתר ניתן ל'העמיד' עשרות ומאות מוצרים, ללא הגבלה.
 

6. חנויות נישה

קונים ומוכרים של מוצרים נישתיים, מתקשים הרבה פעמים למצוא אחד את השני בעולם הפיסי. באונליין כל מה שקונה צריך לעשות זה חיפוש בגוגל ומייד למצוא את המוכר והמוצר שהוא מחפש. כמו כן, מוצרים נישתיים, הרבה פעמים, לא מצדיקים פתיחת חנות עם כל מה שמשתמע מכך, ולכן חנות מקוונת היא האלטרנטיבה היחידה והנכונה ביותר עבורם.
 

7. פרסונליזציה

כנראה אחד הדברים החשובים ביותר ובעל ערך גבוה במיוחד. כשלקוח מגיע ואפילו קונה בחנות פיסית, הוא נכנס אנונימי ונשאר כך גם כשיוצא. כשאותו לקוח קונה מוצר מחנות אונליין, הוא משאיר פרטים רבים שנשארים במערכת, והופכים אותו מלקוח אנונימי ללקוח עם שם, מגדר, מיקום ועוד. המידע שנאסף על כל הקונים המקוונים, מאפשרים לבעל החנות לדעת מי הקהל שלו, מה הם רוצים, מניין הם מגיעים ובכך לתת להם את מה שחשוב להם, בזמן הנכון והפוך אותם לקונים חוזרים. הדאטה שנאספת בקניות אוליין היא בעלת ערך גבוה ביותר ומאפשרת בניית אסטרטגיה נכונה לבעל העסק.

 

שני בורשטין היא יועצת דיגיטל ללקוחות פרטיים, עסקים קטנים, חברות ומותגים ומספקת שירותים ופתרונות בכל עולמות הדיגיטל: תכנון אסטרטגיה שיווקית אונליין, בניית אתרים, הקמה וניהול של מדיות חברתיות, ייעוץ נקודתי וניהול יומיומי של מערך הדיגיטל של הלקוחות.
https://shaniburshtein.com/

אתר לאומילאומי למשכנתאותלאומי טרייד

קוראים מגיבים

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?