אסף לבנון

פתחתם עסק? כך תיצרו לו נוכחות דיגיטלית

אסף לבנון
כל עסק חייב היום אתר אינטרנט משלו, עמוד פייסבוק, דף אינסטגרם וגם כרטיס עסק בגוגל. אבל איך עושים את זה מאפס? הכנו עבורכם מדריך פשוט, שיעזור לעסק שלכם לקבל חיים (דיגיטליים)

התחרות בשוק הישראלי רק הולכת וגדלה, ולראיה, בכל שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים קטנים. אבל איך דואגים שקהל הלקוחות ייחשף אליכם במציאות כה תחרותית? היום כבר ברור, שמעבר לעובדה שאתם צריכים להיות מקצוענים בתחומכם ונותני שירות מעולים, אתם מוכרחים לבלוט גם בגזרה הכי חמה – בזירה הדיגיטלית.

ישנם בעלי עסקים רבים שנרתעים וחוששים מכך, ואפילו תופסים את העולם הדיגיטלי כמסובך ומאיים. אבל האמת היא שמדובר בסיפור מאוד פשוט, ואפילו לא כל כך יקר. אז מה עושים? שימו לב:

 

פיתחו עמוד עסקי בגוגל: Google My Business

מסתבר שכדי שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל לא צריך להתאמץ יותר מדיי, ואפילו ניתן לעשות זאת בחינם. זוכרים את כרטיסי הביקור של פעם? אז גוגל מאפשר לכם לפתוח סוג של כרטיס ביקור דיגיטלי, ולגמרי בחינם. בעמוד העסקי יופיעו כל פרטי ההתקשרות שלכם – מספרי הטלפון, כתובת, שעות פעילות, תמונות של המוצרים, ואפילו לינק לאתר האינטרנט ולעמוד הפייסבוק שלכם.

הלקוחות הפוטנציאליים יוכלו למצוא את כרטיס העסק שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, ואפילו תופיעו ב-Google Maps. וזה לא הכול, באותו עמוד, הלקוחות יוכלו לדרג את רמת השירות בעסק עפ"י החוויה האישית שלהם. טיפ מאיתנו: דירוג גבוה יקפיץ את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, ולכן – עודדו את הלקוחות המרוצים שלכם להיכנס לעמוד העסקי ולדרג אתכם.

 

 

הקימו עמוד עסקי בפייסבוק

 

כיום פייסבוק הוא אחד הכלים החשובים ביותר לצורך פרסום העסק שלכם. איך עושים את זה? קודם כל צריך שיהיה לכם פרופיל אישי בפייסבוק, דרכו תוכלו לפתוח גם עמוד לעסק שלכם – בחינם.

עמוד עסקי בפייסבוק הוא אמצעי מעולה לספר ללקוחות קיימים ופוטנציאלים על המוצרים או השירותים שלכם ולעדכן אותם במבצעים לוהטים. הקפידו לשלב בעמוד את פרטי הקשר של העסק (מספר טלפון, דוא"ל, כתובת ושעות פעילות) ותמונות מזמינות של המוצרים או של בית העסק.

כל מה שצריך לעשות הוא לפתוח את הלשונית השמאלית בדף הפייסבוק הפרטי שלכם ולבחור באופציית "צור/צרי דף".
 

 

פתחו עמוד אינסטגרם

יש לכם מוצרים שמצטלמים נהדר? קהל הלקוחות שלכם צעיר? מעולה! האינסטגרם הוא המקום בשבילכם. בפלטפורמה זו, שמבוססת על פרסום תמונות וסרטונים קצרצרים, רשומים 3.4 מיליון ישראלים, כש-60% מהם בגילאי 25 ומעלה.
סוד הקסם של אינסטגרם הוא הקלות שבה כל בעל עסק יכול להעלות תמונות יפות ומסקרנות, שמציגות את המוצרים/השירותים שלו, מבלי הצורך לשכור שירותים של צלם מקצועי (ועל כך נאמר – תמונה אחת שווה אלף מילים).
 

 

בנו אתר במינימום זמן ובמינימום כסף

אתר האינטרנט של העסק שלכם הוא חלון הראווה שלכם, אבל איך בונים אתר שגם ייראה מקצועי וגם לא יעשה לכם חור בכיס? בשנים האחרונות נולדו מספר פלטפורמות חינמיות לבניית אתרי אינטרנט, בלי ידע מוקדם בתכנות או בעיצוב. אחת מהפופולריות שבהן היא Wix, מערכת בניית אתרים תוצרת כחול-לבן, שמציעה מגוון רחב של תבניות ועיצובים. גם ב-Themeforerst  תמצאו מגוון תבניות, ואפילו בעברית, בעלות של עד כמה עשרות דולרים.


בסופו של יום, עסק קטן לא מוכרח להופיע בכל אחת ואחת מהזירות הדיגיטליות שצוינו בכתבה, גם שימוש בפלטפורמה אחת או שתיים יכול לשרת נפלא את העסק.

וכמה כלים למתקדמים…

קיצור כתובות: Bit.ly

ישנם אתרי אינטרנט שכתובת העמוד שלהם ארוכה מאוד. שירות קיצור הכתובות החינמי Bit.ly לוקח את הכתובת הארוכה שהזנתם והופך אותה לכתובת קצרה ואלגנטית, המתאימה לשיתוף ברשתות החברתיות.

 

כלי לניהול מדיה חברתית: Buffer

מחזיקים בחשבונות אינסטגרם, טוויטר, גוגל פלוס, וכו'? ישנן תוכנות המאפשרות לנהל את כל החשבונות ממקום אחד, לפרסם פוסטים, לתזמן אותם ולראות סטטיסטיקות על ביצועיהם. אחת מהן היא Buffer. המחיר: חינם ויכול לטפס עד ל-399 דולר לשנה, בהתאם לפיצ'רים ולמספר המשתמשים בחשבון.

 

* הטור נכתב בשיתוף ניל שפורר, מנכ"ל חברת "אפליד" המתמחה בשיווק ופרסום דיגיטלי, ומרצה בבי"ס לניהול עסקים של לאומי.

 

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?