לירון הרשקוביץ

שיווק דיגיטלי בעסק שלך

לירון הרשקוביץ
לירון הרשקוביץ, מנהלת תחום שיווק עסקי בלאומי קארד, תפסה את ה"חכה" שהשליכה כאן מאיה רהב

לירון הרשקוביץ, מנהלת תחום שיווק עסקי בלאומי קארד,  תפסה את ה“חכה” שהשליכה כאן מאיה רהב בתחילת 2014 – ויש לה כמה דברים חשובים להגיד לכם על שיווק בזירות דיגיטליות
המהפכה הדיגיטלית שעוברת על עולם הצרכנות בשנים האחרונות עשויה להיות דווקא הזדמנות מצוינת עבור בעלי העסקים הקטנים, מכיוון שכמו שתהליך הרכישה נהייה פשוט וזמין לכל צרכן – בכל זמן ובכל מקום באמצעות הערוצים הדיגיטליים – כך גם היכולת לשווק את העסק הפכה פשוטה וזמינה.
רוב בעלי העסקים הקטנים מחליטים לפתוח את העסק שלהם מסיבות אישיות ומקצועיות, ולאו דווקא  מסיבות של בחינת השוק או הבנת ההזדמנות העסקית. הם בעלי מקצוע טובים בתחום אותו למדו ובו התמחו, אך לרוב הם אינם בהכרח בקיאים בתחום השיווק והמכירות.

בנוסף לכך, בעלי העסקים הקטנים הם העסק עצמו. כלומר שהעבודה תלויה בהם בלבד: הם גם המנהלים, גם העובדים, ואמורים לתפקד גם כמשווקים. אין ספק – מדובר בעומס גדול. ואם בעל העסק הוא לא איש שיווק בנשמתו, כזה שחי את העולם הקצבי והמשתנה הזה, הרי שמהר מאד שיווק העסק נדחק לתחתית סולם העדיפויות שלו, וזאת עלולה להיות טעות.

פרסום ברשתות החברתיות, הקמת אתר אינטרנט, קידום במנועי חיפוש – פעולות אלו ועוד מאפשרים לכל עסק להיות נגיש ולהגיע ליותר לקוחות. הלקוח הפוטנציאלי נמצא רוב היום מול המחשב, או בנייד או בטאבלט – ושם אתה, בעל העסק, גם צריך להיות.

אז איך עושים זאת נכון? 

  • פותחים “נכס דיגיטלי”. בנה לעצמך אתר אינטרנט או עמוד פייסבוק. היה נוכח ברשת. כך תוכל להגיע ליותר חשיפות, יותר לקוחות ויותר מכירות. זוכרים שהלקוחות כבר לא רק מדפדפים בעיתון? היום מודעת פרסום כבר לא תספיק, וגם לא חלוקת פליירים, מה גם שההתעסקות עם הפקת מודעות ופליירים גוזלת מכם זמן ומשאבים. צריך להגיע  ללקוח באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים ותוכן חכם, וכאלה יש ברשותכם בשפע  – בסלולר, במחשב או בטאבלט.
  • מקפידים להיות זמינים ושקופים לקהל היעד. מומלץ לתת מענה ללקוחות גם בערוצים הדיגיטליים ולדאוג לעדכן אותם כל הזמן במוצרים ושירותים חדשים באתר או עמוד הפייסבוק שהקמתם. בנוסף, חשוב להבליט את הבידול של העסק שלכם מהמתחרים, לשקף את הערך המוסף של העסק ולתת מענה לפנייה של כל לקוח ולקוח.
  • משקיעים זמן בניהול הקהילות שלכם. היום הלקוח כבר לא כל כך נאמן, יש לו כח שלא היה לו בעבר. בעולם שבו המידע זמין, ניתן לכתוב כל דבר, להגיע לכל עסק ולבצע מחקרי שוק –  אתם צריכים  לנהל עם הלקוח מערכת יחסים שלמה וארוכת טווח. מערכת היחסים הזאת היא המפתח: גם לשימור הלקוח וגם להבאת לקוחות חדשים.  הרי שגם לרוב הלקוחות הקיימים שלכם יש עמוד בפייסבוק, והם ישמחו לכתוב בו את הדעה הטובה שיש להם על העסק שלכם.
  • שומרים על קשר עם הלקוחות. גם בעל עסק קטן יכול להתנהל כאילו יש לו מועדון לקוחות: ספרו ללקוחות שלכם  על המוצרים החדשים שיש לכם בחנות או על המבצע החדש שהשקתם במיוחד עבורם. היום קיימות מספר אפליקציות פשוטות לניהול מאגר לקוחות, ובאמצעות שליחת מייל או SMS תוכלו ליצור קשר ישיר עם לקוחותיכם ולגרום להם לקניה חוזרת.

לסיכום, גם כבעל עסק קטן, חשוב שבין כל המטלות העסקיות תפנה מעט זמן ללמידה, הכרות וניצול ההזדמנויות שהמציאות הדיגיטלית החדשה יצרה עבורך .

מומלץ לזכור שבמספר מהלכים פשוטים, גם אתה יכול להגיע ללקוחות חדשים, לייצר קניה חוזרת אצל לקוחות קיימים, ולבסוף להגדיל את מחזור המכירות של העסק שלך. בהצלחה ! 

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?