ד"ר יניב לויתן

אני בגוגל – משמע אני קיים: 5 טיפים לקידום האתר העסקי שלכם

ד"ר יניב לויתן
​ד"ר יניב לויתן מומחה לשיווק דיגיטלי ומרצה בבי"ס לניהול עסקים, משתף בעצות שיסייעו לכם לקדם את האתר שלכם לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.

אוקי, בנינו אתר, הוא נראה טוב, אפילו קיבלנו עליו חוות דעות מצוינות, אפשר להתחיל לעבוד. עוברים יום חודש, ומה לעשות, אין יותר מדי ביקורים באתר. מה קרה? מדוע אין לנו ביקורים, הרי האתר שלנו כל כך יפה, הוא עלה לנו לא מעט כסף, השקענו בו מחשבה רבה. למעשה, בפעילות השיווק הדיגיטלי השלב הראשון הוא יצירת תנועה לאתר. מה לעשות, גם אם האתר שלך הוא היפה בעולם, אם לא תהיה אליו תנועה איכותית של לקוחות פוטנציאליים רלוונטיים, הוא לא יהיה שימושי.

אם נרצה או לא, תנועה לאתר דורשת מאיתנו להופיע במקומות הראשונים בגוגל. זאת אומרת, שהעסק שלנו היום תלוי בגוגל. אם נופיע שם בצורה טובה, הכול טוב. במידה ולא, ייתכן שאנחנו בכלל לא קיימים. כמה אתרים קיימים ברשת האינטרנט? מכיוון שהתשובה קרובה לאינסוף, אנחנו בבעיה. כיצד אנחנו יכולים גם להשפיע על גוגל ולהגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש?
 

1. להבין SEO

מדע ההשפעה על גוגל נקרא SEO שאלו ראשי תיבות של התחום Search Engine Optimization. תחום ה SEO דורש מיומנות רבה ובד"כ אנו מוסרים פעילות זו למומחי קידום אתרים. יחד עם זאת, חשוב לנו כבעלי אתרים להבין את התחום כדי שנדע מה קורה שם. אמנם מדובר בתחום מאוד טכני, אך אנסה לפשט את הדברים.

את תחום ה SEO אנו מחלקים לפעולות בתוך האתר ומחוץ לאתר. ראשית הפעילות הינה מחקרית, רצוי שנלמד מי המתחרים שלנו וכיצד הם מופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל. לאחר מכן, כדאי לנו לבחון מה הן המילים אותן נרצה לשלב באתר ולקדם מול גוגל. מילים אלו אמורות לשקף את השאלות ששואלים הגולשים את גוגל, את שאילתות החיפוש. לאחר שתהיה לנו רשימת מילים רלוונטית יהיה עלינו לשלב אותה בתכני האתר. מנועי החיפוש סורקים את האתרים שלנו ותרים אחר מילות המפתח כדי שיוכלו להציג את האתרים בהתאם לרצונות הגולשים.
 

2. לענות על ציפיות הגולשים

חשוב מאוד שנבין שלגוגל יש אינטרס לחשוף לגולשים בתוצאות החיפוש הראשונות אתרים טובים, רלוונטיים לגולשים. ולכן, עלינו לוודא שהאתר שלנו עונה על הצרכים של קהלי היעד שלנו. למה הכוונה? אם האתר שלי מוכר נעלי ריצה, כדאי לי מאוד שגולשים אשר חיפשו נעלי ריצה בגוגל יוכלו למצוא פיתרון טוב באתר שלי בתוך פרק זמן קצר מאוד ובמינימום הקלקות בתוך האתר. גוגל לא מעוניין לחשוף את הגולשים לאתרים שלא עושים את העבודה, כאלו שיגרמו לגולשים חוויה מתסכלת. מכאן אנו למדים שחשוב מאוד שהאתר שלנו יספק חווית גלישה איכותית, לקוח מרוצה באתר שלנו יעזור לקידומו של האתר בגוגל.

 

3. אתר מותאם מובייל

מכיוון שהיום חלק גדול (אם לא רוב) הגלישה ברשת מתבצעת בסמארטפונים, כדאי מאוד שהאתר שלנו יהיה מותאם לגלישה בטלפונים ניידים. אתרים מותאמים למובייל זוכים לנקודות זכות בגוגל.

 

4. מקושרים

מבחינת פעולות מחוץ לאתר, כדאי לנו מאוד לקבל קישורים לאתר שלנו מאתרי אינטרנט מכובדים. אם בסריקה של האתר שלנו יגלה גוגל כי אנו מקבלים הפניות מאתרים מכובדים (כמו אתרים של מותגים גדולים, משרדים ממשלתיים וכו') הרי שמבחינתו זו עדות לכך שהאתר שלנו איכותי. עובדה זו תסייע רבות לקידומו של האתר בתוצאות החיפוש. מעבר לקישורים אלו, כדאי מאוד לחבר את האתר שלנו לפעילות שלנו ברשתות החברתיות. שלחו קישורים לאתר מרשתות חברתיות כגון: פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגראם וכו'.

 

5. עדכניות

טיפ נוסף שכדאי לכם לאמץ בנוגע לקידום אתרים הוא עדכון. גוגל מעריך אתרים המעדכנים את התכנים. אין צורך לבנות מחדש את האתר בכל חודש, אבל פרסום מאמר חדש בבלוג באתר, או הוספת עדכון חדשותי תלמד את גוגל כי מדובר באתר רלוונטי, עדכני.

 

לסיכום אומר שתחום קידום האתרים הינו קריטי להצלחה העסקית שלנו ברשת. יש עוד המון מה ללמוד בנושא, למידע נוסף בנושא שיווק דיגיטלי בקרו באתר www.levyatan.co.il

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?