שלמה זיגרייך

איך משלבים פעילות חברתית בעסק – ומרוויחים פעמיים

שלמה זיגרייך
"אנחנו תורמים לקהילה, מגבשים את העובדים ואפילו מגדילים מכירות. בלי גופים עסקיים, עמותות יחדלו מלהתקיים". מנכ"ל מילניום מרקטינג, שלמה זיגרייך, בטור אישי על שיתוף הפעולה עם בית איזי שפירא .

מקובל להגדיר שלושה מגזרים עיקריים במשק: המגזר הציבורי והמגזר העסקי – שהם מוכרים יותר, והמגזר השלישי – הפחות מוכר – אשר כולל את כל העמותות והמלכ"רים (מוסדות ללא כוונת רווח). החברה שלי, לעומת זאת, לא מסתפקת רק בהגדרה אחת..

 

העסק שלי נקרא מילניום מרקטינג, שעוסק בייבוא ושיווק כלי בית ומטבח, כשהמותג המוביל שלנו הוא המותג הבינלאומי ארקוסטיל. זהו עסק משפחתי שקיים כבר 17 שנים. אני ואחי הצעיר דני מנהלים אותו כמנכ"לים משותפים. העסק שלנו לא משתייך בלעדית לאחד משלושת המגזרים העיקריים שציינתי, אלא למעין מגזר רביעי – שפיתחנו ביחד עם בית איזי שפירא – שמשלב את המגזר הציבורי עם המגזר החברתי.

 

לפני 36 שנים הקים איזי שפירא את המרכז הראשון שלו בדרום-אפריקה, במטרה לסייע לילדים שנולדים עם מומים מולדים קשים, בעיות התפתחותיות, בעיות קוגנטיביות וכו', שלא מקבלים טיפול ראוי ונמצאים במוסדות שאינם מתאימים לצרכיהם. הוא עלה לישראל וחלם להקים כאן מרכז דומה, אך נפטר במהלך מסע גיוס תרומות בארה"ב. אחת מבנותיו הקימה את בית איזי שפירא, שהיום מעניק שירותים לכ- 30,000 איש ברחבי  ישראל  ולעוד מאות אלפים ברחבי העולם.

 

"בלי גופים עסקיים – עמותות יחדלו מלהתקיים"
בית איזי שפירא חי בעיקר מתרומות ומתקציב ממשלתי שמכסה רק רבע מתקציבו. על כן עליו  לגייס כל העת עוד כספים על מנת להתקיים. לכן, לפני 25 שנה הם הקימו חברה שנקראת "קרן אהבה", שהתמחתה בייצור ומכירה של חבילות שי לבתי עסק, כאשר כל ההכנסות קודש לבית איזי שפירא. כשקרן אהבה חוותה קשיים כלכליים, הם החליטו לחפש גוף עסקי שישתף איתם פעולה. אני סברתי בהתחלה שתפקידה של המדינה לטפל בנושאים כאלה, אבל אחרי שביקרתי במקום הבנתי שאם גופים עסקיים לא יירתמו למשימות כאלה – עמותות כאלה יחדלו מלהתקיים. היינו יכולים פשוט לתרום לעמותה כסף ולרשום את זה כהוצאה מוכרת, אבל המטרה שלנו הייתה גם לייצר כסף עבור עמותה – וגם לסייע לעצמנו.

 

"ארקוסטיל למען ילדי בית איזי שפירא" הוא מיזם של שותפות עסקית לכל דבר. כל אחד מהצדדים תורם את חלקו להצלחה, והרווחים מהפעילות עוברים לטובת הפעילות השוטפת של העמותה.  המיזם נולד באמצעות קבלת מושכות הניהול של "קרן אהבה" ושילוב הפעילות שלה בחטיבה העסקית של ארקוסטיל, שעוסקת בין השאר במכירת מתנות לוועדי עובדים.

 

חבילות השי שלנו מגיעות למאות אלפי בתי אב בישראל וממצבת אותנו  כחברה התומכת בפעילות חברתית. חבילות השי מכילות כלי בית ומטבח  שאנחנו מייבאים בחברה, ואגב כך  אנו גם מגדילים את המכירות שלנו. כך שיש פה מצב של WIN-WIN עבור שני השותפים למיזם. בנוסף,  המיזם מעניק גאוות יחידה לעובדים שלנו, שמרגישים שהם באמת תורמים לקהילה, ולא רק עובדים בחברה מוטת רווחים.הם לא רק עובדים בחברה עסקית שרק מחפשת רווחים אלא גם חברה שתורמת לקהילה. זה יוצר גיבוש של העובדים ותחושה מאוד טובה בתוך הארגון.

 

מעבר לתרומה לחברה, יש בפעילות העסקים הזו סיפוק עצום והרגשת עשייה שמי שלא התנסה בה פשוט לא יכול להבין.

 

הכותב הוא מנכ"ל משותף במילניום מרקטינג, יבואנית המותג ארקוסטיל בישראל

תגובות הקוראים (1)

  1. חיים

    זה נשמע נכון, אבל חסר בכתבה הפרטים הקטנים על שיתוף הפעולה שמאד חשוב לדעת בכדי ללמוד את הרעיון.

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?