שני בורשטיין

שיווק באמצעות תוכן – איך עושים את זה נכון?

שני בורשטיין
יותר ויותר עסקים וחברות מייצרים תוכן על מנת להתחבר ללקוחות פוטנציאלים באמצעות פורמטים וכלים שונים. איך מתחילים לייצר תוכן בעל ערך? איך מתאימים אותו לקהל המטרה? ואיזה סוגי תוכן כדאי לייצר? כל מה שאתם צריכים לדעת על שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן מתייחס לסוג של שיווק המתמקד ביצירה, פרסום והפצה של תוכן לקהל יעד ממוקד. כלומר, במקום להציע את המוצרים או השירותים שלכם ללקוחות, תספקו להם תוכן רלוונטי ושימושי, בעל ערך מוסף, כדי לעזור להם לפתור את הבעיות והשאלות שלהם.


המטרה היא לייצר כמה שיותר ערך משיווק התוכן שלכם, לכמה שיותר קהלי יעד  שניתן. תוכן טוב צריך לתת יותר ממה שהוא מקבל, כי הוא עובד לטווח הארוך בכדי לבנות מעורבות ונאמנות של הלקוחות למותג שלכם. גם גוגל הבינו את המגמה, כאשר כל השינויים האחרונים באלגוריתם של מנוע החיפוש נעשו כדי לקדם תוכן מקורי באיכות גבוהה, שנותן ערך מוסף למשתמשים ושניתן לשתף אותו.


ניתן לייצר תוכן איכותי בפורמטים שונים ומגוונים, למשל:

  • מאמרים בבלוג
  • סרטונים
  • פודקאסטים
  • שיווק תוכן ברשתות חברתיות
  • הודעות דוא"ל (ניוזלטרים)
  • Webinars
  • אינפוגרפיקות
  • חידונים / שאלונים
  • אפליקציות
  • eBooks

למה צריך שיווק באמצעות תוכן?

  1. SEO  – ישנם הרבה דברים שאתם יכולים וצריכים לעשות כדי לקדם את ה- SEO באתר שלכם, אבל כנראה אחד הדברים החשובים והמשפיעים ביותר יהיה תוכן. תוכן שווה מידע. גוגל שואף לתת למשתמשים את התוכן הכי רלוונטי והכי איכותי שהוא יכול לחיפוש שלהם. אין דבר כזה SEO ללא תוכן. חייבים מילים, מאמרים, מילות מפתח… וכמו שהקלישאה אומרת "תוכן הוא המלך".
     
  2. שירות לקוחות – יצירת תוכן היא לא רק עבור משיכת לקוחות פוטנציאליים. אסטרטגיית תוכן טובה כוללת גם משאבים עבור הלקוחות הקיימים שלכם, כגון הדרכות: אלה יעזרו ללקוחות להפיק את המרב מהמוצר/השירות שלכם על ידי הצגתם.  שאלות/תשובות נפוצות:  הן נושאים לתוכן נהדר, כי אתם יכולים להשקיע זמן כדי לענות על השאלות ביסודיות ולספק שם את מירב האינפורמציה, ואז כאשר הלקוח מבקש מכם מידע תמיד תוכלו להפנות אותו לתוכן זה.  בנוסף, שאלות נפוצות גם יוצרות הרבה תנועה אורגנית לתוך הנכסים הדיגיטליים שלכם.
     
  3. יח"צ האינטרנט ניפץ מחסומים שפעם מנעו מעסקים להגיע ללקוחות היעד שלהם. בעבר, פרסום בטלוויזיה היה מאוד יקר,  אך כיום תוכלו להעלות סרטון ל- YouTube או ל- Facebook ולהגיע למיליוני אנשים בחינם. אותו הדבר תקף לגבי הוצאת ידיעה למשתמשים. אינכם זקוקים לפובליציסט כדי לתקשר עם הלקוחות ועם המעריצים שלכם. הודעות הבלוג החליפו הודעות לעיתונות. Facebook Live החליף את מסיבת העיתונאים המסורתית. כל מה שאתה צריכים עבור יחסי ציבור  נגיש לכם, וזה בעיקר בחינם.

 

אז איך להתחיל?

  1. בחירת מטרה – יצירת תוכן לא צריכה להיעשות לשם היצירה. היא חייבת לבוא עם מטרת שיווק ברורה, למשל:
  • האם אתם צריכים להעלות את המודעות למותג שלכם?
  • האם אתם צריכים לבנות את רשימת הדוא"ל שלכם?
  • האם אתם צריכים לטפח לקוחות פוטנציאליים?
  • האם אתם צריכים להמיר את הקהל שלכם ללקוחות משלמים?
  • האם אתם צריכים לשמר את הלקוחות שלכם ו / או להגדיל את הרכישות שלהם (up-sell / cross-sell)?
     
  1. יצירת Mission Statement – הגדירו את הסיבה שהובילה להקמת החברה שלכם, את המשימה המרכזית בעשייה שלכם ואת סדרי העדיפויות בעבודה השוטפת. הגדרה זו תעזור לכם לחדד את ההיבטים הבאים בדרך ליצירת תוכן מנצח:
    קהל המטרה – מי הם האנשים אליהם אני רוצה לפנות באמצעות התוכן שיצרתי?
    המסר השיווקי – מהו סוג המידע שיימסר לקהל המטרה בעזרת התכנים שיצרתי?
    התוצאה הרצויה עבור הקהל – הערך שאתם מעניקים לקהל המטרה שלכם והפתרונות שאתם מציעים שיוכלו לשמש את הקוראים.

לסיכום, תוכן הוא הכרחי וחלק בלתי נפרד מהמערך האסטרטגי והשיווקי של העסק שלכם. זכרו לחשוב על הקהל שלכם לפני שאתם מייצרים לו תוכן, ותמיד תתמקדו בלתת להם ערך מוסף.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?