רחלי פיזיק

3 טיפים להצלחת העסק בחודשי הקיץ

רחלי פיזיק
כל בעל עסק שמביט בלוח השנה, יכול לזהות לפחות תקופת זמן אחת במשך השנה שבה העסק שלו עלול להיפגע ברמת ההכנסות, כאשר אצל רבים מדובר בחודשי הקיץ. ריכזנו עבורכם 3 טיפים שיעזרו לעסק שלכם להצליח למכור - גם בקיץ ובחגים

עבור עסקים רבים, החודשים יולי-אוגוסט-ספטמבר הם שם נרדף ל"עונת המלפפונים", תקופה שבה לא קורה יותר מידי והעסק עלול "להתייבש" בה.  החופש הגדול, החגים שמגיעים מיד אחריו, והשנה גם תקופת הבחירות – עלולים ליצור רצף של אתגרים  עבור העסק שלכם.
בעלי עסקים שמתעלמים או נכנעים לאתגר, ומורידים הילוך מבחינה עסקית בתקופה זו, צפויים למצוא עצמם בסוף הקיץ והחגים במצב מאוד לא בריא לעסק. לעומתם, עסקים שנערכים מבעוד  מועד ופועלים בהתאם, יצליחו לדלג מעל המשוכה.
קבלו 3 עצות פרקטיות שיעזרו לעסק שלכם לשגשג, גם בתקופה המאתגרת הקרובה:

בצעו התאמות בין השירותים או המוצרים שאתם מציעים לבין צורכי הלקוחות בתקופה המדוברת

ברוב המקרים, לא נדרש שינוי במהות של העסק עצמו, אלא בהתאמת המוצר/השירות לאתגר הנוכחי שמציבה התקופה. לדוגמה: עסק שמציע אוכל ביתי, יתמקד בקיץ בהכנת אוכל עבור ילדים ובני נוער הנמצאים בבית עקב החופש הגדול, בו להורים עובדים יש פחות זמן לבשל כל יום ברצף.  
לקראת החגים, אותו העסק יציע ארוחות ייעודיות לשולחן החג, בכדי להקל על בישול מרובה של המארחים וכו'.

 


השתמשו בחוכמה בכלים שיווקיים    

השנה, ברצף תקופת הקיץ והחגים, צצה לה גם מערכת בחירות לא מתוכננת, מה שעשוי לייצר אתגר נוסף עבור מי שנשען על פרסומים עבור העסק במדיות הדיגיטליות. כבר בקרוב צפוי להיווצר "פקק" משמעותי בפרסומים בדיגיטל, כאשר עלויות הפרסום צפויים לעלות.
האם זה אומר שמוותרים?? גם כאן התשובה היא כמובן שלא!
מה עושים? יצירתיות.
למשל: שימוש יצירתי ברשימות תפוצה, מציאת פתרונות שיווק ישירים ויצירתיים מחוץ לדיגיטל, וגם בדיגיטל עצמו: למשל שימוש נרחב יותר בפוסטים אורגניים במדיה חברתית, עם הנעה לפעולה של הקוראים. 

ייצרו שיתופי פעולה

ביצירת שת"פ בין 2 בעלי עסק, ניתן ליצור הצעות מבודלות וייחודיות, להרחיב קהלים ולהגדיל את מעגל המתעניינים בקרב הלקוחות הקיימים. עצם שיתוף פעולה שכזה יכול למנף את הפעילות העסקית של 2 הצדדים.

קחו לצורך הדוגמה מתחם לפעילות ילדים (כמו ג'ימבורי), שחובר לצלם מקצועי שמתארח במקום מספר פעמים בשבוע ופותח מעין סטודיו "פופ-אפ" לצילום. כך המשפחות מרוויחות פעמיים, הן גם מבלות במשחקייה שבג'ימבורי וגם נהנות מצילומים מדליקים ואיכותיים של הילדים.


לסיכום, ברירת המחדל שרוב בעלי העסקים נוטים להשתמש בה בתקופות קשות, באופן די אוטומטי, היא הורדת מחירים. אבל לפני שפונים לאלטרנטיבה הזו (אם בכלל) רצוי לחשוב על פתרונות יצירתיים אחרים. זה יכול להיות שווה לכם הרבה מאוד כסף. בהצלחה!


הכותבת: רחלי פיזיק היא מומחית B2B. מלווה עסקים בפיתוח כישורי מכירה, חשיבה עסקית יצירתית והגדלת המכירות.

                                                                                      
 

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?