ד"ר יניב לויתן

שיווק דיגיטלי לעסק שלכם – איך מתחילים?

ד"ר יניב לויתן
ד"ר יניב לויתן, מומחה לשיווק דיגיטלי ומרצה בבי"ס לניהול עסקים, לוקח את בעלי העסקים לסיור בשבילי הג'ונגל של השיווק הדיגיטלי ומשתף בטיפים להתחלה נכונה בעולם זה.

וולקאם טו דה ג’ונגל….

כל בעל עסק יודע, שרוב השיווק היום נמצא במרחבים האינסופיים של הדיגיטל. אתרי אינטרנט, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם (יו ניים איט) –  אי אפשר בלעדיהם.

מצד אחד מלמדים אותנו שכל אחד יכול להשתמש בכלי השיווק הדיגיטליים. מצד שני, ההסתברות לטעות היא מאד גבוהה, ואם כולם נמצאים ברשתות החברתיות – כדאי שנדע מה צריך לעשות שם ואיך?

טיפים לניווט בג’ונג’ל

עם כניסתכם לעולם השיווק הדיגיטלי, כדאי שתכינו לעצכם מיני תכנית שיווק בה תפרטו נושאים כגון:

* מטרות: יצירת לידים חדשים / שימור לקוחות

* קהלי יעד: באילו ערוצים דיגיטליים הם משתמשים, היכן כדאי לפגוש אותם?

* ערוצי פעילות דיגיטליים: אתר, רשת חברתית מוכוונת עסקים

* וידאו: כיצד אוכל להשתמש במוצרי וידאו לקידום הפעילות השיווקית ברשת?

* יצירת תנועה לאתר: האם עלי להשתמש בקידום אורגני או קידום ממומן?

* תקציב: כמה אני אמור להשקיע לצורך פעילות השיווק הדיגיטלי?

* מדידת הפעילות: מדידת העסקאות שנסגרו באמצעות השימוש בכלים הדיגיטליים

לפני שנמשיך, חשוב שתדעו שבסביבה הדיגיטלית אנחנו בבעיה. אין זמן, הגולש (הלקוח הפוטנציאלי שלכם) חסר סבלנות ואתם ח-י-י-ב-י-ם להסביר לו צ’יק צ’ק מדוע דווקא האתר שלכם מייצר עבורו את הפיתרון הטוב ביותר. אבל איך עושים זאת? למה שמישהו יקבל את המסר שלנו?

העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לכם בנושא היא להתמקד בתועלות. במקום לנסות ולהסביר מדוע כדאי ללקוח הפוטנציאלי לקנות את המוצר, כדאי להסביר לו מה המוצר (או השירות) יעשה עבורו. בד”כ אנחנו נוטים לפרט את המאפיינים של המוצר ומהר מאוד מוצאים את עצמנו מציגים “רשימת מכולת” של מאפיינים (אלו בד”כ יבשים ומשעממים). עלינו לזהות מה התועלת שתצמח ללקוח מהשימוש בשירות או במוצר ולהציג אותה בצורה ברורה.

לדוגמה: כאשר נגר קונה מקדחה, מה הוא בעצם קונה? את התיק המהודר שבו היא מגיעה ארוזה? את היכולות המתקדמות של המנוע שלה? לא ולא. כשנגר קונה מקדחה, הוא מבחינתו קונה חור בקיר -זה הצורך שלו. מעבר למפרט הטכני של המוצר, הוא רוצה לדעת שהוא קונה כלי שייעל את העבודה שלו (ביצוע קידוחים) ויחזיק מעמד לאורך זמן (שקט נפשי). כדאי שתדגישו מרכיבים אלו בפניו, לצורך סגירת העסקה של מכירת המקדחה.

להכיר את השטח

ללא מודיעין איכותי לגבי פעילותך העסקית והלקוחות שלך, אתה למעשה נמצא בשדה קרב המכוסה ערפל. בשדה קרב כזה קשה לקבל החלטות נכונות. וכך, לפני שנבין מה קורה, ננהל פעילות ברשתות חברתיות לא רלוונטיות ונבזבז לריק משאבים על פרסום מיותר במנועי חיפוש.

למזלנו, בסביבה הדיגיטלית ישנם אוצרות מודיעיניים המונחים לפתחנו ורק מחכים שנעשה בהם שימוש מושכל. עלינו לנתח את תנועת הגולשים לאתרנו כדי ללמוד על רצונותיהם וצרכיהם. לדעת מה הם אוהבים ולמה הם פחות מתחברים. הרשתות החברתיות יוכלו ללמד אותנו מידע רב לגבי הלקוחות והמתחרים. עוד בטרם תפתח עמוד פייסבוק לעסק שלך, כדאי לך לבקר ולאסוף מידע מעמודי הפייסבוק של המתחרים. המודיעין הגלוי הקיים ברשת יכול להעניק לכם את היתרון הדרוש בדרך להשגת המטרות בענף שלכם.

השיווק הדיגיטלי מאפשר לכל אחד לפעול. הדרך לתחילת הפעילות קצרה ומהירה. לפני שאתם נכנסים לשם, ודאו שאתם עושים את הדברים בצורה נכונה.


למידע נוסף בנושא שיווק דיגיטלי בקרו באתר www.levyatan.co.il

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?