שי רוזן

דילמת האפליקציה: האם לבנות אפליקציה לעסק או לא?

שי רוזן
יותר ויותר בעלי עסקים קטנים מבינים את הצורך בחיבור לאפליקציות, בין אם לאפליקציות קיימות - שיכולות לתת להן שירות, או ממש בהקמת אפליקציה חדשה ועצמאית לעסק. אבל רגע לפני שיוצאים לדרך, יש מספר דברים שצריך לקחת בחשבון

כל בעל עסק מעוניין להגדיל ולהעמיק את הקשר עם הלקוחות שלו, במטרה למקסם את ההכנסות של העסק. אחת הדרכים הנפוצות והפופולריות לכך היא באמצעות אפליקציה עסקית (יישומון), שבשונה מאתר אינטרנט – מייצרת קשר אישי יותר עם הלקוח. עם זאת, קיים גם צד שני למטבע – פיתוח אפליקציה כרוך לרוב בהשקעה כלכלית גבוהה, שלא תמיד תשתלם לבעל העסק.
לכן, אם אתם מתלבטים ולא בטוחים האם אפליקציה היא הדבר הנכון לעסק שלכם – רצוי שתבחנו את הסוגיות הבאות:


1. תדירות השימוש – כל כמה זמן הלקוחות נעזרים בשירות שלכם? 

בהנחה שהשימוש הוא על בסיס יום-יומי או שבועי, ייתכן ואפליקציה תסייע ללקוחות הקבועים ותעניק ערך רב לעסק. לעומת זאת, אם השימוש הוא מזדמן או על בסיס חודשי, האפליקציה כנראה לא תשרוד לאורך זמן על מסך הטלפון הנייד של הלקוח, והוא ככל הנראה ימחק אותה מהר מאוד.

 

 

2. עומק השימוש – עד כמה השירות/המוצר הוא מהותי בחייו של הצרכן שלכם? 

כלומר, כמה עמוקה הזיקה בין הלקוח לשירות המדובר? כך למשל, סביר להניח שמכבסה שמספקת שירות באזור שמאופיין באחוז גבוה של שוכרי דירות ו/או ממוקמת באזורים שמתגוררים בהם סטודנטים, תשמש כציר מרכזי ומהותי בחיי הלקוחות. זאת בהשוואה לאזור שמורכב ברובו ממשפחות ובעלי דירות – ובו, יש להניח, שירותי מכבסה יהיו פחות רלוונטיים בחיי הצרכנים היות ולרובם יש בוודאי מכונת כביסה ומייבש בבית.  
 


3. חיסכון בזמן – עד כמה האפליקציה צפויה לחסוך זמן יקר עבור הצרכן שלכם?

האם שירותי האפליקציה שלכם צפויים לחסוך ולייעל את הזמן היקר של הלקוחות שלכם? למשל: בית קפה או דוכן מיצים, שמאפשר ללקוח להזמין את כוס הקפה או שייק הבריאות שהוא אוהב באמצעות האפליקציה, כבר מהבית, כך שבדרך למשרד בבוקר, הלקוח לא יבזבז זמן מיותר בהמתנה למשקה שלו, אלא רק יאסוף אותו "על הדרך".
 

 

 

4. כמה תקציב יש לכם?

פיתוח אפליקציה הוא סיפור לא זול, שכן בניית אפליקציה טובה ואיכותית עשויה להגיע לסכומים גבוהים. הסכום כולל, בין היתר, את שלב הפיתוח, העיצוב וכמובן – חווית המשתמש. אם זה כסף שלא יחזיר את עצמו מהכנסות עתידיות, כנראה שזו לא הדרך הנכונה עבורכם.

 

בסופו של יום, אם החלטתם להשיק אפליקציה עבור העסק שלכם – זכרו שהיא חייבת לבלוט מעל כל היתר. השוק מוצף כיום בשלל אפליקציות, ושלכם צריכה להיות כמה שיותר מקורית,  אטרקטיבית ופשוטה לתפעול – כדי שכמה שיותר אנשים ימליצו עליה ויפיצו את הבשורה על העסק שלכם. שיהיה בהצלחה!

 

 

שי רוזן הינו מנהל תחום אסטרטגיה דיגיטלית וייעוץ בחברת RealCommerce.
שי משמש כיועץ עבור הארגונים הגדולים בישראל בנושאי דיגיטל וחווית המשתמש.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?