יעל עובדיה

יזמית – כך תהפכי את המוצר שלך למותג

יעל עובדיה
חולמת להפוך את העשייה שלך למותג משגשג? בעזרת חשיבה נכונה, למידה מדויקת ועבודת שטח חכמה, תוכלי לעשות זאת ב-10 צעדים. מאת יעל עובדיה, מנכ"לית עמותת "לתת עתיד"

מותג הוא מונח שבו אנו נוהגים להשתמש בכל הקשור למוצרים בעלי שם ומוניטין שאנו פוגשים בחיי היומיום שלנו. בדרך כלל לא נעז לשייך את המושג הזה עבור המוצר או השירות שלנו, אבל זו טעות. המוצר שלך יכול להיות מותג, ובאמצעות תהליך מובנה המשלב חשיבה, לימוד ועשייה, תוכלי לבנות אותו.

1. הגדירי את העיסוק שלך בצורה ממוקדת ומדויקת. תרגלי את עצמך מסבירה ב-60 שניות את המהות המרכזית של עיסוקך, ייחודיותך והתועלת שלקוחותייך מקבלים ממך.

 

2. מצאי מה מייחד אותך: תהליך מציאת הייחודיות כרוך בלמידה מעמיקה של השוק בו את פועלת. מה מציעים מתחרייך? מחירים, איכות, זמני תגובה וכדומה. בדקי לאיזה קהלי יעד הם פונים, מה חסר בשוק זה ומה את יכולה להציע שאין?

 

3. "מה יוצא לי מזה"? שאלי את עצמך מה הלקוחות מקבלים ממך. למה שיבואו דווקא אלייך? כתבי זאת במונחי תועלות לצרכן כמו להיראות/להרגיש טוב, רוגע, ביטחון וכו'.

 

4. ההבטחה: לאחר שהבנת מה התועלת, תוכלי להציג את ההבטחה שלך כלפי לקוחותייך. תוכלי גם למצוא את ה"סלוגן" שלך, המשפט המצטרף להגדרת העיסוק שלך ומביע את ההבטחה שלך ללקוחותייך: "תרגישי שאת נראית טוב", "פתרונות גדולים לעסקים קטנים" וכו'.

 

5. זהי מיהו קהל היעד שלך: שאלי את עצמך מיהם קהלי היעד שלך. אפייני אותם על פי גילן, עיסוקן תחומי העניין שלהן וכו'. ככל שתדעי יותר על קהל היעד שלך תוכלי לדבר בשפה שלו ולמקד את הפעילות שלך בהתאם.

 

6. איפה נמצא קהל היעד שלך? בדקי איפה "נמצא" כל אחד מהקהלים שזיהית. לדוגמה אמהות לאחר לידה נמצאות במרכזי הורות, גני שעשועים, בתי קפה, רופאי ילדים, טיפות חלב וכו'.

 

7. איך להגיע אל קהל היעד שלך: חשבי על דרכי פעולה יצירתיות כיצד להגיע קהל היעד שלך בהתאם למקומות בו הוא נמצא. למשל ליצור "בוקר של כיף" לאמהות בבית קפה מרכזי, ליצור שיתופי פעולה עם חנויות רלוונטיות, להשתתף בפורומים ועוד.

 

8. הגדירי את המוצרים שלך: צרי מספר מוצרים המבוססים על השירות שלך ונסי לאפיין מוצרים שונים לקהלי היעד השונים כמו: סדנאות לארגונים, סדנאות לאימהות, ליווי אישי למורות, טיפול ייחודי לנשים בהריון וכדומה. בהגדרת המוצרים הדגישי את הייחודיות שלך ואת ההתאמה של המוצר לקהל הספציפי.

 

9. תכנית פעולה: עכשיו עלייך לפרוט כל אחד ואחד מרעיונותייך היצירתיים ולבנות עבורם תכנית פעולה אופרטיבית עם יעדים לביצוע. לדוגמה: להכין מכתב פנייה לחברה תוך שבוע, להכין מצגת שיווקית תוך שבועיים, לתרגל שיחת טלפון לקביעת פגישה ועוד.

 

10. צאי לדרך: בניית המותג דורשת עשייה רבה, למידה, ניסוי וטעיה.

 

 

עמותת 'לתת עתיד' מסייעת לנשים בעלות יוזמה להקים או לקדם עסקים עצמאיים זעירים, במטרה שיהוו מקור הכנסה ויסייעו בהשגת עצמאות כלכלית של המשפחה. 'לתת עתיד' מעניקה מעטפת תמיכה הכוללת כלים עסקיים, מימון, ליווי ותמיכה לכל אשה המעוניינת לצאת לדרך עצמאית, לפתח את היוזמה העסקית שלה, לקחת אחריות על חייה ולשנות את מצבה הכלכלי.   

יעל עובדיה עסקה שנים רבות בתפקידים ניהוליים בתחום השיווק בחברות גדולות, וכמו כן שימשה כמרצה, מנחת סדנאות ויועצת עסקית-שיווקית לעסקים קטנים וגדולים.

לאתר העמותה >>>

תגובות הקוראים (1)

  1. אריאלה וולף

    מאמר שמציג בצורה כה פשוטה ומדויקת מה צריך לעשות.
    זכות גדולה להיות חלק מהעמותה שיעל עובדיה מובילה למטרה כה רשובה וראויה

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?