שני בורשטין

“בלאק פריידי”: מוכרים אונליין? כך תעשו את זה נכון

שני בורשטין
חג הקניות הכי גדול של השנה מתקרב, ואם לכם יש עסק שמציע רכישה ברשת, ישנם כמה צעדים חשובים שיסייעו לכם להגדיל מכירות וגם לשמור על קהל הלקוחות שלכם לאורך שאר השנה

יום שישי השחור, המכונה "בלאק פריידי" (Black Friday) הוא כינוי ליום שישי שפותח את עונת המכירות לקראת חג המולד. הוא חל ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר. טירוף הקניות של בלאק פריידי כבר מזמן עשה עלייה, והביא את חגיגת הקניות גם לישראל. זוהי לא רק הזדמנות לצרכנים השונים לבצע עסקאות משתלמות, אלא גם הזדמנות נהדרת לעסקים מקומיים להגדיל מכירות. אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים:

 

הכינו תוכנית מסודרת
מחקרים מראים שהגולשים מתחילים לקנות עוד לפני שריקת הפתיחה של בלאק פריידי, ולכן  כדאי לכם  להתחיל בשלב מוקדם ולהתכונן מראש מבחינה אסטרטגית. בנו תוכנית מסודרת והחליטו אילו מוצרים אתם רוצים למכור, מה יהיו אחוזי ההנחה עבור כל פריט ומה  לוח הזמנים.


אם כבר מכרתם אונליין באותה תקופה בשנה שעברה, עברו על כל הדאטה שברשתוכם (למשל נתוני Google Analytics). בידקו את מילות החיפוש הנפוצות שהביאו לכם את מספר הרכישות הגדול ביותר  ועברו על המידע שיש לכם על הלקוחות שלכם: מאיפה הם הגיעו ובאיזה אופן ניתן לסכם את ההתנהגות הצרכנית שלהם באתר שלכם בתקופה המקבילה אשתקד. כשיש בידכם את כל המידע הזה, תוכלו לבנות אסטרטגיה נכונה לצורך בניית קמפיינים רלוונטיים.
 

בנוסף, עוד לפני שמתחילים, בידקו מה יכול להשתבש. לדוגמה – האם האתר שלכם בנוי לקבל תעבורה גבוהה (הרבה יותר מבמשך השנה)? הדבר האחרון שתרצו שיקרה לכם הוא שבשעת השיא האתר שלכם  יקרוס… או, האם מנהל האתר שלכם בזמינות מספיק גבוהה בימים אלו? דברו איתו כבר עכשיו וודאו את היכולת שלו לסייע בשעת משבר, בכל שעות היום. בנוסף, האם יש לכם יכולת לספק מוצר מסויים בכמויות גדולות מן הרגיל, בין אם אתם מייצרים אותו ובין אם אתם תלויים בספקים חיצוניים?  אתם לא רוצים להגיע למצב שתיגמר לכם הסחורה באמצע המבצע ובשיא המכירות.

 

ניוזלטר כבר עשיתם?
הנה נתון מחקרי מדהים: שיווק באימיילים אחראי על כ– 27% מסך המכירות בבלאק פריידי, הרבה יותר מהמדיה החברתית. לכן, התחילו כבר עכשיו לתכנן, ליצור ולבחור תאריכים מדוייקים להפצת ניוזלטרים לקראת בלאק פריידי. זיכרו להכריז כבר עכשיו על המכירה הגדולה שלכם, בחרו הנעה ברורה לפעולה, שילחו התראות "אחרונות" לפני סיום של מבצע, תנו הטבות לנרשמים לניוזלטרים שלכם, שיקלו להציע הטבה/מתנה על כל קנייה, השתמשו בהומור במידת האפשר (כי זה תמיד מוכר),  ותמיד צרו תחושה של דחיפוּת, למשל שמוצר מסויים עומד לאזול מהמלאי, וכו'.
 

 

מובייל תחילה!
משנה לשנה הקניות במובייל (טלפונים סלולריים) גדלות ומתעצמות, ובשנה שעברה הן עברו בארה"ב את הקניות שנעשו דרך מחשבים.  לכן, השקיעו מה שאתם יכולים בחוויית המובייל של האתר שלכם – גם אם זה אומר השקעה של כסף נוסף. זה שווה את זה!
 

 

טיפים נוספים:

  • הכניסו פיקסלים למעקב בכל הקמפיינים שלכם כדי שתוכלו לשמר קהלים וללמוד עליהם יותר.
  • ודאו שיש לכם תשובות מוכנות לשאלות נפוצות, שיהיו קלות להבנה, מהירות ואדיבות (זה הזמן לבדוק אפשרות של צ'אט באתר שלכם).
  • הציעו אפשרות להחזרת  מוצרים בדרך הקלה ביותר ובמינימום טירחה מצד הלקוח.
  • ריטרגטינג (מיקוד מחדש) – מחקרים ראים כי כ- 95% מהלקוחות שלכם יזנחו את עגלת הקניות ולא יבצעו רכישה בסופו של דבר. אתרו את אותם לקוחות פוטנציאלים והציעו להם עזרה (דרך הטלפון, אימיילים אוטומטיים וכו'). שמרו את הכתובות של כל הגולשים לאתר שלכם – והפכו אותם עם הזמן ללקוחות שקונים כל השנה.

 

לסיכום, לקראת חג הקניות המקוון הגדול של השנה, ודאו שאתם מוכנים מראש עם אסטרטגיה ברורה  ותוכנית פעולה. אם הכל יהיה מוכן בזמן, ברגע האמת יישאר לכם רק ליהנות. בהצלחה.

 

שני בורשטין היא יועצת דיגיטל ללקוחות פרטיים, עסקים קטנים, חברות ומותגים ומספקת שירותים ופתרונות בכל עולמות הדיגיטל: תכנון אסטרטגיה שיווקית אונליין, בניית אתרים, הקמה וניהול של מדיות חברתיות, ייעוץ נקודתי וניהול יומיומי של מערך הדיגיטל של הלקוחות.
https://shaniburshtein.com/

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?