גלעד קומר

איך תשתמשו בביג דאטה כדי לקדם את העסק שלכם?

גלעד קומר
טור מס' 2 בסדרה: בעלי עסקים קטנים - הצטרפתם לטרנד והצלחתם לאסוף מידע מהפעילות העסקית שלכם? הנה כמה דברים בסיסיים שיעזרו לכם להשתמש בו בחוכמה – ואולי גם להרוויח בגדול

בטור הקודם עסקנו במושג BIG DATA, אחד מהטרנדים הדיגיטליים החמים ביותר כיום, ובדרך שבה הוא מאפשר לבעלי עסקים, גדולים וקטנים, להפיק תועלת רבה מהמידע שהם אוספים במסגרת פעילותם. אחרי שלמדנו מה זה אומר ואיך לאסוף את המידע, נותרת השאלה איך תוכלו להשתמש בחוכמה במידע שצברתם כדי לנסות ולשפר את ביצועי העסק שלכם.

 

הנה כמה דברים בסיסיים שיסייעו לכם בתהליך:

 

  1. האסטרטגיה העסקית שלכם: מה אתם רוצים להפיק מהמידע שייאסף, בהתאם למטרות העסקיות. האם אתם מכירים את "מסע הצרכן" בעסק? חשוב מאוד להגדיר מטרות ברורות.

 

  1. ניתוח המידע: שימוש נכון במערכות ניתוח מידע, כשהנפוצה ביותר היא גוגל אנליטיקס. המערכת של גוגל מאפשרת לנו לנתח את התנהגות הצרכן בעת ביקורו באתר. ניתן להפיק מידע רב על מסעו של הצרכן באתר שלנו וכך לחלק לקטגוריות תנועה והתעניינות.

 

 

  1. חלוקה לקבוצות עניין: ע"י צביעת גולשים – "שמירת" קהלים בפלטפורמות של פייסבוק וגוגל, באמצעות סימון הגולשים שנכנסו לנכסים הדיגיטליים שלנו (לצורך מעקב ופרסומים חוזרים) – ניתן לקטלג את הגולשים שנכנסים לאתר על-פי תחומי עניין. שימוש בצביעת גולשים נותן לנו צעד נוסף לפרסונליזציה. מערכת הפרסום של גוגל מתחברת לנתוני האתר וע"י שימוש נכון במערכת, נוכל להגיש פרסום שונה בהתאם לאופי הביקור של הצרכן. פייסבוק עובדת על אותו עיקרון, ובמערכת הפרסום שלה ניתן לחלק לקטגוריות ובהתאם לכך להגיש פרסום מדוייק יותר.

 

  1. קשר ישיר עם הלקוח: איסוף כתובות אימייל הוא עדיין ערוץ שיווקי משמעותי ביותר לעסקים שרוצים לבנות מערכת יחסים ארוכה עם קהל היעד שלהם. האימייל מוכיח עצמו גם היום כצורת תקשורת יעילה ביותר לקשר עם לקוחות.

 

 

  1. ערך מוסף ע"י תוכן: סווגו את קהל היעד שלכם דרך התוכן. אנשים קוראים רק מה שמעניין אותם, וכתיבה על כמה נושאים שונים מתחום העיסוק שלכם מעניקה דאטה מדוייקת יותר על תחומי העניין של הצרכן, וכך המסר השיווקי שלי, מדויק יותר.

 

  1. פרסונליזציה: היתרון העיקרי בעבודה עם דאטה וניתוחה הוא היכולת ליצור מערך מסרים פרסונלי, שבאמצעותו הלקוח יראה רק את מה שמעניין אותו. אנחנו לומדים יותר ויותר על הגולש ובסוף מתקבלת תמונה בהירה שמאפשרת לנו להתאים לגולש את התוכן שהוא רוצה לקבל.

 

זכרו – אם לא תאספו את הדאטה שלכם, מישהו אחר יעשה זאת.

 

נכתב ע"י גלעד קומר, סמנכ"ל סחר בסלונה

 

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?