דייזי פולקובסקי

בקלות וביעילות: כך תקימו אתר מושך לעסק שלכם

דייזי פולקובסקי
צריכים אתר אינטרנט לעסק שלכם אבל התקציב שלכם מוגבל? ברוכים הבאים לעולם החדש. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון

הדבר הראשון שכולם עושים כשהם רוצים לקבל אינפורמציה על עסק הוא לחפש עליו מידע באינטרנט. אם אין לעסק אתר אינטרנט, הדבר נראה כמעט מחשיד ומעלה תהיות האם מדובר בעסק רציני. אתר אינטרנט הוא חלון הראווה של העסק בעולם הדיגיטלי, כפי שחנות או משרד הם חלון הראווה של העסק בעולם הפיזי.

תחום בניית האתרים בעולם עובר טלטלה בשנים האחרונות ומתבטא בעיקר בפיתוח פלטפורמות וכלים ידידותיים המאפשרים בניית אתרים בצורה פשוטה, נוחה ומהירה יותר.

 

איך ננצל זאת לטובתנו מבחינת העלויות?

1. תבניות – לא כל אתר חייב להיבנות מאפס. במידה ומדובר באתר תדמית סטנדרטי, ניתן להשתמש בתבניות עיצוב מוכנות, הזמינות כיום כמעט בכל פלטפורמת בניית אתרים. הן  מגיעות בדרך כלל עם תוכן לדוגמא, אותו נוכל להחליף בתוכן ובתמונות הרלוונטיות לעסק שלנו וכך לקבל אתר ברמה טובה ובמחיר סביר (אם כי אולי קצת פחות ייחודי מבחינה עיצובית).

 

2. ממשקים ידידותיים – בתקופה האחרונה אנו עדים  למגמה ברורה של פיתוח כלים בעלי ממשק משתמש ידידותי ופשוט יחסית (בעיקר בפלטפורמת WordPress), בעזרתם ניתן לבנות דפי אתרים בשיטת 'Drag &drop'. בשיטה זו, בניית האתר מהירה ומאפשרת גם לאנשי מקצוע שאינם מהתחום לבצע את העבודה, מה שבסופו של יום מפחית עלויות.

 

3. WIX – אחת הפלטפורמות המובילות בעולם הקוד הסגור. המערכת מאפשרת להקים אתר על גבי תבנית מוכנה, עם אפשרויות עיצוב ושינוי מגוונות, בעזרת ממשק משתמש מאוד ידידותי. היתרון הגדול במערכת הוא שאין צורך בכתיבת קוד או בהתעסקות בסוגיות כגון אבטחה, גיבוי ושדרוג. מצד שני, המערכת  מוגבלת יחסית בפונקציונאליות שלה. בדרך כלל עלות הקמת אתר במערכת זו הינה זולה משמעותית לעומת מערכות דוגמת WordPress.

 

כמה זה עולה?
אין תשובה אחידה לשאלה זו. סוג האתר (אתר תדמית, בלוג, חנות וירטואלית), מספר העמודים ומרכיבי התוכן שלו, קובעים למעשה את תכולת העבודה ממנה נגזר המחיר.

 

על מה כדאי לשים דגש בבניית אתר איכותי?

דף הבית – הדף הראשי והעיקרי אליו גולשים יגיעו. הוא צריך להכיל מידע שמדבר אל הלקוח ולספר לו איך העסק שלנו יעזור לו בפתרון הבעיה שלו.

 

Call to action – כדי שהאתר יעבוד בשבילנו, חשוב שכבר בדף הבית נוביל את הגולש לפעולה שאנו רוצים שיבצע (המרה): מילוי טופס יצירת קשר, חיוג טלפוני, רכישה און-ליין, רישום לרשימת תפוצה ועוד.

 

ניווט נוח – יש לעצב את דפי האתר כך שהניווט בהם יהיה מובן ופשוט. אם הגולש לא ימצא את מבוקשו לאחר מספר שניות, הוא ככל הנראה ינטוש את האתר.

 

ביצועים ונגישות – חשוב להקפיד על טעינה מהירה של האתר בדפדפן. הגולשים היום  חסרי סבלנות מתמיד. כמו כן, ישנו דגש גדול היום על התאמה ונגישות של אתרים לבעלי מוגבלות, ולכן מומלץ לעבוד על פי תקנות הנגישות בבניית אתרים חדשים.

 

התאמה למובייל – התאמה לניידים היום היא הכרח ולא רשות. אתרים שאינם מותאמים לנייד לא משרתים את הלקוח וגם מקבלים דירוג נמוך בגוגל.

 

לסיכום, לא משנה באיזו פלטפורמה ובאילו כלים נבחר לבנות את האתר, חשוב לזכור כי האתר אמור בסופו של דבר גם לשרת את הגולש וגם לעבוד בשביל העסק.

הטכנולוגיה פועלת לטובת העסקים, ומחיר גבוה אינו מהווה יותר תירוץ לכך שאין לכם אתר אינטרנט לעסק. יחד עם זאת, פונקציונאליות מתקדמת או התאמה אישית לצורכי הלקוח עדיין דורשות אפיון מעמיק ועבודת פיתוח, מה שבא לידי ביטוי בגידול בעלויות.

 

דייזי עיצוב גרפי הוא סטודיו לעיצוב גרפי ומיתוג, עם ניסיון והתמחות של למעלה מ-15 שנים במגוון תחומי העיצוב הגרפי, ו-UX/UI (איפיון ועיצוב ממשקי משתמש לאתרים ואפליקציות). הסטודיו נולד מאהבה גדולה ליצירתיות ולאפשרויות האינסופיות של הבאה לידי ביטוי והצגתו של הדמיון על המסך ועל הנייר.

https://www.daisydesign.co.il/

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?