גור רוזן

אפליקציה או אתר מותאם?

גור רוזן
גור רוזן, מנהל התוכן של לאומי קארד, בטור אישי לבעלי עסקים שמנסה לענות על השאלה: למה חשוב להתאים את אתר האינטרנט לנייד?

עסקים רבים חושבים שמספיק שיש להם אפליקציה או אתר מותאם. אבל האמת היא שאם רוצים לתת ללקוח חוויה מלאה – ובדרך כמובן להרוויח עוד לקוחות – בהחלט כדאי להציע את שניהם.
אבא שלי היה כל חייו איש של ניירות ופתקים. המזכירות במפעל שניהל השתמשו אמנם במחשב, אך המסמכים שהן הקלידו תויקו בשיטת הישנה – מאות קלסרים בחדר גדול. זה עבד מצוין עד שהוא עבר למשרה ניהולית אחרת, בחברה ענקית. ביום הראשון לעבודתו אמרו לו: “זה המחשב, זו התוכנה, אין לך מזכירה אישית – תתמודד”.
ואבא שלי, אז כבר בן 60, לא רק שהתמודד – הוא גם התיידד. היום, בגיל 70, אי אפשר להפריד אותו מהלפטופ, הוא כל היום עם הילדים בוואטסאפ, מצלם ועורך את התמונות של הנכדה ומעלה אותן לפייסבוק. הוא גם מסונכרן עם האאוטלוק של העבודה גם בלפטופ וגם בנייד, ועונה על מיילים מכל מקום שבו הוא נמצא.
אשתו, לעומת זאת, זה כבר עניין אחר. עד שלא התקלקל לה הסלולרי הישן, היא לא הבינה למה צריך מכשיר “חכם”, שמשמש כגורם הפרעה מס’ 1 במערכת היחסים שלה עם המשפחה – אי אפשר הרי לנהל איתנו שיחה אחת בלי שיקטע אותה איזה צפצוף. אבל אז כאמור התקלקל לה הטלפון, והיא לקחה סמארטפון וניסתה להבין מה עושים איתו.
אז לחייג היא יודעת, והצלחנו גם ללמד אותה איך שולחים סמס ואיך מחפשים בגוגל. וזהו. המילה “אפליקציה” מעבירה בגופה רעד בלתי רצוני, וכשאומרים לה “תורידי מהגוגל סטור”, היא רצה לממ”ד וסוגרת את הדלת. בשביל אנשים כמוה קיים המושג “אתר מותאם לנייד”.
על פי מחקר שנערך על ידי Google בשיתוף Ipsos MediaCT, ישראל מובילה השנה בשימוש בסמארטפונים על פני מדינות אירופה וארה”ב. 93% מהישראלים גולשים באינטרנט מהסמארטפון ו- 86% מחפשים בסמארטפון במנועי חיפוש. לעומתם, רק 84% ישראלים משתמשים באפליקציות סלולריות. (למחקר המלא: Our Mobile Planet).
בעידן של “Cross Platform” – שבו הלקוחות גולשים באינטרנט מהטלוויזיה החכמה, הלפטופ, הטאבלט והסלולרי – עולה הצורך להתאים את אתר האינטרנט של העסק לסלולרי, בלי קשר לפיתוח האפליקציה. התאמת האתר של העסק לנייד מאפשרת גלישה ידידותית ונוחה, תוך ניצול אופטימלי של מידותיו של המכשיר הנייד, של יכולותיו הטכנולוגיות ושל תכונות הדפדפן הסלולרי.
אז זו התשובה הראשונה לשאלה שנשאלתי בלי סוף כאן בלאומי קארד: “למה בכלל צריך אתר מותאם אם יש לנו את אפליקציית הארנק הדיגיטלי?”. אבל יש עוד כמה סיבות טובות למהלך כזה.
תכולה למשל. האפליקציה של העסק “רזה”, “קלה” ומכילה פיצ’רים שמתאימים לשימוש סלולרי (כמו שירותים מבוססי מיקום). אך יש להניח שבאתר האינטרנט שלכם יש עוד הרבה מאוד תוכן שתרצו שהלקוח ייחשף אליו.
ועוד סיבה – פיתוח מהיר יותר. כל פיצ’ר באפליקציה לוקח הרבה זמן לפתח. עמודים מותאמים לנייד יכולים לעלות לאחר חודשים ספורים.
סיבה נוספת – שיווק ופרסום. נניח ששלחתם ניוזלזטר ללקוחות שלכם, והם גלשו למייל מהמכשיר הנייד שלהם. הם מקליקים ומגיעים מהסלולרי לעמוד באתר הרגיל שלכם. עכשיו הם צריכים לזגזג מימין לשמאל ומלמעלה למטה כדי להזמין את המוצר ששיווקתם. סביר להניח שיתייאשו. התאמת עמודים למכשיר הנייד מאפשרת לגלוש לעמודים נוחים וידידותיים למשתמש – והסיכוי שיזמינו את המוצר גבוה בהרבה.
ועוד לא דיברנו על חיפוש אורגני ועל פרסום בגוגל בסלולרי. לכולם יש סלולרי, וכולם מחפשים את השירות או המוצר שאתם מספקים גם בסלולר. אז אם תוצאת החיפוש תביא אותם לעמוד שאיננו מותאם לסלולר – סביר להניח שהם יחפשו אתר נוח יותר לגלישה מהנייד – והפסדתם לקוחות.
“אתר מותאם” מאפשר להעניק ללקוח חוויה הוליסטית. רוצה להוריד אפליקציה? בבקשה. לגלוש באתר מותאם? בכיף. מתעקש לגלוש מהנייד לאתר הרגיל? אין בעיה. יש לנו הכל.
מסיבות אלה החליטה גם חברת “לאומי קארד” להתאים את האתר שלה לנייד. ואשתו של אבא שלי? היא יכולה עכשיו להתרווח בכיסא ולרכוש באמת “במהירות ובקלות”, בלי להוריד שום אפליקציה, כרטיס כניסה 1+1 לה ולנכדה המתוקה שלה – לתערוכת החלל או הלגו או לדיסני על הקרח, או לכל הטבה של לאומי קארד שרק תבחר. ותאמינו או לא – היא עושה זאת. כי הראיתי לה כמה זה פשוט, זמין ונוח לתפעול.

תגובות הקוראים (1)

  1. ריבה

    פוסט מעולה!
    ממש נהנתי,
    תודה

    הגב

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?