ניר זיגדון

כניסת אמזון לישראל: כך העסק שלכם יכול להרוויח יותר

ניר זיגדון
כניסתה של ענקית המסחר המקוון "אמזון" לישראל משנה את כללי המשחק ונותנת לבעלי עסקים רבים הזדמנות פז להגדיל את המכירות ולשפר את הפנייה שלהם ללקוחות פוטנציאלים. אספנו עבורכם את כל המידע שבעל העסק צריך בשביל לעבור למגרש של הגדולים

אם עדיין לא הכרתם את אמזון, ללא ספק עכשיו זה הזמן – אמזון היא זירת המסחר הדיגיטלית הגדולה בעולם שמאגדת בתוכה מאות אלפי מותגים שונים, ולמעשה מהווה קניון דיגיטלי ענק בו הגולשים יכולים לבצע רכישות ממגוון עצום של חנויות. במקביל לאתר של אמזון, היא מפעילה גם שירותים לוגיסטיים, כך שבפועל, הסחורה של אותם המותגים שמוצעים באתר נמצאים כבר במחסני החברה – עוד לפני שהלקוח רכש אותה. כך, שאחרי התשלום, הסחורה מגיעה ללקוח עם שליח (במקרים מסוימים בארה"ב – בתוך יום אחד בלבד), גם אם בוצעו מספר הזמנות באותו הזמן.

 

לקוחות לאומי עסקים? הרשמו עכשיו להרצאה על אמזון ואיך היא יכולה לקדם את העסק שלך? >>


לאחרונה, אמזון פנתה אל מוכרים ישראלים כדי לצרף אותם לפלטפורמת מכירות האונליין שלהם, כך שבקרוב תוכלו למצוא גם מוצרים ישראלים באמזון. בעתיד הקרוב היא גם עתידה לתרגם את האתר לעברית, ולאחר מכן אף צפויה להפעיל שירות לוגיסטי בישראל שיכלול מחסן, כך שזמן המשלוח צפוי אף להתקצר.
 

 

 

אפקט אמזון 


כניסתה של אמזון לעולם המסחר משפיעה על עסקים רבים ברחבי העולם, שפתאום נאלצים להתמודד עם תחרות הרבה יותר קשוחה על ליבו ועל כיסו של הצרכן. היתרונות שנהנה מהם "צרכן אמזון" רבים וברורים. מצד אחד הוא כבר לא צריך לטרוח ולהגיע פיסית לחנות, אלא פשוט מזמין הכל אונליין. ומאידך – הוא נהנה משירות לקוחות יוצא דופן, ממשלוחים מהירים וממחירים אטרקטיביים.
לכן, ניתן להבין מדוע חנויות רבות ברחבי העולם מדווחות על ירידה בהכנסות (חלקן אפילו נאלצו לסגור את העסק), בעקבות הנהירה של הצרכנים לאמזון.  

 

השורה התחתונה! (ובהחלט יש כזאת…)


אז נכון, אמזון עלולה להיתפס כאיום לבעלי עסקים, אבל צריך לראות אותה יותר כהזדמנות מדהימה – דווקא לעסקים הקטנים והבינוניים. למה זו הזדמנות? לצורך ההמחשה ניקח שתי חברות אופנה: חברת "זהר", חברה קטנה אשר מייצרת את הבגדים שלה בפרדס חנה ומוכרת ללקוחות בשיטת "מפה לאוזן". לחברה זו פוטנציאל של עשרות לקוחות ביום בלבד. מנגד, נמצאת חברת "מעיין", רשת אופנה ענקית שנהנית מתקציבי שיווק גדולים, ומפרסום בשלטי חוצות ובטלוויזיה. פוטנציאל הלקוחות שלה הוא אלפי לקוחות רלוונטיים ביום.
עד היום, בעידן ה-OFFLINE בישראל, לא היה סיכוי לחברת "זהר" להתחרות באמת מול חברת "מעיין".
אלא שכעת, כשלשתיהן חנות אונליין באמזון ישראל, הן יכולות להפוך לשוות. במידה וחברת "זהר" הקטנה תספק שירות לקוחות טוב יותר, מוצרים איכותיים יותר ומחירים אטרקטיביים יותר – דבר שאפשרי לחברה קטנה בלי מטה והנהלה – היא תופיע בדפי המכירה באמזון ישראל לפני חברת "מעיין" ותרוויח חשיפה גדולה יותר שתתבטא ביותר מכירות.
 

 

 

 

 

אז מה צריך בשביל להצטרף למשפחת אמזון? 


אז אתר בעברית עדיין לא הושק, אבל ישראלים רבים קונים כבר היום באמזון, ואנחנו מעריכים שכאשר האתר בעברית יושק, תהיה התנפלות גדולה יותר וישראלים לראשונה ירכשו מוצרים שבעבר לא רכשו מחו"ל (למשל מוצרי חשמל, מזון ועוד). כמו לכל שינוי משמעותי בשוק, תמיד צריך להיערך בהתאם. אלו הצעדים החשובים על מנת להיות מוכנים למכירה באמזון:
1. תמונות – החלק העיקרי באונליין. על פי תקנות אמזון, ברוב קטגוריות המוצרים יש לצלם את התמונות על רקע לבן ובמדיניות מחמירה. לא מומלץ לייצר "אשליה" של מוצר שנראה טוב יותר מאיך שהוא נראה בפועל, על מנת לא להגיע לאחוז החזרת מוצרים גבוה.
2. כתיבה שיווקית – מומלץ להכין טקסטים לכל מוצר שמזמינים את הלקוח לרכוש, ולא להשתמש בטקסטים יבשים ו"טכניים". כתיבה שיווקית טובה צריכה  להעביר ללקוח את היתרונות העיקריים של המוצר על פני אחרים תוך מספר משפטים.
3. מערך לוגיסטי – כיום, כל עוד אין מחסן לוגיסטי של אמזון בישראל, המוכר נדרש לשלוח את המוצר ללקוח תוך מקסימום 5 ימי עסקים. מהר מאוד תגלו שאין הבדל משמעותי בין עלות משלוח תוך יומיים ל-5 ימי עסקים, וככל שנשלח מהר יותר – כך הלקוח יהיה מרוצה יותר.
 

לסיכום, בעיניי מדובר הזדמנות עבור עשרות אלפי עסקים בישראל להגדיל את קהל הלקוחות שלהם, להיחשף לקהלי יעד חדשים – בארץ ובעולם – ואני ממליץ לכל עסק שהולך למהלך שכזה לעשות אותו בצורה רצינית ויסודית. אני מעריך שבעוד מספר שנים, כשנסתכל לאחור, נבין שזו אחת ההחלטות הכי משמעותיות שהעסק בחר, הזדמנות שאף יכולה להביא את העסק להתחיל למכור לחו"ל ולגלות עולם עצום של לקוחות. מאחל לכם בהצלחה במכירות!

 

לקוחות לאומי עסקים? הרשמו עכשיו להרצאה על אמזון ואיך היא יכולה לקדם את העסק שלך? >>

 

ניר זיגדון , מייסד ומנכ"ל eCommunity – חברה המתמחה בניהול חנויות באמזון בעלת תו ספק מורשה מטעם Amazon

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?